Gå til innhold

Krimserien "The Wire" - Verdt å bruke pengene på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Nettopp ferdig med sesong 4. så de fire siste episodene i kveld/natt. Kongeserie som etter min mening er helt oppe blandt det aller beste jeg har sett som er produsert for TV. Den ligner på en måte litt på Sopranos, men etter min mening tar den temaet om organisert kriminalitet til et helt nytt nivå da man ser hvilken innvirkning dette har på samfunnet i alle lag.

 

Gleder meg til sesong 5 som jeg har lest begynner i februar i USA.

 

Fant forøvrig en interessant artikkel om skuespilleren som "spiller" karakteren "Snoop" i serien.

 

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...7031501664.html

Lenke til kommentar
Er The Wire bedre enn The Shield? Bare lurer..

Har ikke fått sett noen av sesongene til The Wire ennå, en skam!

9607069[/snapback]

 

Jeg synes det er enorm forskjell mellom de to seriene. Men ikke forvent deg en serie med korte historier, men mer en serie som bruker en hel sesong på å rulle opp et case.

 

Det er en serie med stort fokus på karakterene og du må se nesten hver episode for å følge med. Minner litt om Sopranos i oppbyggingen av serien men jeg (som er en stor Sopranos-fan) føler at denne kanskje tar dette formatet et skritt videre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det eneste som irriterer meg med serien er at de endrer introsangen for hver sesong, eller de har forskjellige artister som synger samme sang. Introsangen i den første sesongen er ganske kul, så ødelegger de den i sesong 2, den blir enda litt dårligere i sesong 3 og i sesong 4 blir den helt forjævelig. Den varer også alt for lenge.

 

Jeg må nesten bare påpeke at de på ingen måte ødelegger "Way Down in the Hole" med andre sesong, de spiller simpelthen orginalen av Tom Waits. Personlig synes jeg den er en god del kulere enn den til sesong 1, men folk er vel forskjelllig.

 

Ellers helt enig med deg og mange andre her; en utrolig bra serie.

 

Edit: Beklager det lille tilfellet av thread-necromancy, jeg la ikke merke til datoen før etter at jeg postet innlegget.

Endret av Irenaeus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror jeg har sett halveis inn i sesong 2 eller 3. Uansett falt jeg aldri for serien.

 

Det jeg likte best var delene som omhandlet de kriminelle(spesielt sesong 1). Politifolka og co derimot klarte likssom ikke helt å overbevise meg, ble litt for mye av det gode på en måte. De kjører bil og drikker øl og hu lesbiske politidama begynner helt plutselig å utøve blind vold mot langer.

 

Når det kommer til Mcnulty så er han en dårlig antihelt som minner meg litt for mye om Mikke Mus. Jeg hater dem begge.

 

"D" derimot var en karakter jeg likte veldig godt.

 

Det er vel ikke noe håp om at Mcnulty skal forsvinne fra serien vel?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har akkurat sett ferdig sesong 1 og 2. The Wire er min favorittserie rett etter Sopranos og Arrested Development. Syns rett og slett den er heilt fantastisk. Karakterane er troverdige, skuespillet er flawless, plot er både realistisk, komplisert og utrolig bra gjennomført. Om en er ute etter en spenningsserie på lik linje med prison break og Lost kan nok neppe dette appelere til en like stor folkemengde der The Wire er litt meir sikta mot eit voksnere publikum(kan vere treig for dei litt utolmodige og actionglade).

 

Kjem til å spre ordet om denne fantastiske serien, og håper andre også gjør det slik at det blir en sjette sesong!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...