Gå til innhold

Krimserien "The Wire" - Verdt å bruke pengene på?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

The Wire skaper David Simon jobber med en pilot til en lignende serie, Treme, oppkalt etter ett område i New Orleans. Men det blir nok ikke før ut i 2010 vi eventuelt får se denne.

 

Simon, a frequent visitor to the city and a longtime New Orleans music fan, said this week that the stories told in "Treme" would reach beyond the music scene to explore political corruption, the public housing controversy, the crippled criminal-justice system, clashes between police and Mardi Gras Indians, and the struggle to regain the tourism industry after the storm.

 

http://blog.nola.com/davewalker/2008/07/hb...s_in_treme.html

 

Jeg har tro på dette ivertfall. Generation Kill ble også ganske bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
The Wire skaper David Simon jobber med en pilot til en lignende serie, Treme, oppkalt etter ett område i New Orleans. Men det blir nok ikke før ut i 2010 vi eventuelt får se denne.

 

Simon, a frequent visitor to the city and a longtime New Orleans music fan, said this week that the stories told in "Treme" would reach beyond the music scene to explore political corruption, the public housing controversy, the crippled criminal-justice system, clashes between police and Mardi Gras Indians, and the struggle to regain the tourism industry after the storm.

 

http://blog.nola.com/davewalker/2008/07/hb...s_in_treme.html

 

Jeg har tro på dette ivertfall. Generation Kill ble også ganske bra.

 

Oi, takk for info! Hvis jeg skal være ærlig har jeg liten tro på at Simon klarer å matche The Wire. Han kjenner jo Baltimore så mye bedre enn New Orleans. Men denne nye serien kan sikkert bli ganske bra, den også.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

The Wire er lett den beste tv-serien jeg har sett, selv om jeg fra tidligere er bortskjemt med Rome, Deadwood, Sopranos, Band of Brothers og (seff) MacGyver. Vil anbefale den til alt som kan krype å gå. Hver minste detalj er så gjennomført at det er en nytelse å se på. Så er det også en rimelig kraftig kritikk av det amerikanske samfunnet, og gir det innblikk i politisk spill, narkohandel, smugling, skolesystemet og what not.

 

Har faktisk begynt å se annerledes på ting å saker som foregår i verden rundt meg etter å ha sett den serien. Lurer på om det foregår lignende aktiviteter i rådhuset i Trondheim...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Må slenge meg på all hyllesten her. The Wire er intet mindre enn et mesterverk. For meg blir det litt rart å skulle sammenligne f.eks. Sopranos og The Wire, slik noen gjør i denne tråden, og konkludere med at den ene er klart bedre enn den andre. Begge er svært gode serier, det beste som har blitt produsert for TV. Personlig fikk jeg mest ut av The Wire, selv om mafiaen i utgangspunktet burde være et "morsommere" tema enn den tunge sosialrealismen The Wire så elegant presenterer. Serien føles rett og slett både riktigere og viktigere enn noen annen TV-serie jeg har sett.

 

Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Kommer om få dager på DVD: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/8805211/The...er/Product.html

 

Takk for tipset! Har du sett Generation Kill? Noen meninger, eventuelt?

Om du er heldig, finner du "The Corner" i norsk utgave - jeg kjøpte mitt eksemplar for et par år siden.

 

Anmeldelse av "The Corner"

 

 

Apropos "Generation Kill": Jeg har sett de tre første episodene, men denne serien fenget aldri meg. Den var for overfladisk og episodisk til å skape noe stort engasjement. Plusspoeng dog for bra håndverk.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Skal mye til for å matche The Wire...

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:

 

Få for all del med dere mini-serien The Corner. Meget, meget bra serie fra David Simon og Ed Burns. Dette er et MUST for alle som likte The Wire!

Takk for tipset. Skal sjekke den.

 

Å se på The Wire har vært en nytelse fra ende til annen. Det jeg tror jeg liker best ved The Wire er realismen og dybden til karakterene. Det jeg liker minst med The Wire er at alle andre serier blir en gedigen skuffelse i forhold. Enkelte serier klarer jeg ikke engang se på lenger.

 

Jeg er selvfølgelig skuffet over at det ikke kommer en sesong 6, men når man ser på hvor mange andre serier som har blir redusert til dritt over sesongene, så tror jeg vi skal prise oss lykkelig.

Lenke til kommentar

The Wire er ødeleggende for de fleste andre serier ja, alt blir dårlig i forhold. Derfor prøver jeg heller "glemme" The Wire når jeg ser andre serier, det blir håpløst å sammenligne The Wire med andre serier uansett. Hehe.

 

Egentlig ganske greit at det ikke kom en sesong 6, jeg tror det hadde gått utover kvaliteten. Sesong 5 var jo en liten nedtur iforhold til de andre sesongene. Så da er det like greit å avslutte mens leken er varm.

Lenke til kommentar

Støtter også det med at The Wire kan ødelegge for nytelsen av andre serier, hehe. Ser for tiden litt på OZ, en HBO-serie om et fengsel i USA. Serien har fått mye god omtale, men i forhold til The Wire er den relativt flat og kjedelig. Har også Rome liggende og slenge halvsett. Band of Brothers venter i hylla, får se om den kan måle seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...