Gå til innhold

Krimserien "The Wire" - Verdt å bruke pengene på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er jeg nettopp ferdig med sesong 4, og må bare si at det var den beste sesongen så langt. Men jeg reagerte på hvor lite vi så McNulty. I de tre forrige sesongene var jo han nærmest hovedperson, mens her så vi han knapt hver andre episode.

 

Jeg kan trøste deg med at du vil se mye mer av han i sesong 5.

Lenke til kommentar
Nå er jeg nettopp ferdig med sesong 4, og må bare si at det var den beste sesongen så langt. Men jeg reagerte på hvor lite vi så McNulty. I de tre forrige sesongene var jo han nærmest hovedperson, mens her så vi han knapt hver andre episode.

 

Jeg kan trøste deg med at du vil se mye mer av han i sesong 5.

Ja, jeg skjønner jo det når MCU er satt sammen igjen.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

clay-davis.jpg

 

Sheeeeeeeeeeit, partner! :D

 

Har sett alle sesongene og må bare si at dette er en kvalitetsserie. Tok meg litt tid å komme inn i rytmen og storyen i starten - faktisk syntes jeg at det var rimelig kjedelig i begynnelsen, men etterhvert skjønte jeg hvilket geniverk dette er. Rett og slett helt konge. Sesong 4 var favoritten. Veldig interessant å følge skolesystemet, samt Prezbo som lærer. Nå ser jeg sesong 1 på nytt, og det er mye å enklere å skjønne plott og dialog denne gangen, ettersom jeg er mer fokusert. Jeg må bare spørre om noe fra denne sesongen, men tar det i spoiler:

 

I episode 3 får McNulty vite fra sin FBI-kompis at Daniels er skitten og har flere hundre tusen $ mer enn hva en Lt. noengang kan få. Jeg har alltid likt Daniels som karakter, og for å være ærlig tenkte jeg ikke så mye over det første gangen jeg så det. Husker ikke særlig mye om hvordan hele greia endte heller. Kan noen fortelle meg hvordan Daniels kan være "korrupt", eller hvordan denne saken ender? Vedder på at jeg får vite det når jeg ser flere episoder, men jeg er nysgjerrig nå.

 

 

Anyway, topp topp serie.

Lenke til kommentar

Nå ser jeg sesong 1 på nytt, og det er mye å enklere å skjønne plott og dialog denne gangen, ettersom jeg er mer fokusert. Jeg må bare spørre om noe fra denne sesongen, men tar det i spoiler:

 

I episode 3 får McNulty vite fra sin FBI-kompis at Daniels er skitten og har flere hundre tusen $ mer enn hva en Lt. noengang kan få. Jeg har alltid likt Daniels som karakter, og for å være ærlig tenkte jeg ikke så mye over det første gangen jeg så det. Husker ikke særlig mye om hvordan hele greia endte heller. Kan noen fortelle meg hvordan Daniels kan være "korrupt", eller hvordan denne saken ender? Vedder på at jeg får vite det når jeg ser flere episoder, men jeg er nysgjerrig nå.

 

Husker ikke, men jeg antar det aldri ble mer enn antydninger, ikke en "sak" som sådan.

http://thewire.wikia.com/wiki/Cedric_Daniels

Lenke til kommentar

Nå ser jeg sesong 1 på nytt, og det er mye å enklere å skjønne plott og dialog denne gangen, ettersom jeg er mer fokusert. Jeg må bare spørre om noe fra denne sesongen, men tar det i spoiler:

 

I episode 3 får McNulty vite fra sin FBI-kompis at Daniels er skitten og har flere hundre tusen $ mer enn hva en Lt. noengang kan få. Jeg har alltid likt Daniels som karakter, og for å være ærlig tenkte jeg ikke så mye over det første gangen jeg så det. Husker ikke særlig mye om hvordan hele greia endte heller. Kan noen fortelle meg hvordan Daniels kan være "korrupt", eller hvordan denne saken ender? Vedder på at jeg får vite det når jeg ser flere episoder, men jeg er nysgjerrig nå.

 

Husker ikke, men jeg antar det aldri ble mer enn antydninger, ikke en "sak" som sådan.

http://thewire.wikia.com/wiki/Cedric_Daniels

 

Etterhvert får vite vite mer og mer hint om hva som skjedde "back in the day" for Lt Daniels. Men som det meste som skjer av dritt på politihuset så dysses dette ned og blir heller brukt mot personer senere når det er snakk om å få seg selv opp på karriere stigen. Men akkurat som at Bill Rawls er homofil, så ligger dette bare å ulmer.

 

30% av Baltimores befolkning er på drugs, 20% dealer drugs, 30% er alkoholikere, 15% er karrierefolk som gjør alt de kan for å komme seg oppover, 5% er Omar, "D", McNulty, Bubbs, Michael, Carver, Greggs, WeBay osv osv osv. 100% av folka er ekte.

 

Serien får 9.8/10 hos meg og jeg bytter stadig vekk på The Wire og Sopranos når jeg får spm om favorittserie. Klarer aldri å bestemme meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...