Gå til innhold

Filmenes virkelige helter.


hifgad

Anbefalte innlegg

Jepp, for oss som liker filmmusikk, har jeg da laget en filmcomposer thread.

Det kan godt hende seg at det har vært før, menmen.

 

Er det noen som kan anbefale noen composere med geniale OST's, som man kan anskaffe?

 

Akkurat nå hører jeg Joe Hisaishi's gode Kikujiro No Natsu OST. Joe Hisaishi har i årrekke jobbet med Hayao Miyazaki (Studi Ghibli, det klinger vel i de fleste) og Kitano Takeshi (Sonatine, dolls, kikujiro no natsu etc).

 

Og jeg vil med GLEDE anbeafale å sjekke ut filmene han har bidratt til, samt å kun kjøpe OST'ene hans. For det er utrolig hva han klarer.

 

Velvel, noen andre som vil anbefale en "great" composer? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fabio Frizzi, Goblins og Riz Ortolani (sammen med Ennio Morricone) er de største italienske komponistene (Goblins er gruppe) med musikk til Zombi 2, The Beyond, City of the Living Dead, Dawn of the Dead (orginal), Suspiria, Tenebrae, Deep Red, Phenomena, Cannibal Holocaust osv. Fantastisk musikk.

 

Men delt førsteplass (sammen med Joe Hisaishi såklart) er for meg Thomas Newman. American Beauty, Road to Perdition, The Shawshank Redemtion, The Green Mile og Finding Nemo :love:

Lenke til kommentar

Don Davis har komponert soundtracket til The Matrix Trilogien(symfoni-delene), genial soundtrack. :wee:

 

Hvis du skal skaffe plate og det er symfoni du først og fremst er ute etter så anbefaler jeg Revolutions, men liker du også electronica så er Reloaded også å anbefale.

 

EDIT: Ellers så er det nevnt mange gode komponiseter her. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...