Ni kon Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Sitter her å tenker på skjermkort om dagen og tenker da spesiellt på 6800 serien til Nivida. Disse måtte selvfølgelig i likhet med ATI komme med noe nytt, men den serien her er vel skivenom? 1) Den krever masse power 2) Den lager MYE varme 3) Vifteløsningene høres ut som en hårføner 4) De var ikke akkurat klokkevillige Er dette en serie vi vanlige databrukere bør unngå, nå som 7800 viser seg å være alt annet enn det 6800 serien er? Ja, hva mener dere? Endret 14. juli 2005 av oivind_dahle
Vargtass Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Har som strategi å altid 'hoppe over' en generasjon GPU. (Kjøper annenhver). Problemet er å identifisere hva man skal hoppe over. 6800 generasjonen var nok den jeg ville vært aller mest fornøyd med å ha styrt unna. Dette blir rent hypotetisk, ATI har fått gryna mine de siste årene mvh r.
Elensar Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Vel, syns eg fekk veldig mykje for mitt 6800LE. Ja, det må ha mykje straum, men vist du har sterk nok straumforsyning er det ikkje noko problem. Skjermkort tålar mykje varme, 60-70 grader går fint. Det med at viftene bråkar mykje går meir på produsenten. Fekk iallefall klokka kortet mitt ein god del. Nei, 6800 serien var ikkje ein flopp. FX serien var ein flopp!
Malvado Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Flopp. Du har begrunnet det bra. Selvsagt ytelsemessig så var den sånn passe. Edit : I forhold til det som var forventet av 6800 serien, regnet med at Nvidia hadde lært av hårføner serien sin jeg , men nei da. Endret 14. juli 2005 av Malvado
Blaz3r Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) ehh 6800 serien er jo den beste siden gf3...fx serien var en flopp...6800 serien yter jo utrolgi mye mer en fx serien...og støy ? hva snakker dere om...club 3d kortet mitt lager jo nesten ikke lyd....nå har jeg kjøpt meg nv silecer, men det er fordi nå får jeg klokka enda mer...kjører nå 6800gt kortet mitt på 440/1110 mot 350/1000 som er vanlig..så de som sier at 6800serien var en flopp er litt på jordet. Endret 14. juli 2005 av Blaz3r
Marius_EV Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Topp. Har hatt et POV 6800GT i et år snart og er storfornøyd. Klokker bra, kjører med en f\s 350W strømf, og støynivået er jo ikke så gale, ja det er den komponenten som bråker mest i pcen min, men så har jeg jo vannkjøling også da. Lurer egentlig på hvorfor man plutselig skal begynne å kritisere 6800 serien, utvilkler seg sikkert til at man får "fjortiss" stempel av å ha et 6800 kort.
Ni kon Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Jeg ønsker ikke kristisere 6800 serien. Men jeg mener personlig det er et mindre intelligent kjøp i disse dager. Har man et kort i denne serien ser jeg ikke behovet for å skifte ennå (med mindre man er helt geek og rik). Men jeg ser derimot ingen grunn til å kjøpe et kort fra denne serien i disse dager.
Blaz3r Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Jeg ønsker ikke kristisere 6800 serien. Men jeg mener personlig det er et mindre intelligent kjøp i disse dager. Har man et kort i denne serien ser jeg ikke behovet for å skifte ennå (med mindre man er helt geek og rik). Men jeg ser derimot ingen grunn til å kjøpe et kort fra denne serien i disse dager. det kommer helt ann på åssen kort man har da...og du kritiserer jo 6800 serien med de argumentene du skrev...kalles kritikk det...men tipper at du har heller lite peiling, og vikrer som om du ikke har et kort fra 6800 serien, og da har du i hvertfall ikke med å kritisere den
hds Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Nei langt fra en flopp vil jeg si, men skal være enig at dem har lagd bedre serier. Skulle aldri solgt Ti4600 kortet mitt, det beste kortet jeg har hatt 1) Jeg har ikke akkuratt verdens kraftigste PSU for å si det slik, men drar ihvertfall systemet mitt (for å se hva det er klikk deg inn på profilen). 2) Joa, men nå har jeg jo en prescott inni i maskina og så varmt blir det uansett 3) Faktisk den mest bråkene delen (i idle), men synes det er akseptabelt 4) Har ikke klokka enda fordi jeg ikke føler behov for bedre ytelse,men klokker jo bra på GPU får jeg inntrykk av, mens minne er mindre imponerende.
Ni kon Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Blaz3er: Jeg har sannsynligvis hatt flere kort enn deg fra denne serien. Jeg ønsker å høre andres mening om disse kortene. Klart at de som sitter på disse mener det er de beste korta i verden.
Jarmo Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Jeg ønsker ikke kristisere 6800 serien. Men jeg mener personlig det er et mindre intelligent kjøp i disse dager. Har man et kort i denne serien ser jeg ikke behovet for å skifte ennå (med mindre man er helt geek og rik). Men jeg ser derimot ingen grunn til å kjøpe et kort fra denne serien i disse dager. Er helt enig her med "Lance2" i denne saken....
Blaz3r Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Blaz3er: Jeg har sannsynligvis hatt flere kort enn deg fra denne serien. Jeg ønsker å høre andres mening om disse kortene. Klart at de som sitter på disse mener det er de beste korta i verden. det virker i hvertfall som du har mye peiling på 6800 serien i hvertfall når du sier at den støyer mye, og er lite klokke vennlige...og seff krever den litt power...er jo kraftige skjermkort...men hvor mange har ikke rådd å kjøpe en psu på 400w eller mer...og nei jeg sier ikke at den er best fordi jeg har 6800gt...hadde jeg ikke likt serien så hadde jeg aldri kjøpt meg 6800nu og så kjøpt 6800gt litt senrere.
Vargtass Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Som å spørre en fyr som nettop har kjøpt ny bil om han er fornøyd..
andrvas Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Synes selv 6800 serien var helt topp, sammenlignet med FX serien. Ble kanskje litt unødvendig å lansere "Ultra", var jo tross alt ikke så voldsom ytelsesforskjell. Men blir det ikke litt feil å dra opp dette nå som 7800 serien er lansert? 6800 serien er vel over 1 år gamle?
Drizt Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Synes selv 6800 serien var helt topp, sammenlignet med FX serien.Ble kanskje litt unødvendig å lansere "Ultra", var jo tross alt ikke så voldsom ytelsesforskjell. Men blir det ikke litt feil å dra opp dette nå som 7800 serien er lansert? 6800 serien er vel over 1 år gamle? Det er vel nettopp derfor man kan starte en slik tråd. At det er tid for litt ettertanke med hensyn på 6800 serien. Det er vel lettere å se på ytelse og slike ting når man kan sammenligne både eldre og nyere generasjoner som er på markedet. Litt OT: Jeg synes ATI må skjerpe seg litt nå, lenge siden det har skjedd noe på den fronten. Nå har jo specsa til 7800GT også kommet ut. (offisielt eller uoffisielt?) Etter sommeren går jeg til innkjøp av det beste på markedet og det vil mest sannsynlig bli Nvidia. ATI regnet vel med at Nvivia kom til å papirlansere sine produkter, så nvidia har hatt suksess med PR i det siste. Endret 14. juli 2005 av Drizt
Ni kon Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Tar dette opp slik at folk begynner å tenke før de kjøper + at de som er rådgivere ikke anbefaler "katta i sekken" kjøp.
Jarmo Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Som å spørre en fyr som nettop har kjøpt ny bil om han er fornøyd.. Tjaa ? prisen bestemmer det meste, flopp kan bli topp hvis prisen er riktig... (demo/salg/osv.) Alt er relativt her i livet.
Deadringer Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 jeg syntes nVidia hentet seg veldig bra inn med 6800 serien etter fx serien. jeg vil si at 6800 serien er mer topp, enn flopp. å si at 6800serien ikke er klokkevenlig er uansett feil. mange har klart å klokke/modde 6800le/6800nu til 6800gt kort. er ikke dette klokke/modde venlig så vet ikke jeg..
Marius_EV Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Som å spørre en fyr som nettop har kjøpt ny bil om han er fornøyd.. Som er det samme som om du skulle ha sagt hva som er best av bmw og mercedes når du kjører bmw. Edit: klokkeresultater: Post dine 6800gt scores her Endret 14. juli 2005 av Marius_EV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå