Gå til innhold

Geforce 7800GTX screenshot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er bedre (holder på enda hehe) er transparent (mye bedre dybdefølelse da grafikk i bakgrunnen blir polert også og dette merker du!) og fargene behandlingen er mye bedre uten tvil, dette ser du lett med det blåtte øyet, jeg vet det for jeg har hatt alle kortene.

Det er ofte lett å komme med slike komentarer fordi dere ikke gidder å bruke penger på oppgradering fra 9700 - 9800 etc, og om du ikke er super kresen så er du ikke så nøye på de forkjellene som blir heller noe som er noe helt annet.

Men fokjellen blir der, jeg har en pc men ultra nå (er solgt ja) og en med 7800gtx, forkjellen er stor, et eksempelt til er starten på HL2 når du går ut av toget å ser den store skjermen ser du veldig tydelig forkjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neste generasjons spel er spel som blir lagd for xbox360, ps3 og pc

idag så er det aller meste til dagens generasjon

Synes absolutt ikkje at Half Life 2 eller Doom3 leverer noko særleg bra grafikk. Far Cry var rått når det kom, men det er jo faktisk enda eit av dei spela i dag som leverer best grafikk.

Skrevet (endret)

Hehe...leste den posten der og fyrte opp hl2 med transparent aa nå...gikk inn i nvidias kontroll og satt alt på å overstyre spillets settings....satt alt på maks av maks i options der og fyrte opp...DAAAMN :D

Brb...må teste forskjellige verdener :)

Skulle gjerne lastet opp bilder, men hvert bilde ligger på 5 mb ca, og jeg har ikke lagt inn ftp til å slenge de opp på =)

Endret av AciD18
Skrevet
Hehe...leste den posten der og fyrte opp hl2 med transparent aa nå...gikk inn i nvidias kontroll og satt alt på å overstyre spillets settings....satt alt på maks av maks i options der og fyrte opp...DAAAMN :D

Brb...må teste forskjellige verdener :)

Skulle gjerne lastet opp bilder, men hvert bilde ligger på 5 mb ca, og jeg har ikke lagt inn ftp til å slenge de opp på =)

For all del, gjør det, jo flere bilder jo bedre.

Helst ønskelig at flest mulige med 7800Gtx kommer med bilder så vi kan sammenligne litt med hva vi selv har :)

Skrevet

JA var ment på å gjøre detet i dag, men kommer jo faen meg ikkje lenger enn til BIOS. Neida skal ikkje vere liett å installere OS nei :thumbup:

skal fixe noen bilder fra HL2 å slikt eg, men eg trenger hjelp fort som 456

Min tråd

Skrevet
Til å være et så nytt spill som BF2 så var det ikke så inponerene som hadde trodd.

Det er ikke dårlig men synes FarCry er bra til å ha vært ute en stund.

Tenke på at disse to spillener er vidt forskjellige også. Ett online spill med såpass mye action og leven som BF 2 har vel sine begrensninger ;)

Skrevet
Ja sant det.

Når over 20 spillere på hvert av lagene skal kjempe mot hverandre så vil det kreve sitt.

Støtter ikke BF2 64 spillere på hvert lag?

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg får aldri så "freshe" farger når jeg spiller bf2 og lignende, men på screenshotsene ser fargene helt brutale ut, altså klarer skjermen å vise slike farger...? eller tar jeg feil her?

når jeg og en kompis sitter å gamer hvilket som helst spill vil altid han ha freshere farger selv om det er et eldre spill. jeg har 9800pro og samsung 959nf, han har 6800gt og en triniton eller noe. husker ikke skjermtypen. er samsungskjermen min kjent for blasse farger eller har jeg glemt noen instillinger?

ps: han bruker powerstrip til å låse hertz mens jeg bruker "refreshlock" har det noe å si?

sorry for offtopic

Skrevet

Ikke særlig stor forskjell i og med at det er samme kort bare med 4 pipelines og lavere mhz. Du får ca 1000 poeng mindre i 3dmark 05 og enda mindre forskjell på spill! 7800GT er beste kjøp! :w00t: (har desverre aldri fått sjansen til å se at 7800GTX yter dobbelt så mye som et 6800ultra (noe Nvidia og andre testere sier det er)! (6800ultra i SLI slår jo fortsatt alle skjermkort i dataspill og i benchmarks)!

Nå sier også hw.no at 7800GT også kan få over dobbel ytelse! Noen som kan referere til en link eller noe sånt der man kan se at det faktisk er dobbelt så bra. Anntar at i 1600 oppløsning at 7800GTX nærmer seg veldig, men hvorfor i ******* skal man kjøre spill i 1600 oppløsning! Man får ikke akkurat mye bedre grafikk + at det er ingen 19 og 17" som kan få mer enn 1280 oppløsning! :nei:

Skrevet
Ikke særlig stor forskjell i og med at det er samme kort bare med 4 pipelines og lavere mhz. Du får ca 1000 poeng mindre i 3dmark 05 og enda mindre forskjell på spill! 7800GT er beste kjøp! :w00t: (har desverre aldri fått sjansen til å se at 7800GTX yter dobbelt så mye som et 6800ultra (noe Nvidia og andre testere sier det er)! (6800ultra i SLI slår jo fortsatt alle skjermkort i dataspill og i benchmarks)!

Nå sier også hw.no at 7800GT også kan få over dobbel ytelse! Noen som kan referere til en link eller noe sånt der man kan se at det faktisk er dobbelt så bra. Anntar at i 1600 oppløsning at 7800GTX nærmer seg veldig, men hvorfor i ******* skal man kjøre spill i 1600 oppløsning! Man får ikke akkurat mye bedre grafikk + at det er ingen 19 og 17" som kan få mer enn 1280 oppløsning! :nei:

Har sett flere ganger at ett 7800gtx slår 6800 i sli ;) linker? nei for seint på kvelden....

Skrevet

For meg med 21" er alt under 1600 et mareritt, i lavere enn 1280 kan du tydelig se kvalitetstap, i lavere enn 1024 er grafikken sånna t du ser store skraper på ting liksom, og skriften er nesten uleselig. Det er et par med crt enda, ikke mange som har 20" lcd da, men de MÅ jo ha 1600.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...