Gå til innhold

Geforce 7800GTX screenshot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme grafikken med mitt 6800 kort. Er nemlig ingen spill som tar ibruk teknologien 7800GTX har enda og tror det tar minst noen måneder før vi får sett det. Er faktisk ingen spill som tar ibruk alt 6800 serien tilbyr heller.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Det er ikke påstander :roll:

 

Det er fakta, les hvilken test som helst, hvorfor skulle ikke bildekvaliteten bli bedre, det er jo nettop det de prvøver på hele tiden, det kommer også støtte til fler reflekser og lignendet effekter.

 

"biatch" hehe oh den gjordet vondt

 

Ikke vær så naive at dere tror det ikke kommer kort som er bedre en 850xt pe eller hva dere har i pcen, det har alleredet kommet et.

 

Så dere påstår også da i samme slengen at hw.no forumet ikke har peil på hva de snakker om når de tester kortet? ikke Toms hardware og resten av bunten heller?

 

Edit: Ikke det at bildene som trådstarter her viser til er gode eksempler, om dere desperate henger dere fast til dem, men bildekvaliten er mye bedre på 7800gtx. Nvidia leder stort for øyeblikket, dere må desverre leve med det

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

gikk fra x600 til 7800gtx nylig, og ikke kom her og si at grafikken ikke er forskjellig. til og med i hl2 og bf2 ser ting mer riktig ut med hensyn til farger og ting rundt omkring. At jeg har opp til 8-10x mer frames med kortet enn det gamle er det viktigste, men ikke si at kortet bare gir mer frames. Les og lær litt før dere begynner å bable. Hørt om Transparent AA før?

Hørt om HDR-lighting? (som i far cry bare kan brukes av 7800gtx med respektable framerates)

.....

Lenke til kommentar

har ikke sagt at det ikke er et bra kort og at det ikke e forskjellig..FRA DET KORTET DU HADDE FØR..men med spillene til dags dato får ikke 7800 kortet ytet maximalt som det kommer til og gjøre på nyere spill...jeg ser ikke forskjell...jeg kjører bf2 på 1600*1200 med anti alaising på 6+ det vil si at jeg får samme grafikk som vist du har på 2000*1900(har testet det;))

Lenke til kommentar

Ser ingen forskjell i det hele tatt utenom at de 2 bildene er tatt helt forskjellig.

 

Skjønner ikke vitsen med å sammenligne da disse spillene ikke er i nærheten av å bruke alt 6800 serien har å tilby enda . Skal dere se noe fra 7800 kortet så bør dere se PS3 teknologi demo eller last ned en teknologi demo. Finnes nemlig ingen spill per dags dato som tar ibruk det.

Lenke til kommentar

Som acid nevner og jeg bare glemm det, bildet kvaliteten er mye bedre, jeg har det selv, det er ikke noe å diskutere en gang.

 

Det står i alle tester av kortet, hva er det å lure på egentlig??

 

Edit: Akkurat som dere ikke leser hva acid og jeg prøver å skrive å bare starter diskusjonen på nytt. Les hvilket som helst review (til og med her på hw.no har de et review som de sier at bildekvaiteten er mye bedre).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Les review og ikke vær så trangsynt overfor at ditt kort faktisk ikke gir den beste bildekvaliteten lengre. 7800gtx har blant annet dratt med seg nye antialiasing metoder som forbedrer bildet ganske mye, samt en hel del annet som faktisk gjør bildet bedre. Mer klare farger og korrekt gjengivelse. Dere kan skrive og skrive, men eg har faktisk kjørt HL2 og BF2 side ved side med en kamerat som hadde x850. Når samtlige tester konkluderer med det samme, så hva er det dere har å trekke frem?

Lenke til kommentar

De bildene som hittil har blitt vist er altfor dårlig eksempel for det. Klart det er litt bedre bildekvalitet men det er nesten umulig å se.

 

Det jeg snakker om er klare visuelle forbedringer som 7800 serien representerer.

 

CineFX 4.0, HDR, Intellisample 4.0, Shader Model 3.0, Radiosity for å nevne noen .

Det er det ingen spill som støtter enda og ihvertfall ikke på de labre spillene hittil nevnt i tråden her. Er heller ingen spill som tar ibruk alt 6800 serien støtter enda heller. Du kan ikke bare kjøpe nyeste av det nyeste å forvente at spillet skal magisk bli en perle for øyet. Klart du kan bruke nye sampling teknikker som gir klarere texturer og dybde men det er veldig vanskelig å se forskjellen da per idag 6800 og X800 greier opptil 16x aliasing.

 

Kanskje du har alien øyne og merker forskjellen, men jeg er bare ett menneske.

Lenke til kommentar

Ser da HDR på Far Cry. Kjører det eg, med akseptabel framerate.(30-50 fps)

Selvfølgelig er det ikke magisk bedre bilder, men hvis du merker hva VI har snakka om i det hele tatt, er det faktisk forbedringer på bildet (uansett hvor marginale) og FREMTIDIG teknologisk utvikling på grafikkfronten. Du kan kutte ut om at dagens spill ikke støtter ditt og datt, siden spillindustrien alltid vil henge etter, for å få med seg mest mulig kjøpere. Slike kommentarer som at kanskje jeg har alien øyne og merker forskjellen, kan du kutte ut med. Når utallige tester bekrefter at det er visuell forskjell, så hva har du å bringe på bordet? Din egen subjektive mening? End of discussion.

Lenke til kommentar

Ja det er nesten umulig å se på stillbilder, der har du rett (Thairo), det har jeg også nevnt, noen bilder blir konvertert til jpg till og med å mister nestean all kvalitet og troverdighet.

 

Men det å se selve spillet i bevegelse er noe helt annet, alle spillene jeg har spilt til nå ser mye bedre ut (jeg selv har prøvd doom3 - wow - bf2 - farcry til nå og alle ser bedre ut)

 

Edit: før det har jeg hatt x800pro og 6800 ultra

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Ja det er nesten umulig å se på stillbilder, der har du rett (Thairo), det har jeg også nevnt, noen bilder blir konvertert til jpg till og med å mister nestean all kvalitet og troverdighet.

 

Men det å se selve spillet i bevegelse er noe helt annet, alle spillene jeg har spilt til nå ser mye bedre ut (jeg selv har prøvd doom3 - wow - bf2 - farcry til nå og alle ser bedre ut)

 

Edit: før det har jeg hatt x800pro og 6800 ultra

Kan ikkje du legge ut noen høg kvalitets bilder fra disse spillene er litt sugen på å se spesielt doom3!!!

 

Det er bra noen står på sitt;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...