Gå til innhold

Geforce 7800GTX screenshot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne lagt til bilder i evighet og dere haddet skrevet det samme om og om igjen, dette 3 gangen dette er tatt opp bare på denne tråden.

 

Jeg har hatt x800pro og 6800 ultra før 7800gtx, alle spill ser bedre ut, alle som har vært hjemme hos meg å sett ser det samme, + alle review skriver om det.

 

Du ser det ikke så bra i stillbilder pga effektene synes ikke på et stillblidet (som forklart tidligere og dette er en selvfølge)

 

Om det fortsatt er noen som tviler eller ikke ønsker å lese\høre hva vi som har kjøpt kortet skriver, så for det bare være, om dere ikke har råd til kortet er det jo like bra at dere tror dere har noe som funker like bra (når der gjelder bildet kvalitet)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kunne lagt til bilder i evighet og dere haddet skrevet det samme om og om igjen, dette 3 gangen dette er tatt opp bare på denne tråden.

 

Jeg har hatt x800pro og 6800 ultra før 7800gtx, alle spill ser bedre ut, alle som har vært hjemme hos meg å sett ser det samme, + alle review skriver om det.

 

Du ser det ikke så bra i stillbilder pga effektene synes ikke på et stillblidet (som forklart tidligere og dette er en selvfølge)

 

Om det fortsatt er noen som tviler eller ikke ønsker å lese\høre hva vi som har kjøpt kortet skriver, så for det bare være, om dere ikke har råd til kortet er det jo like bra at dere tror dere har noe som funker like bra (når der gjelder bildet kvalitet)

Enig :)

Lenke til kommentar

Enig med Simalarion. Gidder forøvrig ikke slenge ut massevis av bilder fra spillene, siden det åpenbart er bashingnight her på forumet. Synes det er rart at folk står på sitt med sine second best kort når folk med de nye kortene samt alle tester der ute bekrefter hva vi sier.

 

.......(tenkepause for de involverte)

 

Forøvrig er stillbilder i spill noe av det verste å bruke til å sammenligne med, men men. Fluid ser du alt slik det skal være, og ta det fra en som jobber med bildebehandling. Grafikken ingame blir bedre.... Og ikke kun på framerate....

Gidder ikke mer krangel nå.

Lenke til kommentar

Som to blyanter aldri vil kunne tegne to eksakt identiske bilder vil det også være forskjell på de individuelle bildechippene. Det er forskjell i renderingen, det er ingen standardisert måte å gjøre alt på. Jeg ser tre vidt forskjellige spill hvis jeg spiller Half-Life 2 på 1024x768 med 9600pro-, 9800pro- og x800pro-kortene mine.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor tjukke i huet enkelte er.

 

Skal personlig ha et MSI NX7800GTX kort, samme kortet som de testet her på hardware.no en kort stund tilbake, sammen med min nye maskin.

 

Har lest en hel drøss om kortet, noen få detaljer jeg nevner er at det har 8 fler pipelines og 2 fler vertex shaders enn x850/6800 kortene, samt det støtter OpenGL 2.0. De andre kortene støtter kun 1.5.

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar
Utrolig hvor tjukke i huet enkelte er.

 

Skal personlig ha et MSI NX7800GTX kort, samme kortet som de testet her på hardware.no en kort stund tilbake, sammen med min nye maskin.

 

Har lest en hel drøss om kortet, noen få detaljer jeg nevner er at det har 8 fler pipelines og 2 fler vertex shaders enn x850/6800 kortene, samt det støtter OpenGL 2.0. De andre kortene støtter kun 1.5.

sammenhengen var?

Lenke til kommentar

En ting må si.....grafikken ligger i spillet....det er det flere som har sagt her ser jeg...og jeg må nesten skrive det jeg også......men, det finnes spill hvor driverne til nvidia støttes bedre enn ati sine......feks bf vietnam....lol...lol...lmao....latterlig spill....hadde et geforce fx5700 ultra 128 mb....bytta ut den med X800 pro vivo(@16 pipes 500/500) seff :D .

så fant jeg ut at rammen var litt dum og kjøpte meg ny.....for å si det sånn....så så grafikken bedre ut med geforce kortet enn ati sitt, men så kom ati med en ny driver.....wips der var det samme grafikken og litt bedre performance.......det var ikke store forskjellen, men alt er opp til drivere til produsenten vil jeg si......en kraftig gpu og masse ram på et skjermkort vil ikke skape grafikken, den vil takle grafikken bedre.

Dessuten ville jeg ventet med å kjøpe dette kortet til ati kom med sitt nye.....uansett jeg mener ikke at noen av produsentene er bedre enn den andre!!!

 

ps. grafikken kan bli bedre hvis spillet og kortet støtter open gl 2.0 eller pixel shading 3.0, men det skal ikke være store forskjellen, enkelt og greit er det spile glede og gameplay man skal kikke etter, ikke bare grafikk!!!!

En ekte gamer er innstilt på gameplay ikke grafikk(doom3 viruset har tatt deg, ærlig talt det var ikke så bra, selv om det var et skummelt spill var det kun spenningen som dro meg videre til slutten)

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar

Hw.no kommentarer til bildekvalitet

 

Som nevnt behandler alle kort grafikk litt forskjellig, 7800gtx har lagt mye jobb i å forbedre bildekvalitet denne gangen, og for dem som ikke leser engelsk så bra har jeg lagt ved en link til hw.no sin test som nevner fargebehandlingen til den nye brikken.

 

Til nye lesere anbefaller jeg å lese hele tråden før posting slik at denne tråden ikke gjentar seg for 3 gang.

 

Jeg er på ingen måte noe expert på skjermkort, men jeg sitter med kortet selv å merker forkjell fra x800pro\6800ultra som jeg også har hatt, synes det er merklig\interesant at folk bare nekter uten annen begrunnelse en at slik er det bare.

 

flott lesing Bare å søke på "7800gtx review.

Lenke til kommentar

SOm jeg sa, det er opp til drivere, OGL støtte og PS støtte, dessuten kan vel spill produsenten gjøre en performance avtale med sin sponsor, eks doom 3.....ingen tvil at nvidia gjorde en avtale med produsenten av doom3.....

 

men det er en ting jeg tror jeg kan si, nvidia er veldig flinke på texturer noe som er tungt å dra nå til dags, mens ati virker mer drevne på direct 3d ting....jeg sier ikke dette for sikkert, jeg bare sier det virker sånn og at derfor kan texturene se litt finere ut på et nvidia kort...bare noe jeg har lagt merke til vet ikke med dere andre.

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar
Som acid nevner og jeg bare glemm det, bildet kvaliteten er mye bedre, jeg har det selv, det er ikke noe å diskutere en gang.

 

Det står i alle tester av kortet, hva er det å lure på egentlig??

 

Edit: Akkurat som dere ikke leser hva acid og jeg prøver å skrive å bare starter diskusjonen på nytt. Les hvilket som helst review (til og med her på hw.no har de et review som de sier at bildekvaiteten er mye bedre).

jeg sier ikke at det ikke er bedre bildekvalitet, men sier at det ikke er den store forskjellen. Det er ikke noe imponerende nytt. Ja bildekvaliteten er kanskje bedre, men det er ikke noe som man merker VELDIG stor forskjell på, ikke før spill begynner for alvor å ta i bruk teknologien som 7800 støtter! Det må vel du også skjønne!

 

EDIT: og ikke noe jeg ville brukt 5000,- på for å oppgradere til når jeg allerede har et 6600GT som jeg synes gir nesten like tilfredstillende resultat. Litt bedre bildekvalitet er, i mitt hode, ikke verdt 5000,-

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Som acid nevner og jeg bare glemm det, bildet kvaliteten er mye bedre, jeg har det selv, det er ikke noe å diskutere en gang.

 

Det står i alle tester av kortet, hva er det å lure på egentlig??

 

Edit: Akkurat som dere ikke leser hva acid og jeg prøver å skrive å bare starter diskusjonen på nytt. Les hvilket som helst review (til og med her på hw.no har de et review som de sier at bildekvaiteten er mye bedre).

jeg sier ikke at det ikke er bedre bildekvalitet, men sier at det ikke er den store forskjellen. Det er ikke noe imponerende nytt. Ja bildekvaliteten er kanskje bedre, men det er ikke noe som man merker VELDIG stor forskjell på, ikke før spill begynner for alvor å ta i bruk teknologien som 7800 støtter! Det må vel du også skjønne!

 

EDIT: og ikke noe jeg ville brukt 5000,- på for å oppgradere til når jeg allerede har et 6600GT som jeg synes gir nesten like tilfredstillende resultat. Litt bedre bildekvalitet er, i mitt hode, ikke verdt 5000,-

Nåja, for de 5000 for du nå det beste kortet som er å få tak på markedet i dag.Men eg gidder ikkje spytte inn 5000 kr for å ett slikt kort nei ;) HAr du ett slikt kort har du det kortet i laang tid fremover, det er sikkert.

Lenke til kommentar

Gidder ikke engang lese hele trAden, fordi den er fullt av krangel.

Men jeg har et spörsmAl ang. dette kortet.

Jeg skal altsA snart kjöpe ny PC (veldig snart). Hadde planlagt A kjöpe dette kortet, men i begynnelsen av topic sa en at spill har ikke ennA begynt A "ta ibruk" dette kortet. Er det sant?

Jeg vet egentlig ikke hvem jeg skal tro, siden mange her er uenige. Ser at det er noen som har hatt erfaring med kortet, har dere noe A si om dette? Men jeg ser jo ogsA hvilke poster som er kvalitetsposter, de tror jeg (og folk flest) pA. :) Setter pris pA alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...