Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en 1557 med 1,7 Ghz prosessor, men i CPU-Z viser den kun core speed 598. Har prøvd å se om det var mulig å endre i bios, men det er det ikke.

 

Er novice, og lurer på om dette stemmer? :blush:

Når du kjører maskina uten strømadapter koblet på klokkes prosessoren automatisk ned. Det er mulig og endre disse instillingene i bios, om du vil den skal kjøre på full guffe eller spare batteri osv.

 

Mvh,

Ulyden

Lenke til kommentar

Bare hyggelig å hjelpe :)

Leste noe tidligere i tråden om at noen hadde justert volten på core for å få batteriet til å vare lengre med centrino hardware controll. Hvor mye kan denne justeres, og hvor mye er det å spare på det i form av batteritid?

 

Mvh,

Ulyden

Lenke til kommentar

Skal sette opp en 1557k Centrino, noen som har noen tips og hint om ting jeg må være oppmerksom på når jeg gjør dette?

Hvor finner jeg nyeste chipset-drivere, skjermkortdrivere osv?

 

Skal batteriet lades opp før jeg begynner med den, i såfall hvor lenge?

 

Bare skriv alt du har på hjertet om oppsettet av en 1557k :):)

Lenke til kommentar

kan være lurt med dvd-rw da det er lite plass.. har selv 80gb og synes det er lite.

drivere finner du i linken i første post i denne tråden.

 

 

 

så et eget spørsmål:

- merka at jeg fikk bare lyd i ene siden av headsettet mitt og må holde "mini-jack"-pluggen til siden for at det skal bli lyd i begge sidene.

noen som har hatt samme problem, og/eller vet hvordan det kan fikses hvis det er mulig.

 

mvh ;)

Lenke til kommentar
kan være lurt med dvd-rw da det er lite plass.. har selv 80gb og synes det er lite.

drivere finner du i linken i første post i denne tråden.

 

 

 

så et eget spørsmål:

- merka at jeg fikk bare lyd i ene siden av headsettet mitt og må holde "mini-jack"-pluggen til siden for at det skal bli lyd i begge sidene.

noen som har hatt samme problem, og/eller vet hvordan det kan fikses hvis det er mulig.

 

mvh ;)

På min maskin (1557k) er lyden sånn det skal være, men hadde det problemet du beskriver på et mp3 spiller jeg hadde for en tid tilbake. Det var fordi jeg hadde hatt den i lomma og at et eller annet knakk nedi der.,.. Mulig du har klart det mens du har hatt laptopen i fanget...

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Har en Netshop 1557GLS..

Men en ting som har begynt å skje nå det siste halve året.. Det klikker inni PC'n.. Kan det være harddisken som er på tur til å gå? I så fall.. Kan noe gjøres utenom å bytte den ut?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
kan være lurt med dvd-rw da det er lite plass.. har selv 80gb og synes det er lite.

drivere finner du i linken i første post i denne tråden.

 

 

 

så et eget spørsmål:

- merka at jeg fikk bare lyd i ene siden av headsettet mitt og må holde "mini-jack"-pluggen til siden for at det skal bli lyd i begge sidene.

noen som har hatt samme problem, og/eller vet hvordan det kan fikses hvis det er mulig.

 

mvh ;)

Det er mest sannsynlig headsettet dit som er problemet, hadde akkurat samme problemet, det viste seg å være en selve pluggen til headsettet som var knukket.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte akuratt en 1557GLS (tror jeg) fra netshop.no den kampanjeg modellen

er ganske fornøyd, men det kommer noen ulyder fra DVD romen når jeg ser på DVD film.

 

Mitt oppset:

centrino 1.7 GHz

radeon 9700 128 mb (vet noen om det er pro eller vanlig?)

60 gig, 512 mb, DVD brenner, WLAN.

 

Noen som vet hvor jeg finner de nyeste driverene til

-WLANkortett, Intel Wireless LAN Mini PCI Card ABG 11-54MBPs

-det displayet og CD knappene (tilbake, forrover, spill/pause, stopp/løs ut. strøm)

-programvare til lydkortett altså ikke driverne, jeg regner med at det er noe mer avangsert/fanci no enn det som windows har å tilby?

-har driverene til kortleseren men den vil ikke lese kort, noen tips?

Endret av ombay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...