Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen som har peiling?

Kjøp akkurat lik brikke som den som sitter i, hvis ikke kjøper du disse:

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Er du helt på styr?!

 

De brikkene er jo for STASJONÆRE maskiner.

 

Det du skal lete etter, er SO-DIMM.

 

EDIT:

ingen som har peiling?

Her er rammen som passer... http://www.psdata.no/ps.asp?it=100761&mlevel=

Opps, hehe, ble en glip der ja :blush:

Sry :)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe pc for en vennine. Budsjettet er på 9000 - 10 000kr. Den skal hovedsaklig brukes til studiearbeid og surfing - i tillegg til enkelte typer brett/adventurespill (Sims, Rollercoaster osv).

Eg vil anta at batteritid,generell ytelse og ikke minst støy er punkt som blir lagt vekt på.

 

Har sitt litt på: Tundra 1557E Centrino - Intel P-M 1.7GHz / 512MB / 80GB / DVD RW / 15" / R9700 64MB U / OS kr.8595,-

 

Vil det være et godt valg ?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Har installert en ny Tundra 1557E ifra PS Data dag med XP Pro.

 

MenXP finner ikke noe trådløst kort til denne. Kan jeg bruke noen av disse http://download.aopen.com.tw/Default.aspx driverne men hvilken modell er det? Intel Identification Tool sier at det ikke finnes noen trådløst kort.. Og det ligger en unknown device under network i device manageren.

 

Noen som har noen tips/drivere??

Lenke til kommentar

Hei. Lurer på om Tundra 1557X Pro - Intel Centrino 1.8GHz/512MB/80GB/DVD RW/15"/R9700 128MB klarer spill som bf2 online-spilling. Som egentlig er det eneste jeg tenker på om dagen, da jeg regner med at en maskin til 10k duger til det meste som er skolerelatert anyway.

 

Evt minus ved denne maskinen, eller alternativer som bør vurderes, setter jeg pris på :)

 

(Forøvrig vil jeg takke for tålmodigheten fra de faste forum-medlemmene som tar seg tid til å svare uendelige topics om bærbare i disse skolestart-tider..) respect.gif

 

-Linda

Lenke til kommentar
Hei. Lurer på om Tundra 1557X Pro - Intel Centrino 1.8GHz/512MB/80GB/DVD RW/15"/R9700 128MB klarer spill som bf2 online-spilling. Som egentlig er det eneste jeg tenker på om dagen, da jeg regner med at en maskin til 10k duger til det meste som er skolerelatert anyway.

*Peke til øverste post* ;)

 

Jeg har selv 1557X Pro, men med 1gb ram og 1.7ghz cpu. Har brukt den som skolemaskin i lang tid, og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
jammen jeg har lest hele denne tråden iallefall 4-5 ganger, pluss de fleste relaterte andre, og jeg lurer fremdeleeees...  :ermm:

Du lurer fortsatt på om maskinen klarer bf2? I posten min øverst skrev jeg at spillet kjørte flytende med default oppsettet til spillet, altså ganske lav kvalitet. Har ikke sjekka hvor høyt jeg kan sette grafikken, fordi jeg synes den er bra nok som den er, og jeg liker at det går så flytende som mulig.

 

Så ja, maskinen klarer bf2 :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett dette på flere maskiner men ikke på min egen til nå. i IE vinduet blir det ofte ett blankt rom til høyre. Hva kommer det av og hvordan fikser jeg dette?

Helst uten å endre oppløsning

 

Siden jeg har en 1557 så tenkte jeg at jeg poster her

Endret av kaffi
Lenke til kommentar

Min 1557 med 512mb ram klarer ikke å kjøre bf2 online. For lite ram tror jeg. Offline klarer den fint å kjøre alt på medium på 16players map med botter.

Når det gjelder maskinen så ble jeg litt overraska i dag, plutselig så oppsto det en død pixel mens jeg holdt på å arbeide... Litt smårart syns jeg, noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man skrur utav en harddisk fra en Netshop 1557 bærbar? Under bærbaren er det jo noen luker. Under en av dem er harddisken, men denne sitter godt fast i en harddiskramme. Uten å begynne å knekke på plastikk så lurer jeg på om noen har gjort dette fra før av og kan forklare meg.

OPPDATERING: Fått ut harddisken nå. Det var så enkelt at det nesten er flaut.

 

Har en harddisk jeg vil ha sjekka mer grundig i min stasjonære PC, og ja, jeg har adapter til å koble den til min stasjonære.

 

EDIT: Og en ting til som jeg har spurt om før i denne tråden, hva er temperaturene på deres harddisker? Ville virklig ha hjulpet meg! Spesielt visst du har Netshop 1557 laptopen. 55 grader er ikke så kjekt når jeg leser spesifikasjonene på samsung sine hjemmesider :ermm:

 

Temperaturene kan leses av i bla. Centrino Hardware Control.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...