Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Sitter her og konfigurerer min brors 1557. 100gB HDD og 1,7 ghz :)

 

Uansett, hvis den kjører uten strøm, blir da prosessoren eller noe annet klokket ned? Eller samme ytelse? Skjermen blir i hvert fall svakere, men dette kan justeres i BIOSen.

Jeg tror så og si alt klokkes ned ett par hakk. Merka det på GTA:SA. Spilte litt, så kom jeg borti kontakten, og det begynte å småhakke litt når jeg kjørte fort gjennom byen. Forsvant da jeg satt i kontakten igjen. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan du selv styre i Centrino Hardware Control :)

Hvor er dette?

 

 

Forresten, sliter litt med dårlig signal på det trådløse nettverket! Får VELDIG mye packetloss ved litt lengre avstander (faktisk bare 5-10 meter), men er jeg rett ved basen, så går det som bare juling. Står at jeg har bra signal uansett. Er det noen måter dette kan fikses på? Og, hvor fant jeg den programvaren som gjorde at jeg kunne styre knappene til venstre for tastaturet? (står på en eller annen side i denne posten, men, hvor?)

Lenke til kommentar
Hei...

 

Lurer på å skal selge min netshop 1557 pga ny jobb pc. Den har 1gb ram, 80gb hd, 1,7ghz, dvd brenner. Følger med bærevæske og mus. Hvilken pris kan jeg forvente meg? Pc`en er fint brukt.

 

mvh

revs

Syntes egentlig ikke dette spørsmålet hører hjemmer i denne tråden... men men mitt tips er ca 8 lapper eller 7999,- . Ny maskin får man til 9995,- bæreveske og mus får du ikke ekstra for så behold evt dette selv.

Går da ut i fra maskinen er strøken, og at den ikke er alt for gammel..

Lenke til kommentar

Hei, vurdere å kjøpe 1557 fra psdata til 9995,- men først tenkte jeg å spørre hvordan lydnivået i maskinen er? Har en amilo d-8820 fra før, å den er mildt sagt veldig høylydt. Viften går kontinuerlig, å er veldig plagsom. Så hvordan er dette på 1557-maskinen? Går viften mye og bråker?

 

På min amilo har tastaturer lagt avtrykk i skjermen, og kabinetet er av noe svak plastikk, hvordan er dette på 1557? Er den solid konstruert?

Lenke til kommentar

Jeg er selv fornøyd med lydnivået, kommer ann på bruken, men vanligvis kjører den veldig veldig lavt turtall på viftene, noen ganger går de helt av. Dette kan du justere litt selv også, da du kan velge CPU hastighet :)

 

Konstruksjonen virker for meg solid, jeg hadde noen merker i skjermen rett etter jeg hadde brukt den litt, men nå er det problemet borte :)

Lenke til kommentar
Jeg er selv fornøyd med lydnivået, kommer ann på bruken, men vanligvis kjører den veldig veldig lavt turtall på viftene, noen ganger går de helt av. Dette kan du justere litt selv også, da du kan velge CPU hastighet :)

 

Konstruksjonen virker for meg solid, jeg hadde noen merker i skjermen rett etter jeg hadde brukt den litt, men nå er det problemet borte :)

Hvilke "merker"?

Lenke til kommentar
Jeg er selv fornøyd med lydnivået, kommer ann på bruken, men vanligvis kjører den veldig veldig lavt turtall på viftene, noen ganger går de helt av.

Noen ganger går de helt av? Min går i ca 20 sek for så og være helt stille i 2,5-3 min og gjentar den samme prosessen igjen..

Dette er ved normal bruk som internett-word osv ved spilling -dvd/video redigering går viften selvsagt men i bunn og grunn en meget stillegånde maskin, og jeg er kjempefornøyd.

Tastatur og konstruksjon syntes jeg er veldig bra , samt grafikk kortet som drar alt av spill +++

Helt klart den beste maskinen i denne prisklassen :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan finner man ut merket man har på brenneren?

Gå inn på min datamaskin høyre klikk på Dvd-RW stasjonen og gå til maskinvare, da står det vilken brenner du har :yes:

takker og bukker :)

Må se på det når jeg kommer hjem...

 

Og lurer litt på oppgradering av bios også. Er det noe vits? Hva kan være fordelen?

Lenke til kommentar
Jeg har QSI brenner, men hva er det den er kresen på? Hvordan får jeg byttet?

PS data bruker Qsi enda da tydligvis :hmm: Netshop har gått over til Aopen grunnet enkelte Qsi brennere var ustabile..

Jeg har en veninne med Qsi brennere, og hun får ikke kopiert Dvd-er i programmer som Shrink og Clone Dvd..

Lenke til kommentar
takker og bukker  :)

Må se på det når jeg kommer hjem...

 

Og lurer litt på oppgradering av bios også. Er det noe vits? Hva kan være fordelen?

Jeg har skrevet om dette før i denne tråden se her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=442720&st=80

Fordelen er at maskinen holder seg stabil med de nyeste oppgraderingene..

Takker :)

Har lest det som du skrev der, men har ikke gjort noe med det enda, fordi jeg lurte på hva som var fordelene... Så nå vet jeg det :p Får kanskje prøve å oppdatere den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...