Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter og sikler på en 1557 hos netshop nå.. Men klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan harddisk jeg skal gå for. Noen som har erfaringer med bra/dårlige disker på bærbar? Dette blir min første bærbar, så er noe grønn på fronten. Ser at Fujitsu kommer prisgunstig ut (jeg går for en 80Gb disk), men mener å ha hørt at samsung sine silent seek disker skal være både stille og kjappe.

 

Håper på rask tilbakemelding, sitter og klør etter å trykke på kjøp-knappen her :)

 

Mvh,

Ulyden.

Jeg har Samsung sin 80GB 5400rpm og det er rask, og helt lydløs, så jeg anbelfaler den :thumbup:

Det er ikke så stor forskjell på raskhet 5400 kontra 7200 men fra 4200 til 5400 er som natt og dag..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gentoo. Jeg fikk det til nå. Men ikke før jeg hadde patchet kernelen og brukt radeon driveren i x. Har du fått det til å fungere uten?

 

EDIT: har du fått sd/mmc kort leseren til å fungere i linux?

Minnekortleseren er desverre ikke brukbar i linux siden Ricoh (som lager den) nekter å gi fra seg dokumentasjon på den. Jeg har selv prøvd å kontakte de men de svarer ikke på mail.

 

Når det gjelder sleep, så har jeg laga et script som vekker skjermen ved hjelp av vbetool (i portage). vbetool gjør også at jeg kan bruke de offisielle ati driverne (som ikke støtter acpi). Jeg har ikke patcha kjerna noe, hvorfor gjorde du det?

Fant en side fra en fyr som hadde fixet det samme problemet med å legge inn en patch i kernel. Problemet var bare att radeon kortet trengte en int10 for å våkne. Derfor la han inn noen nye mellom-ledd på sleepen. xorg er fra versjon 6.8 patchet med en patch som gjør att hvis du bruker radeon driveren så kan x vekke kortet. Det var iallefall slik jeg forstod det. Ulempen er att du ikke kan bruke directfb. link

Var vel egentlig slik att jeg ikke visste om noen måte å gjøre det på :/

Og jeg kunne ikke akkurat finne noen som hadde funnet noen løsning på problemet heller.

Men det fungerer iallefall(selv om det er litt pes å patche kernel hver gang)

Er det "vbetool post" du kjører. og må du logge ut av x for å suspende?

 

Fungerer directfb på den metoden du bruker?

Endret av arghzzz
Lenke til kommentar
Fant en side fra en fyr som hadde fixet det samme problemet med å legge inn en patch i kernel. Problemet var bare att radeon kortet trengte en int10 for å våkne. Derfor la han inn noen nye mellom-ledd på sleepen. xorg er fra versjon 6.8 patchet med en patch som gjør att hvis du bruker radeon driveren så kan x vekke kortet. Det var iallefall slik jeg forstod det. Ulempen er att du ikke kan bruke directfb. link

Var vel egentlig slik att jeg ikke visste om noen måte å gjøre det på :/

Og jeg kunne ikke akkurat finne noen som hadde funnet noen løsning på problemet heller.

Men det fungerer iallefall(selv om det er litt pes å patche kernel hver gang)

Er det "vbetool post" du kjører. og må du logge ut av x for å suspende?

 

Fungerer directfb på den metoden du bruker?

Den sida der titta jeg på før engang selv. For å vekke skjermen så bruker jeg "vbetool post" ja. Det fungerer i console, og jeg logger ikke ut av X når jeg suspender.

 

Når du skriver directfb, er det framebuffer console du tenker på? Jeg har ikke fått framebuffer til å fungere med sleep i det hele tatt, maskinen fryser før den rekker å begynne på oppstarten. Vet ikke hvorfor framebuffer er så stort problem men. Jeg klarer meg med ren console inntill videre.

 

Edit: Har du prøvd sleep uten den kjernepatchen? Jeg har ihvertfall aldri brukt den og klarer meg fint.

Endret av Blurpy
Lenke til kommentar

hm. Tror jeg må prøve den metoden du bruker. Hadde du giddet å legge ut scripet du suspender med så jeg får se om du gjør noe annet før du suspender?

Jeg bruker suspend2 og det begynte å kødde seg litt enten når jeg patchet kernelen eller når jeg la inn radeon driveren. Så jeg tror jeg må prøve noe annet. :hmm:

Lenke til kommentar
hm. Tror jeg må prøve den metoden du bruker. Hadde du giddet å legge ut scripet du suspender med så jeg får se om du gjør noe annet før du suspender?

Jeg bruker suspend2 og det begynte å kødde seg litt enten når jeg patchet kernelen eller når jeg la inn radeon driveren. Så jeg tror jeg må prøve noe annet. :hmm:

Jepp, du kan hente det her :)

Lenke til kommentar

Yep. Takkar og bukkar. Jeg har akkurat laget ett lite script selv i mellomtiden bare for å teste og det fungerer fint det. Men jeg ser du har gjort det samme som meg og litt til. så da får jeg sikkert noen problemer fixet før jeg har truffet på de. :cool: Men når du sier suspend to disk. Mener du da via suspend eller via acpi? Prøvde å teste state disk og standby via acpi men den blinket bare med skjermen.

Lenke til kommentar
Men når du sier suspend to disk. Mener du da via suspend eller via acpi? Prøvde å teste state disk og standby via acpi men den blinket bare med skjermen.

Jeg har ikke prøvd den innebygde suspend to disk versjonen som følger med i kjerna, så jeg vet ikke hvordan det virker. Men jeg bruker suspend2, via suspend2-sources. Suspend2 blir klargjort til å bli lagt til i kjerna snart og, så da blir alt enda greiere.

 

For å bruke suspend2 så bruker jeg hibernate scriptet som blir installert som en dependency til suspend2-sources.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd den innebygde suspend to disk versjonen som følger med i kjerna, så jeg vet ikke hvordan det virker. Men jeg bruker suspend2, via suspend2-sources. Suspend2 blir klargjort til å bli lagt til i kjerna snart og, så da blir alt enda greiere.

 

For å bruke suspend2 så bruker jeg hibernate scriptet som blir installert som en dependency til suspend2-sources.

 

Hm. Det er det samme jeg bruker. Men så oppdaget jeg att etter att jeg hadde resumet fra hibernate så stod enda hibernate scriptet og tikket i bakgrunnen. Og hvis jeg killet det så slo maskinen seg av.

Lenke til kommentar

Sitter å ser på den aktuelle pc'n, og gliser litt når jeg ser prisen.

Er jo faktisk veldig billig.

Vurderer å slå til meg er litt usikker. Har sett litt i denne tråden, men litt vanskelig å finne en konklusjon om dette er en bra pc eller ikke.

Ingen som har konkrete erfaringer med denne pc'n som nå er på tilbud?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Sitter å ser på den aktuelle pc'n, og gliser litt når jeg ser prisen.

Er jo faktisk veldig billig.

Vurderer å slå til meg er litt usikker. Har sett litt i denne tråden, men litt vanskelig å finne en konklusjon om dette er en bra pc eller ikke.

Ingen som har konkrete erfaringer med denne pc'n som nå er på tilbud?

 

Takk.

Jeg har kjøpt en sånn pc, og er stårlende fornøyd, så langt. Har jo ikke gått testet den så altfor mye, da... :p Kjørte 3dmark03 og fikk da 2946 poeng. Ellers syntes jeg ikke støynivået er noe særlig høyt (bryr meg ikke så mye om det heller, da). Det som kanskje er litt dumt for noen er at høytalerene er dårlige. (Jeg bryr meg heller ikke noe om det. Jeg bruker headset) Knappene kan virke litt plastikkaktige men har ingen problemer med det. Jeg syntes det er en veldig god pc, og man får mye for pengene! Et greit skjermkort, så det går ann å spill f.eks BF2 o.l. Som sagt, så har jeg ikke testet den så mye, men førsteinntrykket mitt er veldig bra!!

Lenke til kommentar

Bestilte min 1557GLS fra netshop i går kveld.. nå går jeg bare og gleder meg som en unge :dribble:

Ser at noen har blandede erfaringer med dvd-brenneren i psdata sin.. hvordan er den netshop bruker? Ikke at jeg har planer om å trykke opp menger av dvd'er, men er jo greit at den ikke kresen ut av en annen verden :yes:

Lenke til kommentar
Bestilte min 1557GLS fra netshop i går kveld.. nå går jeg bare og gleder meg som en unge  :dribble:

Ser at noen har blandede erfaringer med dvd-brenneren i psdata sin.. hvordan er den netshop bruker?

 

Gratttis med godt valg!!!

 

Netshop bruker den nyeste Dvd brenneren til Aopen, og den er det ingen problemer med ;) (stabil og rask)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ja, den frister jo veldig, men tror ikke jeg får lønning før om 1 uke eller 2, og da er det jo garantert utsolgt eller at kampanjen er over. En og samme ting kanskje.

Vi får se. Hadde lyst på en pc over 10.000, men nå når jeg kan få denne til en slik pris, da frister det veldig.

 

Takk for all hjelp uansett! :)

Lenke til kommentar
Ja, den frister jo veldig, men tror ikke jeg får lønning før om 1 uke eller 2, og da er det jo garantert utsolgt eller at kampanjen er over. En og samme ting kanskje.

Vi får se. Hadde lyst på en pc over 10.000, men nå når jeg kan få denne til en slik pris, da frister det veldig.

 

Takk for all hjelp uansett! :)

Tviler på dette. De har hatt denne inne veldig lenge, så tror tilbudet vil vare ei stund. Virker ikke som om det er noe spesill kampanje, men at de har fast pris på den sånn som det. I begynnelsen reklamerte de ihvertfall ikke med kampanje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...