Gå til innhold

Stortest av minnepinner


Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig inntrykk av at min medion-pinne på 128MB trenger utskifting. Slike pinner er utrolig praktiske f.esk. på skoler. Det eneste problemet er at alle pcene som har celeron og integrert grafikk bruker ganske lang tid på å finne ut at det faktisk står en pinne i USB-porten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er godt fornøyd med min Datatraveler II Plus 1024MB. Man slipper å brenne mange CDer når man har god nok plass til å legge et image på den. Eller en god del bench/test-programmer hvis/når man drar rundt til folk og hjelper dem med PCene sine. Minnepennen er solid nok i seg selv, men ikke like godt rustet som Flash Voyager. Jeg har Kingston på nøkkelknippet, og derfor stort sett i lomma.

Minnepennen er veldig rask ved overføring av store filer, men 2-300MB med dokumenter á 20-300KB tok veeeldig lang tid.

Før hadde jeg TwinMos III 512MB som ble ganske så slitt etterhvert (klistremerker, plastikken), og til slutt ble det hengslete i USB-festet, så det ble dårlig kontakt og jeg fikk erstattet denne med Kingston.

 

Ellers syns jeg folk må skylde litt på seg selv også. Det er fint med en minnepenne som tåler å bli frityrstekt i tre timer, men da bør man også vurdere å legge igjen minnepennen sin på skrivebordet..

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Jeg har innkjøpsansvar i en større bedrift og må si meg enig med konklusjonen i denne testen, Corsair har det beste produktet! Jeg har siden minnepinnene kom på markedet kjøpt inn partier med SanDisk, TwinMos, Kingston og flere .. men disse fra Crucial er de som helt klart har gitt minst problemer.

 

Pretec'en er vel den som er tøffest for oss tech-geeks men faktisk har jeg fått kommentarer på at den er for liten og plundrete.

 

Jeg er enig i det folk antyder her at testen desverre ikke tar opp det aller viktigste i mer detalj - nemlig styrke og holdbarhet. Hadde planene om en torturtest blitt gjennomført - slik artikkelforfatteren forklarer her i tråden at han hadde planer om - kunne testen gått fra OK til veldig bra :-) Synd!

Lenke til kommentar

Godt å se at det ikke bare er jeg som småler litt av ordet minnepinne. Hvorfor vet jeg egetnlig ikke.. Kaller det vel bare for USB minne jeg.

 

Har testa en sånn liten Twinmos sak, som jeg mistet i bakken. Plastiken røk, men minne funka.

Ellers har jeg en masse Dell-minnepinner (:p) her på jobb, å de funker helt greit. Ikke noen større problemer ennå.

Lenke til kommentar

Håper det blir en test av minnepenn med mp3 funksjon også. Spent på hvordan de yter. Det er jo greit å ta med avspilling av musikk i ok kvalitet også, når en først vil ha en minnepenn.

 

Torturtester som andre nevner her, kan nok virke litt som "barnslig moro". -Men det vil alikevel kunne gi noen hint om hvem som tåler hva.

En minnepenn vil alltid være i stor fare for å bli utsatt for diverse uhell!

Særlig å bli mistet i gulvet x antall ganger, sterk varme i sollys og slag/trykk fra ting i lomme og veske.

 

På ethvert mobilt lagringmedium vil holdbarhet være en viktig faktor ved siden av overføringshastighet. Siden en minnepen er kapslet inn og ikke har beveglige deler, vil nok folk forvente mer hardhent bruk av dette. desutten er minnepenn et lagringsmedium som man lett stuer bort i lommer osv.

 

Holdbarhet er alltid vanskelig å teste, jeg har vært borte i bærbare produkter som har fått skryt i test på egenskaper, men hvor man i ettertid finner ut at holdbarheten er elendig. Pga. uvanlig mye reklamasjoner.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

kanskje litt merkelig at lexar minnepinner ikke er tatt med i testen. en annen ting, noen skrev her at de bruker mp3 spilleren som minnepinne. Er det slik at man ikke får boota (f.eks. en liten gnu/lin distro) fra mp3 spilleren, kun en "ekte" minnepinne, eller stemmer ikke dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...