Gå til innhold

ULi M1695 informasjon.


dkvam

Anbefalte innlegg

:love:Tråden for oss som venter på Uli M1695 :love:

 

 

- Native AGP + PCIexpressx16

 

- Konkurransedyktig med nforce4 når det kommer til ytelse!

 

- Stor fleksibilitet-

 

- TGI - Støtte for bruk av 3 grafikk-kort samtidig for å gi mulighet for 6 skjermer samtidig! :dribble:

For demonstrasjon se: Ocworkbench - TGI Demonstration

 

Trenger man si mer...... :cool:

 

 

Artikkelindex :

 

www.Uli.com - ULi Unveils World's 1st TGi Chipset

 

15.04.05 Hardware.no - Bred grafikkstøtte fra ULi

27.05.05 Ocworkbench - ULi M1695/1567 Reference Mainboard

27.06.05 Ocworkbench - ULi M1695 FX-57 oc to 400 x 7 aircooled

01.07.05 Tbreak - ULi M1695 Chipset : Intro

13.07.05 Anandtech - First look Uli M1695

22.07.05 Sysopt - AGP, PCI Express, and Scalability: ULi M1695 Chipset Overview

05.08.05 Anandtech - ULi M1695 PCIe/AGP for Athlon 64 – Part 2 with SLI

11.08.05 Tomshardware - NVIDIA Under Attack: Here Comes The M1695 From ULi

07.09.05 NY! Anandtech - Asrock DUAL-SATA2 Review

 

 

The new ULi M1695/M1567 chipset is both unique in its full-blown AGP support on a PCIe board and fully competitive in performance with the best Athlon 64 solutions currently available. PCIe performance could use a bit more tuning, but it is already competitive. If ULi can bring PCIe performance to the levels that they currently enjoy with AGP on this same board, this could well be the fastest Athlon 64 chipset that you can buy. We could wish for SATA 2 support and integrated Gigabit LAN, but even those are coming with the M1575 South Bridge slated for September/October production.

 

ULi did a great job with their new PCIe/AGP chipset. If you are in the market for a new Socket 939 board, then boards based on the ULi M1695/M1567 should definitely be on your shopping list. If you by chance plan to use AGP on your new PCIe board, then ULi M1695/M1567 is the only board that you should have on your shopping list. This AGP on PCIe really works, there are no compromises, and you will not be disappointed.

 

 

Først ute med Uli M1695 er Asrock.

OCWorkbench Asrock 939DUAL-SATAII review

Asrock er ikke kjent for overklokking , men heller for gode utvidelsesmuligheter.

På dette kortet er det iform av en slot som muliggjør oppgradering til socket M2 når den kommer. Kortet heter Asrock 939Dual-SATA2

Tross navnet så har kortet bare 1xSATA2 mens det har 2 vanlig SATA kontakter.

 

picture3924copy2vm.jpg

Asrock DUAL-SATAII Tråden

 

Prisguide:

Asrock 939Dual-SATAII

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det produseres kort med både PCI-e og AGP-støtte idag, men de er neppe særlig gode på overklokking.

 

Nettopp! Derfor venter jeg på Uli M1695! n

300HTT skulle ikke være noe problem med referanse kort , 400HTT ble oppnådd etterhvert.

Pr. dags dato er jeg ikke sikker på om jeg har hørt om noe annet chipset som har oppnådd så høy Hypertransport Bus.

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Så dette kortet kommer til å støtte både Agp + Pci-e med god ytelse?

Da kan det godt bli at jeg oppdaterer til et sånt kort når jeg går over til A64, forhåpentligvis så kan jeg få tak i M2 Socketen med en slik støtte.

 

Edit : Leste et par tester om dette hovedkortet, er veldig imponert. Kommer definitivt til å ha dette på handlelista mi ja når det kommer med støtte for M2.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

*ser lysstråla mellom skyene skinne ned på meg, en stemme sier: det er en mulighet, se på M1695!*

 

:hmm: Hovedkortet dekker mine behov ganske bra. AGP ytelsen er jo også ekte! Men jeg kom på noe DRM greier og ULi.

http://www.hardware.no/artikkel/16627

Det var nesten! Denne artikkelen gjelder M1697, men det betyr jo ikke at M1695 ikke har DRM. Kan noen bekrefte dette?

 

Mine inntrykk fra referansehovedkortet sier at vi kan vente:

+ OK overklokking

+ PCIe og Ekte AGP, endelig

+ Lav pris og konkurrerende ytelse

+ Dual Core støtte (antar dette siden det står "Dual-Core" på selve printkortet til ASRock)

Lenke til kommentar

Dersom dette er negativt for sluttbrukeren hvorfor inplementeres dette i hardwaren?

Vil jo gi dårlig reklame for de som gjør det.

Regner med at både Intel og AMD og alle de andre HW produsentene ikke er interesert i dårlig reklame.

AMD f.eks. er vel mest interresert i at man skal velge deres prosessor og driter vel i resten så lenge de lager et bra produkt.

Lenke til kommentar
Dersom dette er negativt for sluttbrukeren hvorfor inplementeres dette i hardwaren?

Vil jo gi dårlig reklame for de som gjør det.

Regner med at både Intel og AMD og alle de andre HW produsentene ikke er interesert i dårlig reklame.

AMD f.eks. er vel mest interresert i at man skal velge deres prosessor og driter vel i resten så lenge de lager et bra produkt.

Veldig lett for DRM folkene å selge dette. Folk generelt er uvitne om hva DRM innebærer, alt selgerne trenger å si er at kjøperne ikke kommer til å få virus igjen og at alt kommer til å bli sikkert.

Lenke til kommentar
Åhh! Det ble mer og mer digg å lese, men side 7 dukket aldri opp. Prøvde å justere linken, men fikk aldri opp noe side 7 etter alle forsøkene mine. Ikke side 8 heller

 

Som jeg forstår er artikkelen under bygging! så prøv igjen senere!:)

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...