Gå til innhold

Overlater AGP til ATI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke noe vits i å lansere nye agp kort i det hele tatt, hvem gidder å bruke penger på gårsdagen`s teknologi? Agp har ingen fremtid, og dette skjønner nvidia veldig godt.

 

og som sagt før, har man råd til ett 7800gtx kort har man saktens råd til ett nytt hovedkort. Ett nytt skikkelig hovedkort koster ca 1200-1300kr, dette er lommerusk i den store sammenhengen.

 

DØD OVER AGP.

Ikke fordi agp porten i seg selv er en flaskehals (ennå), men fordi vi har lyst på SLI!!

Med tanke på at prisene + ytelsen på budsjett prosessorer har stått i ro de siste årene, er det nok mange som ikke oppgraderer fra sin 2500@3200 Barton. Spesielt med tanke på at en slik prosessor er mer enn rask nok fremdeles, og at det er grafikkortet som hindrer fin flyt.

 

 

AGP vil forbli en stund til...

Lenke til kommentar
Jeg tror det er mange der ute som ikke har råd til nytt hk når de kjøper seg et nytt skjermkort.

 

Men de er nok raskt på banen med AGP når ATI kommer. Bare synd at de kommer med slike uttalelser som de gjør, for så å plutselig forandre strategi. Dette gir denne produsenten null troverdighet.

Veldig synd.. -erte- :p

Men, syns AGP enda er fit for fight, etter min mening.

Lenke til kommentar

Per dags dato er det ingen vits med pci-e, agp er mer en bra nok for dagens skjermkort. Er nå sikkert iallefall 1år igjen, hvis ikke 2 før agp blir maxa ut. Skjønner ikke stresset til nvidia.

 

Etter å ha testet (og eid) både 6800gt og 6800Ultra kort, er jeg glad for at jeg har gått tilbake til ati :)

Lenke til kommentar
skifte av hk medfører også ofte skifte av cpu. Og da tar man kanskje å skifter rammen samtidig.

 

Jeg har aldri oppgradert hk uten å oppgradere noe annet samtidig.

 

Dette blir dyrt for enkelte. Håper ikke produsentene legger opp til at data kun skal være for de med mye penger.

Ser poenget dit, på den andre siden så vil de som kjøper 7800 nå ha penger hvis ikke har de ikke råd til kortet. Så det er for de med mye penger desverre.

De har et ganske nytt system ellers ville det være dumt å kjøpe et veldig kraftig grafikkort hvis resten aldri klarer å følge med.

Hvis du har et nytt system kan du flytte over cpu og ram.

Eneste untaket er hvis du sitter med spesielle systemer som dual prosessor hk, xenon eller andre spesielle hovedkort.

De vil være taperene her, men de er en så liten gruppe at nvidia ikke bryr seg om dem.

Lenke til kommentar

Skjønner godt nVidia jeg.. Sikkert 80% av de som sitter med AGP-hovedkort i dag har helt sikkert en AMD Athlon XP/gammel pentium 4-prosessor. Disse antar jeg at er en ganske stor flaskehals for 7800GTX. Hvis disse kjøper et slikt kort f. eks. til å "spille cs (ikke source)" med og ikke skjønner hvorfor det yter like "dårlig" som deres gamle x800xt pe iceq turbo eller 6800 ultra extreme oc edition vil de få et dårlig intrykk av nvidia og "aldri" kjøpe kort fra dem igjen..

 

EDIT: Fiksa litt..

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar
skifte av hk medfører også ofte skifte av cpu. Og da tar man kanskje å skifter rammen samtidig.

 

Jeg har aldri oppgradert hk uten å oppgradere noe annet samtidig.

 

Dette blir dyrt for enkelte. Håper ikke produsentene legger opp til at data kun skal være for de med mye penger.

Ser poenget dit, på den andre siden så vil de som kjøper 7800 nå ha penger hvis ikke har de ikke råd til kortet. Så det er for de med mye penger desverre.

De har et ganske nytt system ellers ville det være dumt å kjøpe et veldig kraftig grafikkort hvis resten aldri klarer å følge med.

Hvis du har et nytt system kan du flytte over cpu og ram.

Eneste untaket er hvis du sitter med spesielle systemer som dual prosessor hk, xenon eller andre spesielle hovedkort.

De vil være taperene her, men de er en så liten gruppe at nvidia ikke bryr seg om dem.

Det er vel litt latterlig at denne maskinen i NIVIDAS øyne er for dårlig for deres skjermkort.

 

Som andre påpeker, skal man først tvangsinnføre en ny standard bør det være noen fordeler .)

Lenke til kommentar

Hvis 7800-serien ikke kommer i AGP, så vil definitivt 7600-serien gjøre det. Jeg tror ærlig talt ikke NVidia taper veldig mye på dette. Og de kan jo uansett ombestemme seg senere.

 

Husk faktisk at innen ATi får R520 i salg (og jeg mener i salg, ikke lansert), så vil PCI-E være enda vanligere.

Lenke til kommentar

Vel PCI-e er kommet for å bli, ingen tvil om det.

Men pr i dag sitter størsteparten av brukerne med agp og dermed bør Nvidia lansere topproduktene sine med agp .

Den dagen 60-70 % av brukerne er over på PCI-e kan de derimot begynne å vurdere å ikke lage agp utgaver lengre .

En ny standard bør være et valg ikke tvang . :hmm:

Lenke til kommentar

Synes det er posetivt at nVidia slutter med AGP så fort som mulig slik at teknologien kan gå videre, og egentlig tviler jeg på at de kommer til å tape allverden. Intel har jo kjørt bortimot PCI-E only nå et helt år, og AMD har hatt muligheten litt over et halvt år. Det betyr at mange allerede har skaffet seg PCI-E og at maskiner som selges fra i dag nesten utelukkende blir solgt med PCI-E. Når det gjelder folk som kunne tenke seg å oppgradere til G70 på agp tror jeg de er i et klart mindretall i forhold tl andre potensielle kjøpere.

 

Dessuten kan dette er nVidias måte å ønske herr Dahle god tur på :p

Lenke til kommentar
skifte av hk medfører også ofte skifte av cpu. Og da tar man kanskje å skifter rammen samtidig.

 

Jeg har aldri oppgradert hk uten å oppgradere noe annet samtidig.

 

Dette blir dyrt for enkelte. Håper ikke produsentene legger opp til at data kun skal være for de med mye penger.

Ser poenget dit, på den andre siden så vil de som kjøper 7800 nå ha penger hvis ikke har de ikke råd til kortet. Så det er for de med mye penger desverre.

De har et ganske nytt system ellers ville det være dumt å kjøpe et veldig kraftig grafikkort hvis resten aldri klarer å følge med.

Hvis du har et nytt system kan du flytte over cpu og ram.

Eneste untaket er hvis du sitter med spesielle systemer som dual prosessor hk, xenon eller andre spesielle hovedkort.

De vil være taperene her, men de er en så liten gruppe at nvidia ikke bryr seg om dem.

Det er vel litt latterlig at denne maskinen i NIVIDAS øyne er for dårlig for deres skjermkort.

 

Som andre påpeker, skal man først tvangsinnføre en ny standard bør det være noen fordeler .)

Vel, i dette tilfelle er det kun hovedkortet som må byttes, og strengt tatt er det ikke rare tapet da det Gigabyte kortet ikke akkurat er kjent for å være noe superkort.

 

Vel PCI-E har fordeler, SLI. Uansett om man misliker støy og varme, og prisen på SLI så kan det ikke stikkes under en stol at SLI faktisk er raskere enn single kort. Skal man ha det råeste må man derfor ha PCI-E.

 

Og hvis man har råd til to 7800gtx kort ++ har man sikkert også råd til 2x gpu blokker med tilhørende vannavkjølings komponenter, da blir ikke støy og varme ett stort problem lenger.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor mye folk her stoler på The Inquirer... Jeg tar dette med en STOOR klype salt til det er bekreftet av NVIDIA! Og hvorfor skal alltid absolutt alle FanBoys begynne å skrike om at de håper ATI skal ta knekken på NVIDIA osv? Det beste for oss er jo at de ligger å kniver hele tiden! Det betyr høyere ytelse og lavere priser... :roll:

Lenke til kommentar

Hvis du ser på bildet av det msi kortet de testa her på hardware.no så har det jo en kjøler som står alene litt til høyre for hoved kjøleren. Den kjøleren ser veldig lik ut som den som sitter oppå PCI-e til AGPp brikka på 6600GT :hmm:

 

desuten, er ikke G70 bare en oppgradering av nv 40? I så fall er vel G70 også AGP.

 

bare noen tanker.

Lenke til kommentar
Hvis du ser på bildet av det msi kortet de testa her på hardware.no så har det jo en kjøler som står alene litt til høyre for hoved kjøleren. Den kjøleren ser veldig lik ut som den som sitter oppå PCI-e til AGPp brikka på 6600GT :hmm:

 

desuten, er ikke G70 bare en oppgradering av nv 40? I så fall er vel G70 også AGP.

G70 har native PCI Express..... Og ja, G70 er en ganske grundig oppgradering av NV40

 

Den kjøleribben til høre for hovedkjøleren har annsvaret for å kjøle ned strøm regulatorene.

Lenke til kommentar

En ny standard bør være et valg ikke tvang . :hmm:

Det er det jo også, bare å velge noe annet enn NVidia. Blir moro med sykkeltur? :w00t:

Vel om du leste hele innlegget så forstod du sikkert hva jeg mente, ikke sandt :)

Nvidia gir IKKE sine brukere et valg lengre , fikk du det :p

Kanskje ;)

 

Skal vedde på at NVidia har fått snusen i Hr. Dahles noe bastante uttalelser og påfølgende veddemål, og derfor dropper AGP. :D

 

Kan bli litt av et PR-stunt, dette. Haha.

Lenke til kommentar

Gamle og gamle?? 875P chipset er fremdeles meget aktuelt i form av ytelse, asus og 479 overgang så blir det 2 1/2 år gamle systemet på høyde med det råeste idag med en ny dothan prosessor. Og da er det fint at en fremdeles kan få fatt på high end agp kort. Nvidia burde også brukt agp en stund til ved siden av pci-x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...