Gå til innhold

Overlater AGP til ATI?


Anbefalte innlegg

Gamle og gamle?? 875P chipset er fremdeles meget aktuelt i form av ytelse, asus og 479 overgang så blir det 2 1/2 år gamle systemet på høyde med det råeste idag med en ny dothan prosessor. Og da er det fint at en fremdeles kan få fatt på high end agp kort. Nvidia burde også brukt agp en stund til ved siden av pci-x.

Dette er noe jeg også tenker en del på. Overklokkede Dothan-baserte system (cpu på ~2,5ghz) klarer i en god del spill og f.eks. i LAME encoding å slå fx-55 ned i støvlene.. jeg vil påstå at DET er ganske bra for et system som i bunn og grunn er basert på "utdatert" teknologi, med tanke på hovedkort etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ikke bare utvikling? pci e kom da for fler år sia ell??

på agp fronten hos nvida må en si at ett 6800 ultra skulle holde lenge om man sku ha noe nyere...

synes ikke det ewr noe og klage over....

men selv bruker jeg agp enda ja og ser ikke noen grunn til og gå fra 6800gt

til noen som helst ati...med tanke på ytelse...

:p

Lenke til kommentar
Gamle og gamle?? 875P chipset er fremdeles meget aktuelt i form av ytelse, asus og 479 overgang så blir det 2 1/2 år gamle systemet på høyde med det råeste idag med en ny dothan prosessor. Og da er det fint at en fremdeles kan få fatt på high end agp kort. Nvidia burde også brukt agp en stund til ved siden av pci-x.

Dette er noe jeg også tenker en del på. Overklokkede Dothan-baserte system (cpu på ~2,5ghz) klarer i en god del spill og f.eks. i LAME encoding å slå fx-55 ned i støvlene.. jeg vil påstå at DET er ganske bra for et system som i bunn og grunn er basert på "utdatert" teknologi, med tanke på hovedkort etc.

Enig til dels jeg også. Har selv kjøpt meg dothan nå og 875 chipsett. Men man får faktisk asus hk med støtte for pcie også og 479 adapter.

Lenke til kommentar
Gamle og gamle?? 875P chipset er fremdeles meget aktuelt i form av ytelse, asus og 479 overgang så blir det 2 1/2 år gamle systemet på høyde med det råeste idag med en ny dothan prosessor. Og da er det fint at en fremdeles kan få fatt på high end agp kort. Nvidia burde også brukt agp en stund til ved siden av pci-x.

Dette er noe jeg også tenker en del på. Overklokkede Dothan-baserte system (cpu på ~2,5ghz) klarer i en god del spill og f.eks. i LAME encoding å slå fx-55 ned i støvlene.. jeg vil påstå at DET er ganske bra for et system som i bunn og grunn er basert på "utdatert" teknologi, med tanke på hovedkort etc.

Enig til dels jeg også. Har selv kjøpt meg dothan nå og 875 chipsett. Men man får faktisk asus hk med støtte for pcie også og 479 adapter.

Får kjøpt ja, men tenkte i første rekke på de som satt på slik platform fra før. De har kun agp.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Der mistet Nvidia meg som kunde.

 

Ser ingen grunn til å skifte ut HK+CPU+ram når man i hovedsaken kun skulle ha en skjermkortoppgradering.. Blir ikke verdt det da! Personlig selger jeg heller hele pcen og bygger en ny, før jeg _skifter_ hk og cpu for å skifte skjermkort!

 

Holder med deg, jeg, oivind_dahle =)

Lenke til kommentar
Jeg tipper at rundt 90 % av alle seriøse gamere allerede har oppgradert til et PCIe-kort nå. Da er det ikke rart at nVidia velger å tenke økonomisk. Mye enklere for ATI og nVidia å forholde seg til en standard.

Så du insinuerer at 90% av alle "seriøse" gamere :

a) Kjører nå i SLI.

eller

b) Har overhodet ikke peiling på PCIx og hva det egentlig betyr, men siden det var noe nytt så måtte de kjøpe det. :roll:

Lenke til kommentar

b) Har overhodet ikke peiling på PCIx og hva det egentlig betyr, men siden det var noe nytt så måtte de kjøpe det. :roll:

*pirk* PCIx / PCI-X er ikke det samme som PCIe / PCI-Express *pirk*

 

Tror forøvrig heller ikke 90% av alle "seriøse gamere" sitter med PCI-Express-kort foreløpig. :cool:

Lenke til kommentar

b) Har overhodet ikke peiling på PCIx og hva det egentlig betyr, men siden det var noe nytt så måtte de kjøpe det. :roll:

*pirk* PCIx / PCI-X er ikke det samme som PCIe / PCI-Express *pirk*

 

Tror forøvrig heller ikke 90% av alle "seriøse gamere" sitter med PCI-Express-kort foreløpig. :cool:

-PIRKE- Kan veldig godt skrives PCI-X også..

-pirke-

 

Ellers, syns Vice har oppsumert det godt. 90% av gamere sitter ikke på PCI-E, langt fra.

 

Men at det er snakk om økonomiske hensyn, det er det ingen tvil om.. Mange tjener penger på dette..

Lenke til kommentar

b) Har overhodet ikke peiling på PCIx og hva det egentlig betyr, men siden det var noe nytt så måtte de kjøpe det. :roll:

*pirk* PCIx / PCI-X er ikke det samme som PCIe / PCI-Express *pirk*

 

Tror forøvrig heller ikke 90% av alle "seriøse gamere" sitter med PCI-Express-kort foreløpig. :cool:

-PIRKE- Kan veldig godt skrives PCI-X også..

-pirke-

 

Ellers, syns Vice har oppsumert det godt. 90% av gamere sitter ikke på PCI-E, langt fra.

 

Men at det er snakk om økonomiske hensyn, det er det ingen tvil om.. Mange tjener penger på dette..

PCI-X er en boosta vanlig PCI.

 

http://www.pcisig.com/specifications/pcix_20/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...