Gå til innhold

"Batman Begins" - En utrolig bra film!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Har ikke sett filmen ennå men da jeg så traileren for mange måneder siden fikk jeg inntrykk av at dette var en god del mørkere og dyster Batman enn den barenevennlige Batman vi er vant med fra de andre filmene, og det lover jo meget bra.

Barnevennlige Batman vi er vant til? Har du i det hele tatt sett Tim Burton's versjoner?

Lenke til kommentar
Har ikke sett filmen ennå men da jeg så traileren for mange måneder siden fikk jeg inntrykk av at dette var en god del mørkere og dyster Batman enn den barenevennlige Batman vi er vant med fra de andre filmene, og det lover jo meget bra.

Barnevennlige Batman vi er vant til? Har du i det hele tatt sett Tim Burton's versjoner?

Ja, som imho MEGET barnevennlig. Har du lest tegneseriene? Det er så ufattelig dystre saker.

 

Synes Nolan bør lage en ny Spawn-film med plenty gørr og faenskap. Det hadde vært noe. :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har ikke sett filmen ennå men da jeg så traileren for mange måneder siden fikk jeg inntrykk av at dette var en god del mørkere og dyster Batman enn den barenevennlige Batman vi er vant med fra de andre filmene, og det lover jo meget bra.

Barnevennlige Batman vi er vant til? Har du i det hele tatt sett Tim Burton's versjoner?

Ja, som imho MEGET barnevennlig. Har du lest tegneseriene? Det er så ufattelig dystre saker.

 

Synes Nolan bør lage en ny Spawn-film med plenty gørr og faenskap. Det hadde vært noe. :love:

Batman Returns barnevennlig? Neppe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Joda, i forhold til tegneserien så...

Er ikke snakk om noe "i forhold". I tegneserien kan Wayne godt være Prince of (fucking) Darkness, men det gjør fortsatt ikke Burtons fremstilling av Batman barnevennlig.

Lenke til kommentar
Jeg tør påstå at Batman Begins er den filmen som best har fanget Frank Millers' Gotham.

ja... jo... Jeg syns det var for mye lys i by'n. Høres dumt ut, men Gotham er ikke New York; det var liksom for mye lys fra byggningene osv.

 

Jeg savnet Tim Burtons dystre og gotiske bylandskap.

 

EDIT: så lenge vi snakker "barnevennlighet", har noen lest orginale Batmanserier fra tidlig 40-tallet? Der er han ihvert fall ikke barnevennlig. Orginalt var Batman nesten værre en Punisher

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Jeg tør påstå at Batman Begins er den filmen som best har fanget Frank Millers' Gotham.

ja... jo... Jeg syns det var for mye lys i by'n. Høres dumt ut, men Gotham er ikke New York; det var liksom for mye lys fra byggningene osv.

 

Jeg savnet Tim Burtons dystre og gotiske bylandskap.

Må si meg uenig men enig med deg. Det jeg ikke likte med de originale Batman filmene (blandt mye annet) var at Batman mistet nærmest helt merkeligheten sin, for byen Gotham var mye merkeligere enn ham selv. Det har Chris Nolan fått orden på: Nå er Batman en merkelig fyr i en mer eller mindre ordinær by.

 

Chris Nolan sa at Gotham skulle etterlikne Chicago, men jeg savner fremdeles litt eldre "Tim Burtion`ish" byggninger. Om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Må si meg uenig men enig med deg. Det jeg ikke likte med de originale Batman filmene (blandt mye annet) var at Batman mistet nærmest helt merkeligheten sin, for byen Gotham var mye merkeligere enn ham selv. Det har Chris Nolan fått orden på: Nå er Batman en merkelig fyr i en mer eller mindre ordinær by.

 

Chris Nolan sa at Gotham skulle etterlikne Chicago, men jeg savner fremdeles litt eldre "Tim Burtion`ish" byggninger. Om du skjønner hva jeg mener.

Yesh, jeg skjønner hva du mener. En mellomting mellom Burton og Nolan hadde kanskje vært best...

 

En ting jeg liker med Batman og Gotham er at de kommer fra DC universet, som Supermann og Metropolis. Herein lies die poeng. De er motpoler. Og det kom bra fram i Burtons visjon. Deretter kom selvfølgelig "oppfølgerne" og fjasa det til; brystvortene på Cloneys Batman drakt, altså HALLO!

 

Så jeg er glad at Nolan tok gode gamle lynvingen(^_^) tilbake på jorda igjen.

Lenke til kommentar
Batman begins er klart den beste batman filmen som har blitt laget, og kanskje den aller beste comicbookhero-to-movie film. Christian Bale har gjort Bruce Wayne til slik han burde være, og Batman til slik han er!

Kunne ikke sagt det bedre selv. Utrolig bra film. Var ikke bare Bale som hadde enormt bra skuespillerprestasjon i denne filmen for å si det slik. Var ganske mange som var på sitt aller beste. Det var artig å se litt mer enn bare "nok en boss å bekjempe".

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se denne filmen. Har sett Equilibrium flere ganger, og syns Bale er veldig god, så håper han overbeviser i denne filmen også. American Psycho er det veldig lenge siden jeg har sett, og har bare sett den en gang.

 

Reign of Fire er jo også en kul film. Kanskje ikke blant de beste, men en rar og interessant stemning i den filmen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...