Gå til innhold

Tester av GeForce 7800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synes ikke det så ut som ytelsen tok et veldig stort hopp, i feks 3dmark 05 fikk jo et singel 850XT bedre resultat.

 

er ikke det litt merkelig?

Er ikke helt sikker på hvilke 3dmark test du har sett no, men de som eg har sett er kjørt i en oppløsning på 1200*1600 med AF og AA., bare slik at du er obs på det. ;)

 

Er en fordel at innstillingene er like.

Endret av suprsid
Lenke til kommentar

Så flott at du utale deg om ting du ikkje har peiling på då. Historien trenge ikkje å gjennta seg.

 

Du må ta i betrakting at geforce 7 faktisk er tilgjengelig i butikkane akkurat nå. Ati sitt svar må du venta på.

 

Foresten, finn ein link der ytelsen blir dobbla, vær så snill? Og nei, eg vil ikkje bare ha eit spel, eller ein syntetisk test, eg vil ha bevis på at ytelsen blir heva 100% over heile fjøla...

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar
Greit nok kort, men ikke så stor forskjell som forventet. To sånne i SLI til en samlet sum av 8-10.000 eller noe er HELT borti natten. 4k for skjermkort får nå være smertegrensen.

Koster nok litt mer enn 4K ja.

 

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 450MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail

Vårt varenr.: 310704 / PV-T70F-UDF7

Tilgjengelighet: 45 stk på lager kr 5.695,

Lenke til kommentar

Faktisk så ble jeg skuffet over disse resultatene, i forhold til hva som ble hypet opp om tilnærmet 100% forskjell opp mot x850xt serien ser jeg at det sannsynligvis har vært de aller dårligste resultatene av et x800pro de har tatt (rundt 3750poeng) og sagt at de skulle greie det dobble av det.

 

Personlig så hadde jeg forventet ca 8500 til 10.000 3Dmark05, greier Ati å komme med for eksempel 9500poeng i 05 så blir jeg veldig imponert.

 

Selvsagt så er ikke 3Dmark05 det viktigste her i livet, men de fleste spill benchmark ser også ut som man ikke får mere enn maks 20fps mere, det eneste spillet hvor det er en klar forskjell er jo selvsagt Doom3.

Lenke til kommentar

Hmm.. En ting slår meg. Dette minner om overgangen fra Geforce 3 til 4. 4 serien var en oppgiret 3'er. Ser att designet av 7 serien er så og si likt som 6 serien. Skal vedde på att NV 5 rev 2 kjøleren passer rett på ;)

 

Nei dette er ingen stor nyhet, kun en oppgiret/optimalisert 6 serie :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...