Gå til innhold

Tester av GeForce 7800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ATi har hintet til en løsning for AA på alpha teksturer.

 

Litt skuffene var det at G70 forsatt ikke støtter AA med FP blending/filtering og ikke høyere enn 4xMSAA.

Høres bra ut. :)

 

Om bare ATI kan inkludere SSAA i tillegg, f.eks noe lignende som nvidia's 8xS.

 

Hvis man ser på Hardocp sin AA sammenligning, har x850 fremdeles bedre MSAA kvalitet enn 7800, det er ikke før 8xS at nvidia får bedre bildekvalitet.

 

Er litt skuffet over mangel på AA med FP blending jeg også, men krysser fingrene for at ATI kan hoste opp noe.

 

Blir spennende fremover, ryktene tyder jo på at R520 vil være raskere enn 7800GTX, men at nvidia deretter vil slå tilbake med en ultra utgave av 7800.

Lenke til kommentar
Jeg har bare et MSI GeForce 4 Ti4800SE 128MB!

 

Har tenkt til å oppgradere det da de nye ATI kortene kommer! Jeg er en GeForce fan, men jeg må nok også innse at ATI har blitt bedre både i pris ytelse og fart en GeForce!

 

Vet noen av dere hvordan de nye aTI kortene kommer til å bli (ytelse, fart om mer...)

Og når man tror de kommer (dato)

 

Ønsker meg engentlig et kort med 512MB fordi 256MB vil nok ikke vare så utrolig lenge!

 

Hva er engentlig 3Dmark05? Hva gjør det? Er det bra?

 

Skal kjøpe meg nytt grafikkort og bytte ut vifta med en Zalman VGA-Kjøler VF700-Cu

Og også skaffe en Zalman Passiv Heatpipe VGA-Kjøler! Da blir det nok ikke særlig varmt for grafikkortet nei.

 

Er det noe spesielt man må gjøre hvis man skal overklokke? Eller skjer det av seg selv? Hva er egentlig overklokking?

3Dmark 05 er test program som kjører 3 Grafikk tester og 2 CPU tester og gir PCen din poeng utfra hvor høy FPS den klarer...

 

Download 3Dmark 05 (Minmunskrav 2GHz, 512mb ram og 128mb skjermkort som støtter PS 2.0)

 

Download 3Dmark01

 

Download 3Dmark03

 

Overklokking kan gjørers i Bios og fra Windows på grafikkort ognyere Hovedkort...

Lenke til kommentar

Syns dette ser utrolig lovende ut: Kjøre alle spill i 1600x1200 og med 4xAA ++

 

syns det er litt merkelig at folk utelukkende ser på 3dmark og så klager på at ytelsen ikke er doblet, når spillytelsen på 1600x1200 er bedre enn 6800 Ultra i SLI? Jaja, dere får klage og være misfornøyde :)

Lenke til kommentar
når er lanseringsdatoen på R520? og hvilken pris vil det ligge på? ???

Det er det ingen som vet... Alt er bare basert på rykter

Ryktene sier (papir) lansering i slutten av juli

 

Prisene blir sikkert ikke billigere enn 7800GTX

 

Tipper vi tidligst ser kortene i slutten av august/september

Lenke til kommentar

Jeg blir bare mer og mer oppgitt av dette forumet, det er jo stortsett(sa ikke alle nå, er noen som skiller seg ut positivt) bare synsere og folk som kommer med de med idiotiske kommentarer, og som dessverre bærer preg av umodenhet hos enkelte. "XXXX Knuser XXX som vanlig osv." Skjønner godt at de mest seriøse av de her inne flytter over til andre fora'er der det faktisk snakkes realistisk. det burde MINIMUM være ett krav om at man skriver bokmål som alle forstår.

 

Men til testene så synest jeg det ser ut som ett bra hopp, Det er vell slik at dette er en GTX versjon, og ingen ultra som er toppkortet i serien som regel. og Dette er heller ingen helt ny brikke, men en videreutviklinging av GF6 serien, slik som R9800 var for 9700 og FX5950 til FX5900..Dette tror jeg ikke enkelte tar hensyn til. Alt i alt mener jeg det er bra økning på 40-50% jevnt over når man tar hensyn til at det er GTX\GT versjonen kontra Ultra i forrige serie.

Lenke til kommentar
ser ut som om at det er ikke noe vits for meg å oppgradere fra mitt X800XT PE :D

Ikke for å være frekk men det er enten en motsigelse her eller en ikke oppdatert profil ;)

____________________________________

 

A64 3200+ 2,2ghz@2,3ghz|EPoX 8KDA3+|Corsair Value 1024mb|

|fUnc sUrface 1030|MX510|Sapphire X800pro VIVO@16 pipes

3DMark03 :@513/585 12695|01: 24207

 

Jeg har f.eks 6800GT@401/1100Mhz som tilsvarer Ultra, men jeg har da ikke 6800 Ultra :tease:

Lenke til kommentar
(...) det burde MINIMUM være ett krav om at man skriver bokmål som alle forstår.

 

(...)

Og der forsvant vel all sakligheten i innlegget ditt. Enig at det er mye best ditt og datt. Men at folk skriver dialekt skulle vel ikka akkuratt være noe problem. Da er det vel heller på tide at du lærer deg norsk litt bedre

Lenke til kommentar

Grei ytelsesforbedring. 4495,- for MSI 7800GTX ser ut som en grei pris også :) XFX sitt til 5695,- på komplett er dog litt overpriset, men det er jo for dem som må ha på dagen. Dessuten har XFX allrede gjort dårlig inntrykk hos meg med billig vifte på 6600GT kortene - er ikke et merke jeg betaler top $$$ for.

Lenke til kommentar
regner med at ati presterer bedre denne runden her også.

6800 banket da X800?

 

 

og korti tror me at r520 skjøme ut dåe?

Er det noen som skjønner hva han skriver? Hva med å skrive enten bokmål eller nynorsk, så det går an å skjønne hva du prøver å si?

 

 

Men at folk skriver dialekt skulle vel ikka akkuratt være noe problem.

Jo, faktisk. Se eksemplet over. Hva i all verden prøver han å si? La oss holde oss til bokmål eller nynorsk i det minste.

Lenke til kommentar
(...)
og korti tror me at r520 skjøme ut dåe?

Er det noen som skjønner hva han skriver? Hva med å skrive enten bokmål eller nynorsk, så det går an å skjønne hva du prøver å si?

 

 

Men at folk skriver dialekt skulle vel ikka akkuratt være noe problem.

Jo, faktisk. Se eksemplet over. Hva i all verden prøver han å si? La oss holde oss til bokmål eller nynorsk i det minste.

Men her er jo ikke problemet dialekt. Her er skriveferdighetene som svikter.

 

"og kor tid tror me at r520 skjøme ut dåe" eller "og når tror vi at r520 kommer ut da".

 

Var vel ikke så vanskelig det.

 

Problemet blir når man skriver muntlig med sosiolekt og slæng. Men selv det pleier man å forstå. Ihvertfall hvis man legger vilja til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...