Gå til innhold

Omtale av Dungeon Lords (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du kan begynne med å spille et spill du skal skrive om lenger enn et par timer. hvor langt spilte du? Og hvorfor i himmelens navn lot du være å patche? jeg tror poenget med å gi folk penger for å skrive en omtale er at man skal sette seg inn i et spill, ikke bare stjele screenshots og fortelle om hver eneste bug man kommer over i første "brett".

Noko nøyaktig tal på kor lenge eg har spelt DL har eg ikkje, men eg spelte effektivt i godt over ei veke. Er det for lite for å innsjå at spelet stinkar?

Eg spelte både med og utan patch (les tråden).

Eg tok ingen screenshots sjølv fordi spelet krasja og låste maskina mi kvar gong eg prøvde (prøvde på to maskiner, men problemet gjentok seg).

 

Uansett, det siste du skriv i innlegget ditt her seier vel meir om spelet enn eg på nokon måte kan gjere sjølv. Ved å finne så mange bugs i første brett, burde det vere temmeleg tydeleg for dei fleste at dette er eit fullstendig uferdig spel som ikkje burde ha vore ute i butikken. Eg har ikkje kommentert alle bugs eg fant i spelet, men dei eg har kommentert dukka opp tidleg, og var der heile tida.

 

Er det nokon som har noko konstruktivt å sei, eller skal eg måtte lese fleire påfunn om meg sjølv som strengt tatt kun eg veit svaret på?

Lenke til kommentar

det slo meg plutselig at de som rakker ned på anmeldelsen kanskje liker spillet og ikke takler at den er så hard. spør du meg så var anmeldelsen bra og rettferdig. jeg hadde nok går enda hardere til verks :D. og det at du gir din egen menig og legger et personlig preg på den gjør den bare bedre.

 

om alle anmeldelser var bygd for å anmelde spill uten personlig mening så tror jeg det hadde blitt sykt mange dritt kjedelige anmeldelser rundt omkring

Lenke til kommentar

*sukk* jeg skal i hvertfall aldri la meg provosere til å kommentere noe som helst i gamer forumet igjen. samme faen hva som blir sagt er det en tulling som henger seg opp i detaljer, forvarer en annen uten grunn eller rett og slett ikke skjønner hva de andre snakker om. dette forumet er offisielt for småunger og håpløse forsøk på å forsvare et dritt-review som ikke står i stil med resten av gamer.no sidene.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Gothic 1 og 2 : Her er spillet som får deg til å føle deg en del av spillverden, bare det å gå rundt i byen og se på npc'ene gjøre sine daglige gjøremål er en helt utrolig opplevelse, riktignok så lider spillene under en veldig dårlig interfas,

Tøv! Kontrollene i Gothic er geniale, lette og raske!

 

 

Men så til Dungeon Lords, er det ett forsøk på en seriøs RPG, eller en wannabe semirpg i Diablo stil?

Lenke til kommentar

*Sukk* Jeg hadde så store forhåpninger til DL. Det skulle liksom være et "ventespill" til Gothic 3, eller "Raven" for den slags skyld, men så ble det bare dritten.

 

Men det fortjente ikke 1 i mine øyne.

 

Gothic 1 og 2 : Her er spillet som får deg til å føle deg en del av spillverden, bare det å gå rundt i byen og se på npc'ene gjøre sine daglige gjøremål er en helt utrolig opplevelse, riktignok så lider spillene under en veldig dårlig interfas,

Tøv! Kontrollene i Gothic er geniale, lette og raske!

 

 

Men så til Dungeon Lords, er det ett forsøk på en seriøs RPG, eller en wannabe semirpg i Diablo stil?

Tøv! Kontrollene i Gothic er geniale, lette og raske!

Helt enig. Det er ikke mange oss som digger kontrollene i Gothic, men vi er der. Skjønner ikke hva som er så gale med å måtte slå og blokke med musa. DL er jo også bygd opp på samme måte, mer eller mindre hvertfall.

Lenke til kommentar

Når jeg snakker om interfas tenker jeg på det som en helhet, da var faktisk manipulering av inventaret og valg av trolldomsformulaer et virkelig herk. Det var det som trekker ned.

 

Selve styremekanismen fungerte greit og ga gode opplevelser, men resten var ikke helt på par i Gothic.

 

howdyStranger : Du har rett i å være uenig med review, men det betyr ikke heller at du kan overstyre anmelderen og trumpfe inn enn annen karakter. En karakter er nemelig det, en subjektiv opplevelse av spillet og skal som regel være for å informere for at man ikke skal bli skuffet, men i noen tilfeller så kan en person faktisk finne gode argumenter for å spille et spill som har blitt fullstendig slaktet.

 

Personlig så fant jeg DL som en stor skuffelse, det bygger på mange gamle ideer fra Wizardry (åpne kister systemet), men greier ikke å skape en god opplevelse jevnt over, det er mere frustrasjon over hva spillet kunne ha vært en hva det er.

Lenke til kommentar
Spillet fikk 6.4 - Fair av Gamespot. Stoler mer på det. Gamespot er den mest seriøse siden når det gjelder testing av spill.

Synes selv Gamespot ofte gir 9/10 eller 10/10 bare pga forhåndshype og at de ikke lager noe særlig bra anmeldelser... men det er nå bare min mening.

Jeg skal ikke uttale meg om hvem som er mest seriøst eller generelt sett best, men Gamespot, etter det jeg har erfart, er en av de eneste sidene som ikke gir full score rett som det er, når alle andre (bortsett fra Gamer, da :) ) gir det toppkritikk.

 

Eksempel: Sjekk følgende titler på Gamespy, Gamespot og IGN:

DOOM 3 (PC)

Half-Life 2 (PC)

GTA: San Andreas (PS2)

Halo 2 (Xbox)

Brothers In Arms (PC)

Lenke til kommentar

Vennligst ikke gå off-topic med diskusjon om hvilken spillside som er mest seriøs. Hvis dere ønsker å diskutere det, så er dere imidlertid hjertelig velkommen til å starte en ny tråd et annet sted på spillforumet. Dette er en diskusjonstråd om Dungeon Lords og anmeldelsen av det spillet. På forhånd takk for at dere tar hensyn.

Lenke til kommentar
*sukk* jeg skal i hvertfall aldri la meg provosere til å kommentere noe som helst i gamer forumet igjen. samme faen hva som blir sagt er det en tulling som henger seg opp i detaljer, forvarer en annen uten grunn eller rett og slett ikke skjønner hva de andre snakker om. dette forumet er offisielt for småunger og håpløse forsøk på å forsvare et dritt-review som ikke står i stil med resten av gamer.no sidene.

 

Ehm... på meg virker det som om det er du som er "tulligen som henger seg opp i detaljer" når en spillanmeldelse og personlige meninger kan få så mye av din oppmerksomhet...

 

La nå anmelderen gjøre jobben sin, og anmelde spillet slik han ser det

 

Jeg er enig i karakteren jeg :yes:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...