Gå til innhold

Omtale av Dungeon Lords (PC)


Anbefalte innlegg

[iC,22/06/2005 : 14:57] EDIT: Howdystranger, ta det som du vil, men INGEN omtaler bygger på et spill som er oppdatert.

Det er ikke riktig. Hvis en oppdatering er lansert slik at det er mulig å teste den, og vi kan anta at leserne våre får tilgang til den, tas det med i betraktningen.

Men da må dere nevne det i tilleg da, ikke sant?

For ellers blir jo bedømmingen av spillet selv feil.

Dere må liksom si noe sånn som "Spillet var veldig buggete, men etter at vi patchet det med den allerede klare oppdateringen gikk alt mye bedre", eller noe sånn?

 

EDIT: Er denne grafikken dårlig, den???

http://image.com.com/gamespot/images/2005/...3_screen003.jpg

 

Kan noen fortelle meg da, for jeg må ha sovnet av, har HL32 kommed enda?

For det må kommet, med en kjempegrafikk, siden dette spillet får 2/10 grafisk sett! :ohmy:

 

EDIT2: Et godt "tips" fra Gamespot, som kan fungere fint for anmelder her:

Unfortunately, a slew of noticeably missing features and other problems may well end up drawing too much of your attention away from the game's good parts.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[iC' date=22/06/2005 : 15:09] Men da må dere nevne det i tilleg da, ikke sant?

For ellers blir jo bedømmingen av spillet selv feil.

Det nevnes stort sett, i alle fall hvis det som fikses er ting som ville få betydning for karaktergivningen. Noen ganger har vi ikke anledning til å teste oppdateringer selv om de kommer før omtalen er ferdig. Vet ikke hva som er tilfellet her.

Lenke til kommentar
Og da sluttet jeg å ta SiDDIs seriøst...

Word.

 

EDIT: Howdystranger, ta det som du vil, men INGEN omtaler bygger på et spill som er oppdatert.

 

Hørt om X²: The Threat? Spillet er rett og slett fantastisk, men det var en del feil i versjon 1. Nyeste versjon er 1.4, og da har det ikke bare kommet bugfixer, men også nye features til spillet. Skulle Gamer.no skrevet en omtale av det nå, ville det jo vært helt naturlig å ta det med i betraktningen.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
[iC' date=22/06/2005 : 16:47] MisP: Det er vel egentlig ingen som kommer med en omtale så lenge etter at spillet har blitt sluppet ut, eller hva?

Selvfølgelig ikke, men det var et eksempel. Noen spill får ganske kjapt en patch som fikser de mest kritiske feilene i spillet, og i et spill som dette kan det tydeligvis være avgjørende. Beklager hvis jeg ikke gjorde den sammenligningen klar nok :)

Lenke til kommentar
[iC,22/06/2005 : 17:29]Omtalen er uansett ikke riktig. Bare se på grafikken på bildene i omtalen! (og det jeg la ut)

Dere ser jo at denne grafikken på langt nær er noen 2/10-grafikk! Det er jo ganske FIN grafikk! :ermm:

Hva i alle dager holder han i høyrehånden? Et stearinlys?

Lenke til kommentar

ikke doom3 motoren kunne dratt dette spillet opp av søla...

 

1,2 eller 3, hvem bryr seg? Alle spill som får under 1-5 burde man holde seg langt unna. Spiller heller diablo på nytt, enn å dra dette opp fra papirkurven.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
[iC,22/06/2005 : 15:09]

EDIT: Er denne grafikken dårlig, den???

http://image.com.com/gamespot/images/2005/...3_screen003.jpg

 

Den grafikken der er dårleg ja, om du ser det i aksjon.

 

Animasjonane er ein spøk. Graset du ser der er 2D sprites som roterar etter kameraet (det ser berre dumt ut). Detaljane på visse fiendar er greie, noko eg kommenterte i artikkelen. Når det kun er teksturane som ser bra ut, hjelper det likevel ikkje. Du har funne eit bilde med fine teksturar, men det er enormt mange ting i spelet med dårlege teksturar. Når alt i tillegg er heilt flatt og livlaust, noko du best ser i aksjon, blir heilheitsinntrykket ganske dårleg. Om du ser på dei andre bilda av Dungon Lords, burde det ikkje vere vanskeleg å sjå at det bildet der ikkje representerar spelet.

 

Grafikken er ikkje kun målt etter kor teknisk god den er eller ikkje er. Det er også eit poeng om det er god design, noko Dungon Lords ikkje har.

 

Angåande patch, siste patch er installert på mi maskin, og spelet er vurdert både før og etter patch. Om ein studerar kva som er gjort i den patchen, er det fiksa på ein del, men dei problema eg nemner er der likevel.

 

At det kjem kart i ei seinare patch, er ikkje noko eg kan ta med i mi vurdering sidan det ikkje er der no.

Lenke til kommentar

Ojoj, Øystein.F.

Sprites som beveger seg etter kameraet, ja. Det er jo slik som det var med likene på bakken i gamle spill som DOOM, Wolfenstein 3D, etc.

Kanskje grafikken i det spillet ER meget dårlig (men 2/10? :hmm: ).

Synes i allefall ikke det bildet var så skrekkelig dårlig (sjekk Dungeon Siege, det er litt gammelt, ja, men grafikken der er jo ikke bedre, er den?).

Lenke til kommentar

jeg har spillt dungeon siege noen timer. og jeg begynnte i coop mode.

alikevel er det så dårlig som du kan få det.

 

grafikken er ræva.

 

kartene er håpløst vanskelige OG kjedelige.

 

monstra som spawner hele tida samt death penaly systemet er idiotisk.

 

skillsystemet funker ikke heller synes jeg. om du finner et nice item føre du har nok i skillen til å bruke det, så får du så mye penalty at du beveger deg som sirup på fluepapir. og siden du mister stats hver gang du dør, så tar det uendelig mye lenger tid føre du har nok til å bruke itemet, og da har du jo finni noe bedre i mellom tida

 

dette er min mening om spillet, og min utgave var ikke halvparten så buggete som anmelderens versjon. selv om det var feilfritt så hadde det ikke fått mer enn max 3 totalt av meg (1-10 scala)

 

@ Meta][ic: Dungeon siege er myyyye bedre enn Dungeon lords. på alt, absolut alt...

 

som jeg sa til LAN kompisene mine da vi spillte D. Lords: "om dette kom ut for 2-3 år sia, så hadde det fremdeles vært dritt!"

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Faktisk så synnes jeg at du var litt raus på poengsiden, om det hadde vært opp til meg så hadde spillet fått negativ karakter da man burde nesten få betalt for å spille det.

Det eneste som så og si fungerer som det skal er faktisk nivå systemet, men det kommer sikkert ikke som en overraskelse at de forskjellige klassene i spillet ikke virker som de skal og at man kan oppnå de forskjellige klassene uten engang å ha stats som behøves.

 

Det ser også ut som du ikke har spillt langt lengere enn til Fargrove (om du da kom så langt), det kan jeg godt forstå, men som den ihugga rpg'ern jeg er (eller god masochist) så spilte jeg litt lengre og kan komme med litt tilbakemeldinger :

 

*Spillet er uferdig, Arindale som er Alvene sin by mangler innbyggere i gatene, husene er ribbet for innventar og hovedoppdraget er feil branchet, dvs at det ikke følger logikk når du kommer dit da det ser ut som du må godta en class quest for å avansere.

 

*Spillet har ingen musikk, bortsett fra gnålet på hovedmenyen, vi har ingen mulighet til å lage vår egen playlist og høre på den.

*Spillet støtter ikke ALT+TAB, stor minus hvis du har litt kontrollfreaker av programmer som antivirus og firewall.

*Dialog trene er bugget før patchen og kan hindre at du kan fullføre oppdrag.

*Det finnes ikke en eneste side-Dungeon, og dette skal være liksom en dungeon crawler?

*Annonserte områder som Artic Lands, Caves og Mountain Areas (se boksen, manualen eller websiden) finnes ikke i spillet.

*ca 40% av all magien fungerer, resten er i coden til spillet men fungerer ikke.

*Auto-map er ikke med selv om det står i manualen og i hot-keys inne i selve spillet, senere sa utviklerne på forumet til dreamcather at spillet var mer underholdende uten.

*Arindale, Skullgrove og samtlige andre byer/småsteder mangler alle innbyggere utenom de helt vesentlige for oppdrag løsning.

*Man kan risikere å stenge seg inn i dungeons om man er dum nok til å lagre spillet i visse rom (elven trial) eller ha igjen en dør for å stoppe spawninga.

*Grafikken er tom og ondskapssinnet da hele landområdet er så og si en copy & paste av trær, og forresten noen som har lagt merke til at man svømmer i oppoverbakke ????

 

Nei, spillet er så dårlig at jeg fåretrekker å leke med en hjertestarter koblet til mine edlere deler før jeg starter med spillet igjen...

Lenke til kommentar

Utrolig siden spillet er blitt utsatt så mange ganger. Kanskje jeg ikke skal installere likevel.

 

Dette med at det ikke fantes mennesker ble heftig diskutert på DC-forumet rett etter at demoen kom. Utvikler var også med i diskusjonen og lovte å fikse masse feil som ble påpekt. Kamp-systemet ble også diskutert og rep. fra utviklewr lovet også å se på dette. Det kan nesten virke som om at utvikler har visst at spillet er fullt av feil, men at de ikke har "giddet" å jobbe mer med det. De har vel blitt lei.

De burde skrinlagt prosjektet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...