Gå til innhold

Omtale av Dungeon Lords (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC,22/06/2005 : 17:29]Omtalen er uansett ikke riktig. Bare se på grafikken på bildene i omtalen! (og det jeg la ut)

Dere ser jo at denne grafikken på langt nær er noen 2/10-grafikk! Det er jo ganske FIN grafikk! :ermm:

Hva i alle dager holder han i høyrehånden? Et stearinlys?

Word! :p

Lenke til kommentar

jeg gjentar.... hvis dere virkelig ikke har spilt spill verre enn dungeon lords (er det ikke det 1 på skalaen skal representere?) så er ingen av dere kvalifisert til å skrive omtaler. Selv om spillet er uferdig/buggete (og at omtaleren syns det er så vanskelig at han ikke gidder å spille en brøkdel av spillet) er det ingen grunn til å se bort fra de gode aspektene av spillet. Ellers blir det ikke en god omtale.

 

Omtaleren er jo mer opptatt av å være morsom enn å dokumentere spillet... hvis dette blir en trend på gamer.no mister jeg respekt for omtalene.

Lenke til kommentar

Du kan sikkert trekke fram eit 3-4 år gammalt spel og sei "hei, dette er verre enn dungeon lords", men det blir urelevant. Eg (vi) vurderar spel etter dei kriteriar vi har akkurat i dag.

 

Det du også må forstå er at kvar omtale er subjektiv. Det er ingenting som heiter objektive omtaler, for alt ein skriv er basert på personlege erfaringar og meiningar. Det det som er litt av poenget med omtaler. At du skal få høyre andre sine oppfatningar. Eg er glad for at alle ikkje er einige, det viser berre at det er forskjellige syn på ting, og det kan gi folk eit meir nyansert syn på eit spel før ein kjøper det.

 

Eg ser også at det er veldig mange som har opplevd det same (eller verre ting) som meg, og eg er ikkje overraska.

Lenke til kommentar

jeg mener selvfølgelig spill som har kommet på likt (og etter) dungeonlords. prøv

Streets Racer og DROD: Journey to Rooted Hold.

 

jeg vet ikke hvordan dere velger hvem som skal skrive omtale om hvilke spill, men det er kanskje en ide å la noen med litt tolmodiget og interresse av sjangeren skive dem. omtaleren sier selv at å spille det er tortur.

 

Bare at jeg selv har spilt det i 20-25 timer og har dauet mindre enn 5 ganger totalt (og som enhver gamer ville gjort: loadet gamet, ikke ressurecte. (du visste forresten kanskje ikke at du finner resurrect spell/scrolls som gjør at du ikke mister stats?)) tilsier at NOEN vil ha glede av dette spillet, noe jeg syns burde komme frem i omtalen.

Lenke til kommentar
[iC,23/06/2005 : 04:54]
jeg har spillt dungeon siege noen timer. og jeg begynnte i coop mode.

alikevel er det så dårlig som du kan få det.

Du mener vel Dungeon Lords? :p

doh ja sef :blush::p

 

jeg gjentar.... hvis dere virkelig ikke har spilt spill verre enn dungeon lords  (er det ikke det 1 på skalaen skal representere?) så er ingen av dere kvalifisert til å skrive omtaler. Selv om spillet er uferdig/buggete (og at omtaleren syns det er  så vanskelig at han ikke gidder å spille en brøkdel av spillet) er det ingen grunn til å se bort fra de gode aspektene av spillet. Ellers blir det ikke en god omtale.

 

Omtaleren er jo mer opptatt av å være morsom enn å dokumentere spillet... hvis dette blir en trend på gamer.no mister jeg respekt for omtalene.

hva mener du med "gode aspekter"? nevn noen da

Lenke til kommentar
jeg mener selvfølgelig spill som har kommet på likt (og etter) dungeonlords. prøv

Streets Racer og DROD: Journey to Rooted Hold.

 

jeg vet ikke hvordan dere velger hvem som skal skrive omtale om hvilke spill, men det er kanskje en ide å la noen med litt tolmodiget og interresse av sjangeren skive dem. omtaleren sier selv at å spille det er tortur.

 

Bare at jeg selv har spilt det i 20-25 timer og har dauet mindre enn 5 ganger totalt (og som enhver gamer ville gjort: loadet gamet, ikke ressurecte. (du visste forresten kanskje ikke at du finner resurrect spell/scrolls som gjør at du ikke mister stats?)) tilsier at NOEN vil ha glede av dette spillet, noe jeg syns burde komme frem i omtalen.

En omtale er subjektivt, men tror faktisk at her gjør anmelderen verden en tjeneste ved å ikke anbefale noen dette spillet, jeg klassifiserer dette spillet kun for DIE HARD rpg spillere og da kun for de som ønsker å bli loppet for sine penger.

Greit nok får man tak i det gratis så kan jeg forstå at spillet er underholdende til en viss grad, men for enhver normal person så er det snakk om landeveisrøveri å bli loppet for 400-600kroner.

 

Skal oppsummere samtlige negative punkter kort som jeg kom over :

 

*Straffesystem, man mister stats og alle erfaringspoeng ved vanlig død, ved bruk av ressurection "kun" alle erfaringspoeng.

*Masse MP bugs, blandt annet warping av alle spillere i alle rettninger, mange ganger dukker man opp på taket på Arindale sitt vertshus.

*Man kan ikke definere sitt utseende selv om det står at man kan i manualen og på nettet, i tillegg så er det klart at de forskjellige ansiktene/hårtypene og er ferdiglagd men det er et mysterium at utvikleren ikke har greid å få det til å fungere på 2 måneder etter utgivelsen.

*Spillet er basert på samme spillmotor som Wizards and Warriors, denne er laget i 1999 og viser sine begrensninger, blandt annet har jeg sammenlignet filene som blir innstalert av spillet og utrolig nok så finnes det filer fra 1999 i spillfolderen, blandt annet deep6 filen som kun inneholder ordet manlyman, regner med at hele greia er rett og slett et vanskelig og gedigent lappverk.

*Spillet kan yte 110% hos noen og hos andre går det så seint at det er rett og slett tortur. (Forum , dreamcathcer).

*Har du spilt gjennom spillet en gang så kan du risikere at du ikke kan komme gjennom spillet gang nr 2 da noen hovedoppgaver ikke restarter seg riktig.

*Har jeg nevnt musikken? Den er i alle fall ikke-eksisterende i spillet.

*Repetetiv grafikk.

*Tomme byer og mangel på npcs.

*Manglende trolldomskunstner som ikke fungerer.

*Klassesystem som er veldig avhengig av DEX for å treffe monstre i steden for erfaringspoeng i våpen, magikere risikerer å bli en hybrid mellom krigere og magibrukere, spillet har en tendens til at rollefigurene blir ganske like.

*Magi-brukere har et dårlig utvalg av celestine spells og arcane spells, det er heller ingen stor wow faktor som for eksempel en flott meteor strike og regenerasjon av magi er treeeeeeeeeg noe som igjen gjør at man blir avhengig av sverd og skjold.

*Verdens dårligste oppdragslog, den har bugs i oppdateringen sin så mange ganger står det at man ikke har fullført et oppdrag når man faktisk har det. Dessuten så mangler det grundig informasjon for at det skal bli enklere å finne fram.

*Spillet Mangler auto-map.

*Dverger sin animasjon er kronglete og bærer preg av å være firkantet. Ser tåpelig ut.

Lenke til kommentar

Oioi her er det nok snakk om kanskje en liten bad hair day? Jeg har selv spillet og ja, jeg ble mektig skuffet! MEN jeg spilte det jo da i en rundt 14-15 timer før jeg la det til side for WoW igjen :) Joda lite med innbyggere, jada litt smådårlig grafikk, men selv som en spillveteran ville jeg gitt spillet en 4, kanskje 5? Har ikke prøvd MP, skal kanskje hive meg innpå en liten gang :) Men som en skikkelig luring sa en gang.

 

En omtale dreier seg sjeldent om fakta, nemlig oftest om egne meninger.

 

Lov å ha forksjellige smak folkens, selv syns jeg denne omtalen ble litt "overkill"

Lenke til kommentar

Fullblods alternativer til Dungeon Lords , Sjangre Dungeoncrawler :

 

Demise : Rise of the Ku'tan , 32 Levels, Karakteren din kan oppnå nivå 999 i flere guilds, veldig Hardcore og gammel grafikk men kan være veldig addiktivt : Demise.

Har også blitt most av kritikkere, men prøv får du kjøper er nok lurt her ja.

 

Bards Tale : Morsom og ny vri på rpg spill, ikke alle vil like denne men grei nok egentlig. Er man hardcore nok så tar man turen innom den virkelige klassikeren denne kommer fra : Bards Tale : Skara Brae, Bards Tale 2 : Destiny Knight, og Bards Tale 3 : Thief of fate.

Min Personlige favoritt er nok Bards Tale 2 Destiny Knight, Vanskelig som pokker og en diabolisk nivådesign samt vanskelige gåter, anagramer (ppej remgraana) og utfordrende fiender (amiga versjonen var virkelig bra).

 

Morrowind Gold Edition / Game of the year : En helt annen verden i forhold til Dungeon Lords, anbefales sterkt til alle som ikke har spilt det. Synnes du det er vanskelig å spille det så kan du faktisk bruke editoren til å fikse litt på vanskelighetsgraden som for eksempel gi deg muligheten til å øke ferdigheter i sniking mye raskere (noe jeg gjorde fordi det tar år og dag med standard metoden).

 

Gothic 1 og 2 : Her er spillet som får deg til å føle deg en del av spillverden, bare det å gå rundt i byen og se på npc'ene gjøre sine daglige gjøremål er en helt utrolig opplevelse, riktignok så lider spillene under en veldig dårlig interfas, men greier man å komme over denne terskelen så har man en virkelig juvel med masse kjærlighet lagt inn i spillet. Dog kan det være litt lurt å lese om karaktersystemet og planlegge litt på forhold før man kaster seg ut i det. Anbefaler også på det varmeste å skrive ned kombinasjonene på kistene og alltid save før man prøver å åpne en ny en ;)

Lenke til kommentar
Blir feil og anmelde eit spel etter patch. ;)

Nei, det tror jeg neimen ikke.

Husker da NeverWinter Nights (NWN) kom i 2002, det hadde en god del bugs, og jeg spillte det faktisk ikke igjen før patch1.20 kom og allerede da var det blitt merkbart bedre å spille.

I nesten hver eneste patch til NWN har spillet blitt bedre og nye ting har blitt adda og gjort spillet utrolig mye bedre.

Det jeg vil frem til er at man kan se på utgivelsen av NWN som rent søppel og i den nyeste patchen er omtrent blitt til et rent nytt spill.

Patcher HAR noe å si på anmeldelser, ivertfall når patcher virkelig forbedrer spillet.

Lenke til kommentar
Blir feil og anmelde eit spel etter patch. ;)

Nei, det tror jeg neimen ikke.

Husker da NeverWinter Nights (NWN) kom i 2002, det hadde en god del bugs, og jeg spillte det faktisk ikke igjen før patch1.20 kom og allerede da var det blitt merkbart bedre å spille.

I nesten hver eneste patch til NWN har spillet blitt bedre og nye ting har blitt adda og gjort spillet utrolig mye bedre.

Det jeg vil frem til er at man kan se på utgivelsen av NWN som rent søppel og i den nyeste patchen er omtrent blitt til et rent nytt spill.

Patcher HAR noe å si på anmeldelser, ivertfall når patcher virkelig forbedrer spillet.

Eh, jeg tror du roter litt her.

Du sier at han tar feil fordi at anmeldelser ikke blir rett om de er testet med en patchet versjon. Det er helt greit, om du synes det selv.

 

Men grunnlagene dine er jo helt feil!

Altså, fordi om at spillet blir BEDRE å spille på grunn av en patch (som i dette tilfellet kom veldig lenge etter), så betyr jo ikke det at anmelderen skal vente med å teste det fordi det skal komme en patch!

En omtale handler ikke om å teste et bra spill, det handler om å teste et spill, bra eller dårlig kommer helt an på utgiver/utvikler!

 

Det ble forferdelig rotete forklart av meg her, men jeg råder deg til å se gjennom posten din en gang til. Du må da se at det du skriver ikke stemmer!

 

OBS! igjen, du har rett med at anmelding etter en patch ikke trenger å være feil, men det er forklaringen jeg stusser på.

 

EDIT: Malvado, Amen ang. Gothic 2. :love:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

hehe, neida kan ikke forvente at anmelderene venter 2 år med å vurdere et spill fordi da kommer en ny patch :p

Det jeg egentlig ville frem til var at patcher kan forandre et spill så mye at en anmeldelse kan gå fra total slakt til en masse ros .

Skulle jeg anmeldt NWN da og revurdert samme spill nå ville det blitt 2 helt forskjellige anmeldelser.

Så en revurdering av spill etter noen år er ikke en dårlig ide. NWN lever fortsatt selv om spillet er 3 år gammelt.

Lenke til kommentar

Synes det var artig lesing og bra omtale jeg. Om et spill faktisk er så dritt som han skal ha det til - er det bra det kommer ut også.

 

Som anmelderen i ActionTrip også sa ( som ga den 10/100 ) :

 

"In a word, I hate this game. It is horrible crap. Stay away from it, and if you see it in the bargain bin, pour some gasoline over the bin and burn it."

 

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/dungeonlords

 

Så i forhold til de andre anmeldelsene er ikke dette et spill å ta vare på. Man kan heller ikke tenke på alle andre når man skriver en anmeldelse - men oppfattningen man selv har av spillet.

 

Blir det samme som med musikk, film osv - smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Blir det samme som med musikk, film osv - smaken er som baken.

Joda, men noen filmer, spill og band ER dårlige. Noen filmer har så elendig skuespill at man kunne lage bedre mens man sover.

Noen musikere (ofte musikk som Britney Spears og hu derre stokk dumme Simpsons-kjerringa) synger ikke en gang selv på platene, og har ALLTID playback på konserter (Hvorfor? duh, fordi de ikke kan synge, vel!).

Og så er det noen spill som rett og slett ER dårlige (ofte pga. bugs).

Lenke til kommentar
Joda, men noen filmer, spill og band ER dårlige. Noen filmer har så elendig skuespill at man kunne lage bedre mens man sover.

 

samme kan sies om omtaler. ikke gi meg det sprøytet om at folk kan ha forskjellige meninger, SELVFØLGELIG kan og har de det. Betyr det at alle kan få skrive reviews på gamer siden? nei, de får betalt for det - da forventer hvertfall jeg at resultatet blir profesjonelt.

 

 

 

(og omtaleren fra actiontrip er jo HELT idiot.)

Lenke til kommentar
samme kan sies om omtaler. ikke gi meg det sprøytet om at folk kan ha forskjellige meninger, SELVFØLGELIG kan og har de det. Betyr det at alle kan få skrive reviews på gamer siden? nei, de får betalt for det - da forventer hvertfall jeg at resultatet blir profesjonelt.

 

 

 

(og omtaleren fra actiontrip er jo HELT idiot.)

Så kva gjer artikkelen min uprofesjonell? Det at eg har sagt det eg meinar om det, og gitt karakter deretter. Eller er det at eg ikkje gav høgre karakter enn eg meiner det fortener? Burde eg lyge blankt og sei det er betre enn kva det er, slik at nokon kanskje gjer feilgrepet i å kjøpe det? Kva er det du meinar er profesjonelt i denne samanhenga?

 

Og angåande det du sa tidlegare om å sette rett mann til rett jobb, så kan eg ikkje gjere anna enn å le. Ikkje uttal deg om ting du ikkje har greie på.

Lenke til kommentar

du kan begynne med å spille et spill du skal skrive om lenger enn et par timer. hvor langt spilte du? Og hvorfor i himmelens navn lot du være å patche? jeg tror poenget med å gi folk penger for å skrive en omtale er at man skal sette seg inn i et spill, ikke bare stjele screenshots og fortelle om hver eneste bug man kommer over i første "brett".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...