Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Vær forsiktig med denne Davinci greia. Har fått et stort problem etter at jeg oppgraderte min 750. Feilen tror jeg er min selv, men det var fort gjort. Fulgte veilederen til Davinci fra a til å. Satte på mob`en etter at alt var ferdig og oppgraderinga var nå den nyeste versjonen (det la jeg først merke til etter at jeg gjorde en stor feil). Feilen var at jeg var litt for rask til å lese. På første side i denne tråden, er det skrevet hvilke versjoner av oppgraderinger som finnes. Trodde først at det ikke var blitt en ny versjon på tlf, (og ble da litt iritert) satte i usb kabelen på nytt, og Davinci siden var fortsatt online på min pc, og jeg satte i gang en ny oppgradering. Og det var da jeg oppdaget at jeg hadde fått den nyeste oppgradering( jeg leste feil dato), og jeg dro ut usb kabelen fra mobilen. Mobilen var da avslått, 0g da jeg skulle slå den på, var alt svart. Nå er den helt død, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abscess: glimrende med den Davinci greia, stor takk ! Har en k750i, 3 dager gammel og var plaget med mms og gprs, resten av telefonen fungerte utmerket. fulgte guiden til punkt og prikke som står på side 12 trur jeg det var. Nå fungerer telefonen min som bare det. Beste telefonen jeg har hatt hittill og litttil, weeeeeeee :D:D:D

Lenke til kommentar
Vær forsiktig med denne Davinci greia. Har fått et stort problem etter at jeg oppgraderte min 750. Feilen tror jeg er min selv, men det var fort gjort. Fulgte veilederen til Davinci fra a til å. Satte på mob`en etter at alt var ferdig og oppgraderinga var nå den nyeste versjonen (det la jeg først merke til etter at jeg gjorde en stor feil). Feilen var at jeg var litt for rask til å lese. På første side i denne tråden, er det skrevet hvilke versjoner av oppgraderinger som finnes. Trodde først at det ikke var blitt en ny versjon på tlf, (og ble da litt iritert) satte i usb kabelen på nytt, og Davinci siden var fortsatt online på min pc, og jeg satte i gang en ny oppgradering. Og det var da jeg oppdaget at jeg hadde fått den nyeste oppgradering( jeg leste feil dato), og jeg dro ut usb kabelen fra mobilen. Mobilen var da avslått, 0g da jeg skulle slå den på, var alt svart. Nå er den helt død, hva gjør jeg?

Jeg hadde problemer i begynnelsen, med mange mislykkede forsøk.

 

Da blir mobilen "svart og helt død", som du sier.

 

Det du gjør er at du tar ut batteriet og simkortet. Setter det inn igjen. Hvis det ikke viker første gangen, så gjør det flere ganger. Det fungerte med meg.

Lenke til kommentar

Har prøvd å ta ut batteri/ sim kort flere ganger( Batteri er max oppladet).Prøvd med og uten sim kort, men tlf er helt død. er det noen andre tips jeg kan prøve?. Siden jeg avsluttet den forige oppgraderinga, kanskje jeg kan prøve en gang til med en "død" tlf.

Lenke til kommentar

Oppgraderte min k750i nettopp til R1L002. Jeg får ikke internett tjenesten til å virke. Jeg har netcom...Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg prøvde å sende MMS, det gikk ann å sende men mottakeren måtte hente MMS meldingen på "pc internett". Mobilen vil ikke koble til Playnow funksjonen. Trenger hjelp

Lenke til kommentar
Oppgraderte min k750i nettopp til R1L002. Jeg får ikke internett tjenesten til å virke. Jeg har netcom...Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg prøvde å sende MMS, det gikk ann å sende men mottakeren måtte hente MMS meldingen på "pc internett". Mobilen vil ikke koble til Playnow funksjonen. Trenger hjelp

Har du prøvd dette oppsettet?

 

*Link*

 

Grunnen til at mottaker måtte lese den på nett er at HAN/HUN ikke er klar for MMS.. ;)

Endret av abscess
Lenke til kommentar
Oppgraderte min k750i nettopp til R1L002. Jeg får ikke internett tjenesten til å virke. Jeg har netcom...Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg prøvde å sende MMS, det gikk ann å sende men mottakeren måtte hente MMS meldingen på "pc internett". Mobilen vil ikke koble til Playnow funksjonen. Trenger hjelp

Har du prøvd dette oppsettet?

 

*Link*

 

Grunnen til at mottaker måtte lese den på nett er at HAN/HUN ikke er klar for MMS.. ;)

Ja, jeg gjorde det før jeg skreiv spørsmålet mitt, men de samma profilene var lagret til mobilen da jeg kjøpte den. Men jeg får ikke internetten til å fungere... :(

Endret av iam
Lenke til kommentar

kurtkåre7777: Hvis pcen registerer at du plugger i usb-kabelen når du holder "c" inne, så er det fortsatt mulig å flashe den på nytt. Neste gang så prøv å ikke avbryt midt under flashinga, sier seg nesten litt selv at det er "mindre" lurt..

Lenke til kommentar
Vær forsiktig med denne Davinci greia. Har fått et stort problem etter at jeg oppgraderte min 750. Feilen tror jeg er min selv, men det var fort gjort. Fulgte veilederen til Davinci fra a til å. Satte på mob`en etter at alt var ferdig og oppgraderinga var nå den nyeste versjonen (det la jeg først merke til etter at jeg gjorde en stor feil). Feilen var at jeg var litt for rask til å lese. På første side i denne tråden, er det skrevet hvilke versjoner av oppgraderinger som finnes. Trodde først at det ikke var blitt en ny versjon på tlf, (og ble da litt iritert) satte i usb kabelen på nytt, og Davinci siden var fortsatt online på min pc, og jeg satte i gang en ny oppgradering. Og det var da jeg oppdaget at jeg hadde fått den nyeste oppgradering( jeg leste feil dato), og jeg dro ut usb kabelen fra mobilen. Mobilen var da avslått, 0g da jeg skulle slå den på, var alt svart. Nå er den helt død, hva gjør jeg?

Jeg gjorde en tabbe første gang jeg brukte DaVinci. Jeg kjøpte ikke lisens. Da ødelegger du firmwaren. Så om du ikke har gjort det; kjøp en lisens for 10 euro, så kan du fullføre flashingen.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Har som tidligere nevt feil på kamera litt, men har ikke problem med GPRS/MMS eller noe annet for den del... Skal sende den inn på service for fiksing av kamera, og lurer på om jeg skal oppgradere til nyere software, selv om den jeg har funker ok...?

 

Har har telenor abo.

Ulåst telefon fra Komplett.

Skal bytte til Tele2 i august)

 

har nå:

R1A0044

PA16

 

MVH Kai

Lenke til kommentar
kun 10 euro, ingen regning i posten en uke etterpå eller?  :p

KUN??

 

Er vel bedre å få det gratis fra SEUS?

Når ikke SEUS funnker er det vel ingen annen mulighet.

 

å jeg har ikke visa så jeg får ikke oppdatert...

 

sitter her da med en telefon som ikke har gprs eller mms da :cry:

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar
kun 10 euro, ingen regning i posten en uke etterpå eller?  :p

KUN??

 

Er vel bedre å få det gratis fra SEUS?

Når ikke SEUS funnker er det vel ingen annen mulighet.

 

å jeg har ikke visa så jeg får ikke oppdatert...

 

sitter her da med en telefon som ikke har gprs eller mms da :cry:

Du desverre bare 2 muligheter.. Enten senden den inn til service eller få lånt et VISA-kort.. :ermm:

Lenke til kommentar
kun 10 euro, ingen regning i posten en uke etterpå eller?  :p

KUN??

 

Er vel bedre å få det gratis fra SEUS?

Når ikke SEUS funnker er det vel ingen annen mulighet.

 

å jeg har ikke visa så jeg får ikke oppdatert...

 

sitter her da med en telefon som ikke har gprs eller mms da :cry:

Du desverre bare 2 muligheter.. Enten senden den inn til service eller få lånt et VISA-kort.. :ermm:

Fikk lånt mamma sitt visa kort :w00t: nå er det bare å få denne update tingen tin å funke..

Lenke til kommentar

Phone Attached!

Detected SonyEricsson: K750/D750.

Flash ID: 890D

Status Ok, OTP Close, CID36, PAF1

IMEI: 356551-00-670749

Phone CID 36

You must use CID36 Flash Files For this phone!

Press "Flash Files" Tab and download free firmware

Execution Time - 00:00:09

Done!

 

 

får ikke opp dette ? hva er feil ? har lastet ned alt å fiksett account :hmm: å har fikxet usb driver greiene

 

tror kanskje at det er blidt noe tull me all den driver greiene...

 

Noen som kan vise hvordan man skal gjøre dette rett..(idiot sikker metode)

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...