Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle telefonene Komplett selger har denne feilen.

Problemet er jo at en ikke kan vite dette før en kjøper telefonen, og Komplett vet heller ikke enda hvordan de skal finne ut hvilke de har på lager som virker og vilke som ikke virker. Men jeg tror de jobber på spreng med dette!!!

 

Dette problemet er også oppdaga på telefoner solgt fra andre butikker, men siden Komplett har ganske stort volum på det de selger (de selger maaange telefoner) så kommer mange med feil derfra. -Statistisk sett altså.

 

Det går jo fint å oppdattere telefonen via Davinci sin tjeneste, men spørsmålet jeg sitter igjen med er om dette er en permanent fix av problemet.? :no:

 

-Jeg lurer nemlig litt på hvordan og hvorfor disse telefonene har kommet ut på markedet her i Norge i det hele tatt? Det vil jo nemlig lett kunne komme problemer senere hvis det viser seg at telefonene ikke er kommet til rett sted og dermed ikke helt lovlige.... :cry:

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar
...

Det går jo fint å oppdattere telefonen via Davinci sin tjeneste, men spørsmålet jeg sitter igjen med er om dette er en permanent fix av problemet.? :no:

 

-Jeg lurer nemlig litt på hvordan og hvorfor disse telefonene har kommet ut på markedet her i Norge i det hele tatt? Det vil jo nemlig lett kunne komme problemer senere hvis det viser seg at telefonene ikke er kommet til rett sted og dermed ikke helt lovlige.... :cry:

 

Mvh,

Rune

Ja, det er en permanent fix. Med DaVinci blir den blir oppgradert til nyeste firmware der alt fungerer like bra som for de som sender den inn til service. Videre fungerer SEUS så en kan benytte seg av det neste gang SE har en ny release. :thumbup:

 

Hardwaren, telefonen i seg selv, er helt lik de andre. Ikke lovlige? Hvordan det?

 

FIRMWAREN er det eneste problemet, og det problemet er løst.. ;)

Lenke til kommentar

Yepp, fix'en er nok permanent og telefonen fungere som ønsket etter oppgradering enten via SEUS eller Davinci.

 

Poenget jeg forsøkte å få frem er hvordan kan det ha seg slik at det selges telefoner som har vært/er låst mot operatør, selges som ikke-operatør-låste??

Hvem har låst de opp/forsøkt å låse dem opp? Hvordan har de havnet hos eks Komplett som nye/ulåste telefoner?

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar
vel.. ikke alt er fiksa, det viktigste for de fleste ja men forsatt dårlig video kvalitet... Å det tar jeg alvorlig! Skamme seg SE

Ja sant. Men dette gjelder for ALLE som har nyere firmware enn den aller første (R1A044). Det jeg ville frem til er at det ikke er noen kvalitetetsforskjell når en oppgraderer på service versus å gjøre det ved DaVinci. Mobilene blir akkurat like gode, SEUS fungerer og du kan oppgradere neste gang SE har en ny release og da forhåpentligvis har fikset video-problemet. :roll:

Lenke til kommentar

Forsøker nå å oppdatere ettersom gprs ikke funker whatsoever.

Jeg har fulgt veilledningen, men idet javaprogrammet starter får jeg ikke beskjed om å se til å telefonen er tilkoblet. Jeg får heller ingen beskjed om at telefonen skal kobles fra, slåes av og vente 20 sek.

Så fra punkt 6 og ned kjenner jeg meg ikke igjen i det hele tatt. Her installeres alt så og si bare av seg selv.

Hvorfor opplever jeg denne innst. så forskjellig fra andre? :ermm:

Lenke til kommentar
Forsøker nå å oppdatere ettersom gprs ikke funker whatsoever.

Jeg har fulgt veilledningen, men idet javaprogrammet starter får jeg ikke beskjed om å se til å telefonen er tilkoblet. Jeg får heller ingen beskjed om at telefonen skal kobles fra, slåes av og vente 20 sek.

Så fra punkt 6 og ned kjenner jeg meg ikke igjen i det hele tatt. Her installeres alt så og si bare av seg selv.

Hvorfor opplever jeg denne innst. så forskjellig fra andre? :ermm:

Bruker du IE da? Vet ikke om det er nødvendig, ,men jeg husker at det gikk bedre med meg når jeg switcha over til denne nettleseren.

 

Såvidt jeg vet så kan man vel bare glemme å oppdatere til nyeste version gjennom SE sine hjemmesider.

Lenke til kommentar

Foresten, lovte vel i en tidligere post å legge ut status/oppdattering på hva som skjedde men min etter retur til Komplett.

 

Jeg leverte jo inn telefonen sist mandag (25.07.05) og hadde idag igjen kontakt med Support hos Komplett.

Siden de nå ville bruke noe tid på å finne ut hvordan og ikke minst hvorfor de hadde slike telefoner som var/er låst på lageret sitt, så tilbudte de meg pengene tilbake.

Jeg har akseptert dette og fått kreditt fra Komplett.

 

Support-avdelingen hos Komplett har hele tiden siden jeg klagde første gang i forrige uke hatt en profesjonell og ikke mint åpen håndtering av denne saken, så jeg er kjempefornøyd med servicen!!

Ikke bare for at jeg fikk igjen pengene, men mest for at de har tatt tak i dette ordentlig proft og undersøkt godt og gitt bra tilbakemelding. :thumbup:

 

Jeg må vel da bare ut og se etter en ny telefon. :)

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar

Kom så langt nå til at jeg fikk denne triste beskjeden:

 

"Denne tjenesten kan ikke brukes for enheten

 

Operatøren godkjenner ikke bruken av denne tjenesten for denne enheten.

Vi ser fram til å kunne hjelpe deg igjen snart.

Takk for at du brukte Sony Ericssons oppdateringstjeneste! "

 

 

Om jeg prøver meg på DaVinci's (dersom det finnes en veilledning for denne...?), vil det da funke?

Eller er jeg nødt til å sende den inn til service?

Forsøkte ringe Teleservice, men der var det KØ. Er det et setd man kan "stikke innom" og få det gjort? Bor jo like i nærheten av de..

 

*sukk*

 

Har LITE lyst til å leve uten telefon på ubestemt tid :no:

Lenke til kommentar
Nope, så lenge det gjøres fra SE sin web så skal garantien beholdes.

Eks så gjør mange butikker og serviceverksteder dette for kundene sine.

 

Mvh,

Rune

Når man skal oppgradere mobilen, står det det her på tjenesten. (Lisensavtalen) Jeg skjønte ikke stort av det som sto der om garanti, men jeg spør dere engang til(for å være 100%sikker), mister man garantien på mobilen vis man oppdaterer mobilen selv??

 

(lisenavtalen)

Begrenset garanti

 

Leverandøren garanterer at mediet som Programvaren leveres på, er fri for feil og mangler i materialer og utførelse ved normal bruk i nitti (90) dager etter at det blir mottatt. Leverandørens og dennes leverandørers hele og fulle ansvar og ditt eneste rettsmiddel i henhold til denne garantien (som er avhengig av at du returnerer programvaren til en sertifisert forhandler sammen med en kopi av kvitteringen) vil omfatte, etter Leverandørens skjønn, å erstatte CDen(e)/disketten(e) eller tilbakebetale kjøpsprisen for programvaren og si opp denne avtalen.

Med unntak av de ovennevnte uttrykte, begrensede garantiene, vil Leverandøren og dennes leverandører ikke gi og du vil ikke motta noen garantier eller vilkår, verken uttrykte, underforståtte, lovbestemte eller annet, og Leverandøren og dennes leverandører fraskriver seg spesifikt alle underforståtte garantier om salgbarhet eller anvendelighet for et bestemt formål. Leverandøren garanterer ikke at programvaren vil fungere feilfritt eller uten avbrudd. Du påtar deg ansvaret for valget av program- og maskinvaren for å oppnå det tiltenkte formå, og for installeringen, bruken og resultatene som oppnås med Programvaren. I noen rettsområder tillates ikke begrensninger i varigheten til en underforstått garanti, så det kan hende at den ovennevnte begrensningen ikke gjelder for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...