Gå til innhold

Gode spillere - er de overpowered?

Anbefalte innlegg

Skrevet

men når en mage bare står der og lader en pyroblast og en shaman er heldig og critter earthshock og dreper dem med den feite øksa er de overpowered, men hvis en warrior charger den og kutter dem opp med mortal strike som critter er de heldige, men suger ellers...

Men husk at de fleste "noobsa/fjortissene" er allied og de har ikke shaman så de skjønner ikke no.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shamans er avhengig av crit og windfury, derfor er dem enkle å ta (er priest så det sier seg selv at shamans ikke er så altfor vanskelige :p). Spesielt shamaner med trege våpen, de er mye lettere enn dem med raske våpen. Ikke alltid WF proccer når de har arcanite reaper eller våpen med lignende speed. Dessuten rekker jeg jo å caste to flash heal mellom slagene. Når en windfury proccer er jeg kjapp som faen med å presse silence knappen så dem ikke får sjokka meg til døde :)

Skrevet (endret)

Men husk at de fleste "noobsa/fjortissene" er allied og de har ikke shaman så de skjønner ikke no.

Skulle nesten tro det var anderledes, når jeg var mindre syntes jeg alt som var stort og barskt var tøffest :)

Kan ikke si at en NE er er veldig barsk i mine øyne :p

Endret av Rodney Mullen
Skrevet

før var jeg veldig overbevist om at i fighter mellom to forskjellige klasser 1v1 så var det NESTEN avgjort på forhånd.

F.eks som warrior var jeg overbevist om at jeg kunne spise hvilken som helst rogue til frokost, har som level 51 tatt flere level 60 rogues (dog noen har krevd bruk av retaliation)

alt endret seg da jeg traff på en undead rogue i azhara, fyren var lik level som meg og angrep meg, vi slåss og han klarte til slutt å drepe meg. løp tilbake til liket og spawnet, han angrep meg med en gang og da hadde jeg lite jeg skulle stille opp med. Men neste gang jeg spawnet lot han meg få full helse, han tok meg likevel. Ressurectet igjen og jeg klarte og ta han, vi var "enige" i den grad horde og alliance kan være det om at han andre skulle få full helse før vi satte i gang fighten (nå så jo jeg ikke han før han kom bak meg og slo til meg uansett da :)) vi duellerte nok en 9-10 ganger og jeg vant bare 3-4 dueller og han resten.

Jeg ser på meg selv som en over gjennomsnittlig god PvP spiller men langt ifra noen proff. Som en helt ok warrior burde man jo vinne mot en rogue på lik level men enkelte er ekstremt gode til å spille klassen sin og kan vinne mot hvem som helst :-)

Skrevet
Skulle ønske de heller unerfa dårlige spillere. F.eks Warriors som ikke bruker deff stance og shield. Ja har nettopp wipet et par gang pga en sånn.

hvorfor? jeg syns det er mye bedre for min del, siden jeg har god armor, og har en fin øks som deler ut mye dmg. Jeg greier meg HELT fint uten. Det er kun i vanskelige instances jeg bruker 1h+shield+def.stance. Ellers bruker jeg 2H Øks med god dmg :)

Skrevet

Jeg er helt enig om at det er lett å skrike 'Imba!' hvis du blir slått av andre som er ganske gode spillere.

Men det er ikke å komme bort i fra at shamans er overpowered.

Det er ikke at alle shamans er gode spillere. Det er jo bare å ta en titt på skillsa til en shaman. Han har jo nesten alt det beste fra de andre klassene.

Og enda verre blir det når en god spiller spiller Shaman. Da kan du nesten gå å dø først som sist. :p

Skrevet
hvorfor? jeg syns det er mye bedre for min del, siden jeg har god armor, og har en fin øks som deler ut mye dmg. Jeg greier meg HELT fint uten. Det er kun i vanskelige instances jeg bruker 1h+shield+def.stance. Ellers bruker jeg 2H Øks med god dmg :)

Vel, nå handler ikke en instance om deg, men snarere om gruppen som en helhet. Om du tøffer på uten skjold, krever du automatisk mer healing. Andre spillere kan også lettere stjele aggro, noe som igjen krever mer av healeren. Om en mob dør et sekund senere, big deal..

Skrevet

Det er en grunn til at jeg skrinla lvl 60 Alliance Warlock'en min på BB og begynte å spille Shaman på Al'Akir istedet:

Shadow Bolt (Warlock)

Sends a shadowy bolt at the enemy, causing 455 to 507 Shadow damage.

Mana/Energy: 370

Range: 30 yards

Cast Time: 3.00 (2.5 med talent)

Lightning Bolt (Shaman)

Casts a bolt of lightning at the target for 419 to 467 Nature damage.

Mana/Energy: 315

Cast Time: 3.00

Blant annet...

Skrevet
Det er en grunn til at jeg skrinla lvl 60 Alliance Warlock'en min på BB og begynte å spille Shaman på Al'Akir istedet:

Shadow Bolt (Warlock)

Lightning Bolt (Shaman)

Blant annet...

Jeg ser at Shadow Bolt koster mer mana... men gjør i tillegg mer damage.

Så.. hva var poenget? :p

Warlock får da mer DPS ved bruk av Shadow Bolt fremfor Lightning Bolt, men naturligvis til høyere mana cost (warlock har jo også mer mana en Shaman).

Skrevet

Shadow Bolt  (Warlock)

Lightning Bolt (Shaman)

Blant annet...

Warlock får da mer DPS ved bruk av Shadow Bolt fremfor Lightning Bolt, men naturligvis til høyere mana cost (warlock har jo også mer mana en Shaman).

og warlock har lifetap og en som tanker for han ;)

Skrevet

En shaman har kraftige instant-nukes. En shaman kan heale og resse. En shaman kan resse seg sjøl. En shaman får travel-form på level 20. En shaman kan buffe heile raidparty med totems, og en shaman kan debuffe store mengder fiender samtidig med totems. En shaman kan bruke mail og shield. En shaman er OK i melee combat, spesielt med windfury. Shaman har purge. Frost shock har lengre effekt-tid enn cooldown!

...det er en god grunn til at folk ser på shaman som litt imba. Eller er så godt som alle som velger den klassen fryktelig dyktige?

Skrevet (endret)

LB er tilnærmet lik SB. Warlock er mer ren caster class enn Shaman, likevel har Shaman en spell som er nesten like kraftig som SB. En PvP-fight varer forholdsvis kort, derfor kan disse absolutt sammenliknes.

Endret av WarpX
Skrevet (endret)
Kan du forklarer det der litt nærmere WarpX? Forstod ikke helt hvorfor det kunne vært en grunn  til å droppe warlocken og starte shaman.

Hvorfor må jeg forklare det åpenbare?

En hybrid class som har nesten like god nuke som warlocks. Sier seg selv.

Endret av WarpX
Skrevet (endret)

LB er tilnærmet lik SB. Warlock er mer ren caster class enn Shaman, likevel har Shaman en spell som er nesten like kraftig som SB. En PvP-fight varer forholdsvis kort, derfor kan disse absolutt sammenliknes.

:dontgetit::ermm:

Shadowbolt can godt critte for 2000 med det rett buildet. Lightening bolt kan max critte for ca 1000 damage med elemental mastery.

Edit: Dessuten tror jeg du blir skuffet om du roller shaman pga lightening bolt.. Den spellen har jeg ikke brukt siden level 30.

Endret av likferd
Skrevet

Hahahahahaha

Skrevet

Vel, nå handler ikke en instance om deg, men snarere om gruppen som en helhet. Om du tøffer på uten skjold, krever du automatisk mer healing. Andre spillere kan også lettere stjele aggro, noe som igjen krever mer av healeren. Om en mob dør et sekund senere, big deal..

du sier definitivt noe der ja. Men man merker også fort om gruppa er seriøs eller ikke også. Mange som ikke bruker n/g, løper rundt som gærninger og aggroer alt (og sier at det ikke var dem etterpå :p ), whiner mye osv. Da bruker jeg 2H for å redde meg selv. Men jau, 1h+shield er vel en must i instance.

Skrevet

Frost Shock slow lar seg ikke fjerne av Vanish, Free action pot, og muligens mer. Totems fjerner stealth dersom en rogue er innen radius når den spawner. To grunner til at Shamans gir Horde en fordel i WSG. Ingen er bedre til å stikke av med flagget en en rogue med 36s 70% sprint, 2 vanish for å fjerne "movement impairing effects", 2 blinds, .. Når som regel alliance tunnelen før sprinten er over. Enda bedre er det når du kan plukke opp 100% buff på veien.

Skrevet
Frost Shock slow lar seg ikke fjerne av Vanish, Free action pot, og muligens mer. Totems fjerner stealth dersom en rogue er innen radius når den spawner. To grunner til at Shamans gir Horde en fordel i WSG. Ingen er bedre til å stikke av med flagget en en rogue med 36s 70% sprint, 2 vanish for å fjerne "movement impairing effects", 2 blinds, .. Når som regel alliance tunnelen før sprinten er over. Enda bedre er det når du kan plukke opp 100% buff på veien.

1. Dette er en bug som blir fikset i neste patch.

2. Det er ikke bare frost shock som har denne buggen, men også mage sitt arsenal av frostspell som slower. Alliance får altså utnyttet denne buggen de også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...