Gå til innhold

Gode spillere - er de overpowered?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i Warcraft III og Starcraft er det diskusjoner om hva som er "overpowered", "imbalanced" og "underpowered" i WoW (Er sånn med Blizzards spill, i større grad enn andre virker det som.)

Problemet med disse diskusjonene er at folk er partiske og følelser blandes inn alt for mye. Klassen man selv spiller er gjerne "underpowered" og de fleste andre er alt for sterke.

Har du nettopp blitt skam-eid av f.eks en shaman to-tre ganger så er jo selvfølgelig shaman overpowerd, det er ikke selve spilleren som er bedre enn deg. Da blir man jo sint, og du stikker til nærmeste forum for å bli med i "Shaman er ima"-gruppen. Noen er trofaste til disse gruppene, mens andre bytter fra dag til dag alt etter hva som eide dem sist.

At folk i det hele tatt diskuterer slikt på et forum er jo litt rart med tanke på at dette skal utføres i spillet og at det er mange faktorer inne i bildet. (dine ferdigheter, mana/helse før kampen starter, utstyr og andre spillere.)

Jeg synes slikt er hysterisk artig å lese. Folk kommer med utsagn som er helt.. helt.. syke :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt enig.

Såklart, noen klasser er bedre mot visse klasser enn andre, men det er sånn det må være.

Det blir nærmest umulig å få alle klasser til å være like gode mot alle andre klasser.

Skrevet

Enig med den...

Men spillet ville blitt pretty kjedelig hvis alle klasser skulle ha vært like gode.

Det er alltid gøyalt med en skikkelig utfordring, det er jo det som gjør spillet gøy...

-> Shamans er owerpowered... :p

Skrevet
' date='15/06/2005 : 12:57'] Enig med den...

Men spillet ville blitt pretty kjedelig hvis alle klasser skulle ha vært like gode.

Jepp, og alle kan ikke være gode i alt. Det sier seg egentlig ganske selv. :)

F.eks. så er vel Undead rogue ganske hatet av bl.a. Warlock pga. immune to fear o.l., men en warrior tar en undead rogue vil jeg tro (overpower, og hvis han ikke har cooldown, retaliation :devil: ).

Videre så har f.eks. mage en god fordel mot warrior pga. evnen til å holde warrioren unna.

Så, noen klasser er gode mot noen, og ikke fullt så gode mot andre igjen.

Vil si det går opp-i-opp slik ca.

Skrevet

Jeppjepp. Som jeg skrev i shaman-tråden, "nerf folk som faktisk klarer å spille klassen sin skikkelig".

Enkelte ganger kan jeg grisebanke alle klasser på mitt level, og andre ganger, når det er gode spillere som sitter bak tastaturet, får jeg grisebank.

Skrevet

Stemmer nok mye av det du sier der - gode spillere bak tastaturet har veldig mye å si. Er ikke bare spamme noen knapper i ny og ne og håpe på å gulle på noen crits.

Men det er også momenter som gjør enkelte klasser et stort irritasjonsmoment.. ( *hate frostshock* )

:D

Skrevet

Verste er nå skikkelig gode spillere som bruker macroer og add-ons i tillegg...DET er imba det...

Prøvde å spille magen min igjen i går og ble rett og slett rævkjørt 5 ganger på rad mens jeg forsøkte å levle 55 i Western Plaguelands. Minst 2 av gangene burde jeg ha klart å gjort noe mere enn å leke slakteoffer men nei da...

Skrevet (endret)

For min del fordi guilden gikk for alliance - og at jeg blir superirritert ved å styre med totems :)

WOW er ikke myntet på 1on1 gameplay allikevel, og det er vel og bra at man med èn klasse ikke kan ta alle andre klasser i spillet. Spillet er uansett laget på grunnlag av team vs team - og dette synes jeg fungerer veldig bra. Horde har shamans, mens vi har prester i plate :)

Jeg har hvertfall ikke probleme rmed shamans.. Vel, det er de som er mestere i superkiting da, kan være litt slit - det værste for meg er arms/fury warriors med Arcanite Reaper.. *grøsse*

Endret av DeeTee
Skrevet
det er ikke noen vits og whine om at f.eks shaman er owerpower. man velger class selv. vis man sier shaman er for owerpower så hvorfor ikke starte en selv?

Så bare for å ta et eksempel:

<eksempel>

Druid får en ability som dreper på ett skudd, uansett, er instant cast og cooldown på 5 sek.

Da er druid soleklart overpowered.

</eksempel>

Mener du da at ingen bør klage over at druid slakter alt på ett skudd, og heller spille druid selv, selv om man egentlig hater druid, men vil heller spille med f.eks. warrior, selv om den overpowera abilityen ødelegger spillopplevelsen for alle andre?

PS: Bare for å unngå misforståelser:

Jeg mener IKKE at noen klasser er overpowera, jeg synes de er rimelig balanserte som de er i dag (ok, noen abilities trenger kanskje en buff eller to, men det kommer i senere patcher om det trengs). Tok dette kun som et eksempel, fordi jeg ikke er helt enig i den "hvis du synes en klasse er overpowered, spill med den selv og slutt og klag"-filosofien :p

Skrevet
For min del fordi guilden gikk for alliance - og at jeg blir superirritert ved å styre med totems :)

WOW er ikke myntet på 1on1 gameplay allikevel, og det er vel og bra at man med èn klasse ikke kan ta alle andre klasser i spillet. Spillet er uansett laget på grunnlag av team vs team - og dette synes jeg fungerer veldig bra. Horde har shamans, mens vi har prester i plate :)

Jeg har hvertfall ikke probleme rmed shamans.. Vel, det er de som er mestere i superkiting da, kan være litt slit - det værste for meg er arms/fury warriors med Arcanite Reaper.. *grøsse*

Hehe.. du er ikke tilfeldigvis rogue? :p

1. Warrioren slår

2. *dodge*

3. Overpower! (crit med altfor mange tall)

4. repeat steps 1-3

:)

Skrevet

Jeg synes egentlig spillet er rimelig balansert, noen klasser har en fordel mot enkelte andre (warrior>rogue f.eks.), men det jeg virkelig HATER er at klassene blir forandret midt i spillet. Sikkert rimelig surt å sitte der som high-level warlock etter honor-patchen f.eks.

Skrevet

Det er helt utrolig hvor ofte jeg har hørt "omg lolz, shamans are so overpowered"

Jeg satt i BG kø i dag, og da var det en 30 minutter samtale i general om hvor "overpowered" shamans er..

Må innrømme at jeg har klagd over frost shock et par ganger, men faktisk så synes jeg priest er vanskeligere å slå enn shaman, for meg da selfølgelig (46 mage)

Skrevet

Leser man noen av "nerf" trådene på wow-forumet til blizzard, er det en ting som gjerne går igjen. Mange som spiller alliance har aldri spilt horde, og forstår ikke klassen shaman i det hele tatt. Det man ikke forstår frykter man, og det man frykter blir til slutt hatet.

Jeg har sett ting som : "ghost wolf have stealth", Frost shock crits for 1200 every time", "shamans kill me on a singe windfury", "shaman can purge away DoTs on themself" og mye annet rent tull.

Det virker som shaman er en myte for alliance, som blir mer og mer overpowered til mer man snakker om det :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...