Gå til innhold

KVISER!: klemme eller ikke


hainz

Anbefalte innlegg

De "sorte ormene" kan utvikle seg til kviser. Det er urenhet i huden. Om du klemmer på de "røde kvisene"(forutsatt at det er kviser), så kommer det ut grønt "gørr"(bakterier). De røde kvisene er kviser som er så langt inne i huden at de ikke "stikker ut". De grønne(gule og tildels hvite) kvisene, de røde kvisene(hvis du vet at det er kvise) og de sorte kvisene bør klemmes så fort som overhode mulig. Når du har fått ut innholdet, bør du vaske området rundt ordentlig, for å unngå at bakteriene sprer seg.

 

Jeg har hatt mange "koselige" kviser selv, enkelte med opptil fem lag(hardt, væske, hardt, væske osv.) Og slike kviser skyter klumper mot speilet når de klemmes på. (Og det spruter.) Det jeg synest er travelt med kviser, er at mange væsker i lange tider etter klemming. Denne væsken kan inneholde bakterier og må derfor tørkes bort, og området rundt vaskes. Enkelte kvise-krater kan væske i flere timer, så dette er ikke moro.

 

Jeg synest det er motbydelig at mange(helst ungdommer) ikke klemmer kvisene sine. Flere av mine klassekammerater har til en hver tid store grønne fjell. Og når disse fjella sprekker, så er det ikke noe vakker syn. Da blir det i alle fall flere kviser!

 

For å forebygge kviser:

* Klem på alle "sorte kviser", før de utvikler seg til grønne fjell.

* Vask fjeset minst en gang daglig.

* Vask fjeset grundig etter klemming av kviser.

 

For dere som vil se flere bilder, ta et bildesøk i google på "acne".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helvete heller, nå har jeg tatt prøven og vært hos legen. Skal møte noen andre spesialister som skal vurdere om jeg skal få noe enda mer sterkere medisin som går på ..ugh.hva heter det nå igjen (faenskapen som tetter igjen) som da kan påvirke meg på en eller annen måte pga pubertet(17år)

 

Faen ta faenskapet!

Lenke til kommentar
Helvete heller, nå har jeg tatt prøven og vært hos legen. Skal møte noen andre spesialister som skal vurdere om jeg skal få noe enda mer sterkere medisin som går på ..ugh.hva heter det nå igjen (faenskapen som tetter igjen) som da kan påvirke meg på en eller annen måte pga pubertet(17år)

 

Faen ta faenskapet!

Roaccutane du mener? Broren min går på det mot sine kviser, to piller hver dag eller noe sånnt, over et halvt år tror jeg det er. Har lest advarselen på pakken, og det var faen meg ikke få bivirkninger heller da, nesten så det er bedre å bare ha kviser :D. Men det virker som det fungerer, bruttern har i hvertfall ikke så mye kviser som før da.

Lenke til kommentar
Roaccutane du mener? Broren min går på det mot sine kviser, to piller hver dag eller noe sånnt, over et halvt år tror jeg det er. Har lest advarselen på pakken, og det var faen meg ikke få bivirkninger heller da, nesten så det er bedre å bare ha kviser :D. Men det virker som det fungerer, bruttern har i hvertfall ikke så mye kviser som før da.

Dei einaste bivirkningane som dei fleste av oss opplever er tørr hud. Har sjølv gått på det. Funker som faen. :) Likevel må eg nok gå noken fleire kurar før eg nesten er HEILT kvitt talgproduksjonen i huda.

Lenke til kommentar
Roaccutane du mener? Broren min går på det mot sine kviser, to piller hver dag eller noe sånnt, over et halvt år tror jeg det er. Har lest advarselen på pakken, og det var faen meg ikke få bivirkninger heller da, nesten så det er bedre å bare ha kviser :D. Men det virker som det fungerer, bruttern har i hvertfall ikke så mye kviser som før da.

Dei einaste bivirkningane som dei fleste av oss opplever er tørr hud. Har sjølv gått på det. Funker som faen. :) Likevel må eg nok gå noken fleire kurar før eg nesten er HEILT kvitt talgproduksjonen i huda.

En kamerat av meg har tatt en slik kur. De funka drit bra for han, men han fikk veldig tørr hud. Det er som du sier den mest vanlige bivirkningen. Så regn med at det blir et rimelig stort forbruk av fuktighetskrem ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Fant den..

Gå til StupidVideos og trykk på Alphabetical der du ser filmene alle filmenes navn.

Gå så ned til film nr. 805 (Viste seg å være ett edderkoppbitt han klemmer, men jaja)

hmm.... ser ikke noe som kan minne om klemming av diverse byller.. @ stupidvids

 

805) Speedboat

 

sikker på at det er den?

 

edit :

 

http://www.StupidVideos.com/?VideoID=936 <-den?

Endret av Dwagon
Lenke til kommentar

Kvise opperasjoner er jammen kvalitetstid. En kjær hobby jeg håper jeg kan fortsette med selv om jeg nå er blitt noe eldre (19). Det er akkurat som å være en doktor som skal foreta en operasjon. Bruker faktisk en nål når jeg arbeider. Først stikker jeg et hull med nåla for så å klemme til. Har endel filmopptak av dette, poste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...