Gå til innhold

Hvilket MMORPG er best?


Anbefalte innlegg

Off topic: Er det noen som vet om noe gratis og kult og bra mmorpg som kan lastes ned?

 

Forresten så er WoW ganske bra, Galaxies virka også bra når jeg prøvde det en gang.... Skulle jeg kjøpt så hadde det nok blitt Galaxies-pakka med de expansionene.... Star Wars forever :w00t:

 

Vet liksom ikke hva jeg synes er bra.... Har liksom falt for den type spill i det siste, synes konseptet er genialt....

 

Og Galaxies er sikkert fordi det er Star Wars, WoW.... Har ikke spilt noe særlig Warcraft heller.... Faller i smak hos meg...

Endret av Dark Knight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jøss her var det mange saklige innlegg gitt..

 

Kan prøve meg jeg da.

 

Jeg vil hevde følgende:

Star Wars Galaxies er best fordi det er et spill basert på StarWars, og noen av bøkene skrevet rundt dette (og godkjent av Lucas, som har eneretten over alt som berører starwars). Dette spillet tilbyr mange raser, skreddersying av din avatar, og et relativt fritt løp hvordan du vil at denne skal utvikles. Man kan danne egne byer (med hus som tilhører spillerne) og til og med holde valg og velge mayor (kommunalminister?) for byen. Spillet tilbyr varierte omgivelser på forskjellige planeter, og nesten alle som spiller er genuint interressert i starwars.

For å tjene til livets opphold kan man ta oppdrag fra terminaler rundt omkring i byene, eller velge et yrke som gjør at man kan produsere ting andre vil kjøpe, man kan også bruke huset sitt om butikk.

  • Basert på Starwars filmene og noen av bøkene.
  • Flere raser.
  • Skreddersying av avatar.
  • Fri karakterutvikling.
  • Byer laget av spillere.
  • Varierte omgivelser.
  • Oppdrag via terminaler.
  • Kan lage ting.
  • Kan selge ting i egen butikk/hus.
  • Muligheten for å bli en jedi ridder.

Er det så vanskelig å argumentere for et MMORPG?

 

Forøvrig, spillet kan du sky som pesten hvis du ikke er en StarWars fan. ;)

 

Edit: La til litt mer i lista.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

MMORPG: GuildWars

http://www.guildwars.com/

+Samme som WoW, PvE wise.

+Bedre balangse i PvP kamper.

+Gratis

+Bedre grafikk, med bra fps. ( Ikke at man får dårlig fps is WoW )

+Ikke et "grind" spill.

+Bedre innlevend hovedhistorie med cutscenes etc.

+Generelt bedre kampsystem enn WoW. Mere variasjon og mulighet for taktisk tenkning enn å ha et tonn med "uber" items. "Ekke altid den som spiller lengst pr timer som altid vinner i PvP."

---------------------------------------------------------

-WoW har BattleGounds, store kamper over et større område med quests ol. Dette er noe GuildWars ikke har og jeg gjærne vill hatt.

-WoW er større, men så betaler du jo en fast måneds avgift, mens i GuildWars er ment at man skal kjøpe ekspansjonene... Noe jeg kommer til å gjøre tror jeg :)

 

 

Og min favorit MMOFPS er Planetside.

http://planetside.station.sony.com/

Men det er litt offtopic så jeg tar ikke med +/- om det spillet. Det hadde vært mest + der da :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

1. Ultima Online

2. World of Warcraft

3. Final Fantasy XI: Online

 

__

 

Grunnen til at FFXI havnet på 3'e plass er egentlig bare fordi det er så utrolig tidkrevende at man til slutt går lei, hadde det ikke vært for det hadde det nok havnet en plass høyere opp. Men ingenting slår Ultima Online, som jeg har planer om å begynne med igjen i dette øyeblikk hehe ..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Wow, Anarchy Online, City of heros, Everquest, Asheron's call, Neocron, Ultima Online og The realm.

 

De 3 beste er etter min mening : Anarchy Online (dybde og community) og City of heroes (enkelt og morsomt).

 

Vil også påstå at det beste mmorpg jeg har spilt er Ultima Online, men det har til dels blitt ødelagt av EA.

Lenke til kommentar

Hvilket mmorpg som er best er vel kanskje litt vanskelig å si, men jeg liker nå ihvertfall disse. Det varierer faktisk fra uke til uke..avhengig av humør og form.

 

Everquest 2, digger lange quest og crafting-delen

Eve-online, skiller seg klart ut fra Hack and slash..

SWG, hallo? Star wars. Hvordan kan man ikke like star wars?

AO, gjennomført, omfattende...liker settingen

WOW, enkelt og greit å sette seg inn i...

 

Og til slutt vil jeg bare si at Neocron i lange tider var en stor favoritt. Syns det var helt konge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...