Gå til innhold

Hvilket MMORPG er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis vi skal ha noen forhåpninger om at denne tråden skal inneholde kvalitetsinnlegg og gode argumenter, så er det fint hvis du kan starte med å fortelle hvorfor du syns Final Fantasy X er best. Hvis ikke er jeg redd folk fortsetter i samme stil som deg, og da får vi en fryktelig lang og lite konstruktiv/interessant tråd, som raskt blir stengt.

Lenke til kommentar

Bare noen generelle tips.

 

1) Ikke bruk "!" eller "!!!!" der hvor det hadde vært logisk med feks. "?"

2) Ikke start poster som bare kommer til å ende i en fjortis krangel.

3) Tenk før du poster og tenk også på punkt en og to

4) Det er ikke nødvendigvis kult med mange "!" og CAPS

5) Prøv å ungå å lage irriterende tråder

 

Dette er en tommel regel, ta en regel på hver finger og du kommer kanskje til å huske de

 

Men kan prøve å bidra med min yterst subejktive mening.

 

Jeg liker Guildwars bedre enn andre MMORPG spill jeg har prøvd intill i dag, måten spillet engasjerer uten å kreve utrolig mye spilletid syntes jeg er en kvalitet som er yterst sjelden i MMORPG sjangeren. Du kan komme langt og ikke nødvendigvis være nerd, arbeidsløs eller skoledroppout.

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
Bare noen generelle tips.

 

1) Ikke bruk "!" eller "!!!!" der hvor det hadde vært logisk med feks. "?"

2) Ikke start poster som bare kommer til å ende i en fjortis krangel.

3) Tenk før du poster og tenk også på punkt en og to

4) Det er ikke nødvendigvis kult med mange "!" og CAPS

5) Prøv å ungå å lage irriterende tråder

 

Dette er en tommel regel, ta en regel på hver finger og du kommer kanskje til å huske de?!?

Enig med Alex i det han skriver, er altfor mye av slik unødvendig bruk av tegn.

 

Men back to topic: hvorfor drar du ikke med Star Wars Galaxies i denne tråden?

 

Synes det er ett meget bra spill, som i mine øyne ble bedre og mer sosialt etter Combat Update'n. :love: Men så er jo jeg en ihugga SW fan også da :w00t:

Lenke til kommentar
sorry er ikke så flink med dette

Jeg har laget en tonn dårlige poster selv og har bare litt over 700 inlegg, så du er ikke alene. :)

 

EDIT: Hvis du er en smarting endrer du første posten din med "edit" knappen og retter opp noe av det som kan virke litt "overflødig"

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
jeg har ikke prøvd star wars, men jeg har sett det i butikken og det så litt kjedelig ut.

Er ikke kjedelig i det hele tatt, tro meg. Du har fullt opp med quests, dra på hunt, gjør litt pvp, eller ta deg en tur i rommet for litt skikkelig "spacebattle".

 

Det var en del som forlot SWG etter CU, men tror det har tatt seg litt opp igjen, virker slik på den server jeg spiller på : Europe-Chimera. Har i det siste sett mange "low-level"/noob's rundt om. Videre tror jeg att mange av de som sluttet var high-level jedis før CU, og etter CU fikk de plutselig litt motstand :p Nå kan jo faktisk en Bounty Hunter klare å ta en Jedi Knight, noe som var omtrentelig umulig før.

Lenke til kommentar

Av det jeg har spilt:

 

1. WoW

2. SWG

3. AO

(4. Planetside)

 

WoW går av med seieren pga at det i bunn og grunn er et gigantisk Diablo 2 i 3d. Mange klasser å velge mellom (med radikalt forskjellige spillestiler), tonnevis av items, mulighet for å spesialisere seg, etc.

 

Hadde de bare introdusert socketed items og gems/runer/jewels/charms, så hadde det vært perfekt. :)

 

Edit: En av grunnene til at jeg foretrekker WoW over f.eks. AO, er at det er uhyggelig mye enklere å sette seg inn i. Første gangen jeg jeg besøkte en butikk i AO, var det så mye dingser og dangser og dippedutter og duppedingser at det var til å få fnatt av.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Anarchy Online synes jeg er veldig artig, så utrolig mye å gjøre, og masse items og våpen, så det er nesten vanskelig å holde oversikten. Også mange levels, så det tar litt tid å nå det høyeste (200 / 220 med Shadowlands). Tweaking er visst også noe av det gøye med AO, men det holder ikke jeg på med.

Spiller ikke så mye AO nå lenger, har gått over til GW, som også er veldig gøy, spesielt på høyere levels. Grafikken er også bedre, men det bryr jeg meg ikke så mye om. GW og AO er bra på hver sine måter, så har ikke noe favoritt.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe MMORPG som er best egentlig. Er jo helt individuelt hva man liker av MMORPGs (som alt annet.) Man kan ikke kåre en "verdensmester" i MMORPGs som man f.eks kan på 100 meter eller i fotball. Spill er en smakssak som all annen form for underholdning.

 

Uansett, min personlige favoritt er Everquest 2. Hvorfor har jeg nevnt i en annen post, men gjentar meg selv: Noen av grunnene er utrolig grafikk, tusenvis av quests av alle slag, meget bra kampsystem, varierte klasser og raser, mange og store områder å utforske, både "dungeons" og åpne områder, bra guildsystem, utrolig bra "tradeskill" system, masse utstyr og våpen, solovennlig har det også blitt hvis det er viktig for deg, bra samspill mellom de ulike klassene i grupper og fete mobs.

 

Ellers liker jeg også Lineage 2. Mest pga av det overlegne PvP systemet, de råe karakter "skinnene" og alle intrigene som oppstår siden spillet er så ubarmhjertig. Foregår masse svindel, "venner" som forsvinner etter å ha lånt utsyr til millioner av adena, masse bots og gærne kinesere :p. Dessuten kan man miste utsyret sitt når man dør, noe som kan være et helvete på høyere lvls, når bra utstyr er sinnsykt kostbart. Dette plukker selfølgelig noen opp og sjansen for at vedkommende gir det tilbake til deg er meget liten, noe som igjen fører til intriger og fremtidige hevnoppgjør :p Både individuelt og klanmessig.

Lenke til kommentar

Beste mmorpg synes jeg nok er WoW... :\

 

Guild Wars.

 

Hvorfor? Fordi jeg ikke har tid til å spille 6 timer hver dag (utenom helgene da seff :whistle: ) og fordi det ikke har fast månedsavgift.

 

Og selvfølgelig fordi det er rett og slett utrolig underholdene..

 

GuildWars er vel ikke mmorpg, men et rpg spill. Eller tar jeg helt feil?

Endret av dQggl
Lenke til kommentar
mmorpg :)

:no:

 

Et CORPG.

 

Men greit, vi kan fint si MMORPG!

 

Uansett GW synes jeg er best. Jeg har kun prøvd WoW, og det i beta, men synes det var kjemepgøy, helt til jeg fikk vilt mange quests, som låt sådan ut:

Kill those things, and collect Y feathers. Hva du gjorde forandret ikke historien, noe guild wars, historien forander seg ettersom du kommer lengre i lvl.

Lenke til kommentar

Guild Wars er nok min favoritt. Har spillt WOW og SWG litt også, men Guild wars (Som nevnt er CORPG: Cooperative online RPG) fallt mest i smak, hadde nok spill de to andre mer, hadde det ikke vært for månedsavgiften.

 

Den suverene historien i GW er nok det som fegsler mest, og at man ikke blir mer en lv 20, så man slipper all den stressinga med å bare levle, men faktisk bare har det gøy ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...