Gå til innhold

Nå er jeg Dyktig lei!


Revox

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-19 19:40, Howie skrev:

Det er ikke nødvendig med MP prosessorer på det kortet. XP virker fint, så fremt man har 'riktige' XP prosessorer. Er L5 broen kuttet på dine XPs eller ikke?


550watt PSU er ikke nødvendig heller. Har kjørt det kortet lastet med to XP2000+, 3 15K scsi disker, DVD, CDRW og alle PCI plasser oppbrukt (deriblant en SB Live 5.1, SCSI Raid og GF4TI4600) på en 350watt Enermax uten noen som helst problemer.

Det kan dog være en defekt PSU, men jeg tviler...


Kortet virker fint uten ECC/REG minne, men PC2700 kan nok bli morsomt... Det hadde vært fint å få vite nøyaktig hvilke minnebrikker du bruker (gjerne hva det står på selve brikkene)?


 

Ikke for å "kritisere" ditt innlegg, men Asus har selv sagt at minnebrikker som har ECC/REG har MYE større sjanser for å "virke" enn "normale" brikker.

Jeg sier ikke at du har feil, men enten er det et "pr-stunt" fra Asus, eller de mener det kanskje dette med minnebrikker. Ellers så har jeg selv "bare" 420w på mine to MP'er og det funker som bare det, har jo en drøss med diverse andre disker og SCSI ting.

Bortsett fra dette, så tror jeg at PC2700 brikker IKKE funker så bra nei, disse skal ikke brukes der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-19 19:51, Basus skrev:

Ikke for å "kritisere" ditt innlegg, men Asus har selv sagt at minnebrikker som har ECC/REG har MYE større sjanser for å "virke" enn "normale" brikker.

Jeg sier ikke at du har feil, men enten er det et "pr-stunt" fra Asus, eller de mener det kanskje dette med minnebrikker. Ellers så har jeg selv "bare" 420w på mine to MP'er og det funker som bare det, har jo en drøss med diverse andre disker og SCSI ting.

Bortsett fra dette, så tror jeg at PC2700 brikker IKKE funker så bra nei, disse skal ikke brukes der.



 

Greit nok, men selv stiller jeg meg nokså tvilsomt til dette da dersom man skal følge AsusTek sine anbefalninger bokstav for bokstav ville man hatt store problemer med å få et fungerende system opp å kjøre overhodet med dette kortet - Til min viten er det nemlig ingen i Norge som selger de strømforsyningene AsusTek har sertifisert for bruk til kortet.

 

Men når det gjelder minnestøtte skriver AsusTek selv følgende om kortet:

 

'The A7M266-D supports up to 3.5GB (4 DIMMs) of registered DDR SDRAM or 2GB (2 DIMMs) of un-buffered DDR SDRAM. Registered DDR SDRAM provides increased data integrity and reliability necessary for server applications, while un-buffered DDR SDRAM delivers cost-effective performance adequate for most regular system applications. The A7M266-D's flexible DDR memory support enables versatile functionality across a range of systems from high-performance desktops, workstations, and entry-level servers.'

 

Dersom AsusTek er av den oppfatning at dette kortet har en mye bedre sjanse for å kunne fungere med ECC/REG minne som du sier, vil nå jeg tro de burde vært litt mer resignerte i denne beskrivelsen av minneplatformen på hovedkortet, og kanskje holdt seg unna den siste kommentaren om den 'fleksible minnestøtten'...eller kanskje dette er også et 'pr. stunt'? :wink:

 

Jeg skal dog være enig i at det er _bedre_ å bruke ECC/REG minne, men ikke ut i fra det aspektet at det har en 'mye' bedre sjanse for å virke, men som følge av den ekstra stabiliteten man får ved bruk av en slik minnetype. Om det er noen, blant de her på forumet som har kjøpt dette hovedkortet, som har behov for den stabiliteten det gir stiller jeg meg derimot meget tvilende til :grin:

 

edit: (sp)

 

[ Denne Melding var redigert av: Howie på 2002-07-19 20:43 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okay.. Etter mye om & men og venting..

 

Jeg fikk kortet tilbaks, kjøpte meg en 550watts psu.

 

Satt inn en splitter ny XP2000+ prosessor. Bytta ut den 266mhz brikka med en 333mhz brikke til slik at begge brikkene som står der nå er like.

 

333mhz brikkene er bakoverkompatible med 266mhz så om de er pc2700 av standard har ikke det noe å si for kortet som bruker dem,

Fungerte før.

 

Men uansett. Koblet alt opp igjen. en XP2000 og en XP1800, gode gamle GF1 kortet mitt som aldri svikter (da kan jeg 100% sikkert utelukke problem fra skjermkortets side)

 

2x Apacer CL2 333mhz brikker Fra PSData, Eneste merke ram'en de har, er ikke det godt nok for hovedkortet de selger så blir det morsomt :smile:

Western Digital 120GB Special Edition.

Samt en Hyggelig trofast pioneer dvd spiller.

 

Droppet resten av enhetene for jeg ville kun ha bilde for å så starte install av OS.

 

Men fikk ikke bilde nå heller gitt.

heiv hele maskina inn i esken og kasta den av all makt ned til Arendal.

Men den tester vel OK! Igjen der nede den... :sad:

Gjør den det, Og ingenting blir gjort og den er like kjip når jeg får den tilbake,, Er det forbruker rådet/tv2 hjelper deg/marinen og flyvåpnet for fulle mugger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...