Gå til innhold

Nå er jeg Dyktig lei!


Revox

Anbefalte innlegg

OK..

 

Skal prøve å oppsumere dette kortest mulig..

 

Fikk meg et Asus A7M266-D kort i slutten av Januar som jeg kjører 2 stk XP1800 cpu'er på.

 

Dagen jeg fikk kortet var det dødt..

Null bilde. Vifter å disker startet.

 

Tok ut den ene prosessoren. Akkurat det samma. Satte inn den gamle Tbird 1ghz prossen min.. Død...

Satt inn en kamerats tbird 900mhz pros.. Død.

 

Byttet skjermkort.. Død. Byttet ram.. Død.

 

Koblet fra alle kort og hardisker, kun skjermkort, ram og 1 pros. Død.

 

Sendte kortet inn.. Fikk det i retur en halv måned etterpå.. Testet OK!

HMMMM!

 

Lot det ligge en uke's tid på stolen av sinne..

Etter mye om & men koblet jeg det opp igjen og dæven gitt der funka det. Bilde kom. Dette var med skjermkort, ram og en pros. Satt inn den andre prosessoren oxo.. Startet med glans. Satt inn resten av hardware.. Helt til USB 2 kortet ble satt inn tilslutt.. DØD!

 

Tok det ut igjen. Fortsatt død.. Tok ut så å si alt igjen. Etter en haug med CMOS sletting og restarter fikk jeg bilde igjen. Og fikk den opp å gå igjen. Maskinen var utrolig ustabil og jeg lokaliserte det til å være kompatibilitets problemer med SB Live 5.1 kortet mitt. Tok ut det og maskinen virket ok...

Dagen gikk,, den hang seg støtt å stadig men ikke no ekstremt. Jeg kjøpte en 120GB Western disk som nå skulle inn.. Jeg byttet den gamle seagate disken min over til secondary master med brenner som slave. Og western disken som Primary Master med en gammel IBM disk som slave.

 

Maskinen var DØD! Den nektet å gi bilde uansett.

jeg satte tilbake til den gamle konfigurasjonen uten Western disken. Fremdeles Død. Tok ut all hardware igjen. Testet kun med pros,ram og skjermkort. DØD!

 

Sendte kortet inn på nytt!

Kom tilbake en en GOD stund. TESTET OK!!!

 

Javel... Jeg startet opp kortet igjen. 1 pros,ram og skjermkort. DØD.. jeg reset'et biosen et par ganger og fikk deretter bilde. Nå fikk jeg en ny fin feil. Keyboard Error. Key is locked please unlock the key. og maskinen stoppet her. Prøvde utallige keyboard. Akkurat det samma hele tia. Har sjefta PSdata opp og ned via mail, og de sier at det eneste jeg kan gjøre er å sende kortet inn til dem igjen... Hva godt hjelper det meg når de bare tester det ok om & om igjen??

Skjønner ikke hva de gjør der nede jeg. Den poster, den er OK, Send den tilbake??

Gått et halvt år og jeg er 2cm fra Forbrukerrådet eller TV2 hjelper deg!.

Er så møkka lei..

 

Hva bør jeg gjøre med detta? Har prøvd ALT som går ann med detta forbanna kortet og det funker bare ikke!! Har en 430watts strømforskyner så det er ikke problemet.. Har prøvd med en annen oxo for sikkerhetsskyld.. All hardware har vært bytta ut for å sjekke etter feil der.. Ingen. Sitter på all den hardware'n nå i min gamle maskin.. Funker 100% stabilt!

 

Fortvila!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikkert at jeg kan hjelpe deg, men av og til er det harddiskene som er i konflikt.

 

Det problemet hadde jeg da jeg kjøpte meg en 20GB ATA66-disk som skulle fungere sammen med min gamle seagatedisk 2,1GB ATA33. Maskina startet bare 1 av 20 ganger ca. :evil: Selv om jeg prøvde utallige kombinasjoner med master og slave og til og med på forskjellige IDE-kontrollere ville maskinen ikke starte.

 

Når jeg bygde meg ny maskin, prøvde jeg for moro skyld å sette inn den nå eldgamle seagate-disken. Da virket alt, men maskina ble ustabil.

 

Det virker som at dette problemet varierer fra hovedkort til hovedkort.

 

Har du prøvd med bare Westerndisken installert? Hvis det ikke hjelper, tror jeg forbrukerrådet er neste instans.

 

NB! nøyaktig samme problemet kan også komme av at diskettstasjonen skaper konflikter i systemet. Det har det vært flere eksempler av her på forumet.

 

Sveinl.

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-07-19 04:21 ]

Lenke til kommentar

Etter min mening er det to (tre) ting som kan være galt:

 

- Dette kortet er *skikkelig* kresen på minnet du bruker, så det ville vært det første jeg sjekket. Samsung skal være et godt valg for A7M266-D.

 

- Du skriver at du har en 431W psu, og da regner jeg med det er en Enermax psu. Endel enermax psuer har ustabil +5v og +12v linjer, og klarer ikke å levere nok strøm til dette asus kortet. Prøv å få lånt deg en skikkelig kraftig strømforsyning og se om ikke problemene forsvinner da.

 

- Det er kontakt mellom hovedkort og kabinett, eller noe slikt. Kan jo alltids prøve å starte det mens det ligger på

antistatisk pose eller noe utenfor kabinettet?

 

 

Hvis ingenting av dette stemmer, må det være et defekt kort. Prøv å få PSdata til å teste litt mer nøye neste gang, og spør hva / hvordan de testet. Det er i og for seg revnende likegyldig om PSdata tester dette ok gang på gang hvis det fortsatt ikke virker for kunden. Sikkert noen kjøpslov-guruer her som kan svare på dette....

Lenke til kommentar

Har testet det med en standard 300watts strømforskyner oxo. Samme problemene der oxo.

 

Minnet jeg bruker er 333mhz brikker fra Apacer.

 

Har oxo prøvd det liggende på antistatisk pose..

 

Er rimelig lite igjen jeg kan prøve tror jeg. Mulig det er noe med 2x XP prosessorer,, Men det forklarer ikke hvorfor det samme skjer med kun 1. Eller med Tbird prosessorer.. Har oxo prøvd Dual tbird. Post men funker ikke ordentlig.

Lenke til kommentar

Det lukter PSU problemer på lang vei spør du meg... Søk litt på http://www.2cpu.com og se om noen har det samme problemet som deg. Ettersom du har slike problemer under oppstart, tyder det dit hen at det er PSU problemer, siden det er størst belastning på denne under post.

 

Kjenner flere som endte opp med en 550W strømforsyning for et slikt kort - men _ikke_ kjøp billig strømforsyning (les: Ashima feks) - det blir bare tullball :smile:

 

Håper du klarer å finne ut av det, for dual er gøy når det funker!

Lenke til kommentar

Monterte et Asus A7V kort, hvor reference card var helt på jordet når det gjaldt tilkopling av LED o.s.v fra kabinettet. Oppførte seg helt rart når jeg først fikk startet det opp, fant ikke ut hva som var galt før jeg tilfedigvis så at manualen og reference card ikke stemte overens.

 

Monterte i henhold til manual, og vips så funket alt.

 

Så tips er å nappe ut alle ledninger til kabinettet, untatt power switch, for å se om det hjelper. Dobbeltsjekk mot manual.

Lenke til kommentar

hatt samme problem sjøl, både på a7v333 og a7v133,

a7v133 moboet hadde eg inne hos komplett til testing. gikk fort og fikk det tilbake med at det var helt ok...enda teste samme problem.ble lei kjøpte meg ny 551w psu og det er nu noen måneder siden og moboet, vel..det fungerer som en drøm. så i mitt tilfelle var det nok psu som var*slitent*....

så...har nok stor tro på at her er det psu som tuller.

 

Mvh Kriger

Lenke til kommentar

Hei hei

 

Har samme kortet, og så vidt jeg vet må du ha MP cpu'er, er iallfall det jeg bruker. (har IDE RAID5, så jeg bruker ikke asus ide kontrolleren til annet en cd-rom). Har heller ingen lydkort i maskina.

 

Må vel i rettferdighetens navn legge til at at cd-rom'en ikke lenger viser i win2k server. Så det kan jo være noe buggy med ide kontrolleren.

Lenke til kommentar

Tør å vedde på at rammen din har skylda, hvis du har slengt på 333mhz ram (PC2700) vettu, så har det antakelig feilen. A7M266 D liker BARE spesiell ram, 2100/1600 og ECC/REG, tror rammen din er feilen her. Kjøp deg noe ordentlig, 2100 eller 1600 og helst merke ram som enten har ECC eller REG, eller begge deler. Har samme kortet og Asus har sagt at kortet er sær på ramtyper.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig med MP prosessorer på det kortet. XP virker fint, så fremt man har 'riktige' XP prosessorer. Er L5 broen kuttet på dine XPs eller ikke?

 

550watt PSU er ikke nødvendig heller. Har kjørt det kortet lastet med to XP2000+, 3 15K scsi disker, DVD, CDRW og alle PCI plasser oppbrukt (deriblant en SB Live 5.1, SCSI Raid og GF4TI4600) på en 350watt Enermax uten noen som helst problemer.

Det kan dog være en defekt PSU, men jeg tviler...

 

Kortet virker fint uten ECC/REG minne, men PC2700 kan nok bli morsomt... Det hadde vært fint å få vite nøyaktig hvilke minnebrikker du bruker (gjerne hva det står på selve brikkene)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...