Gå til innhold

Dine paranormale opplevelser


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en ny tråd, det er jo så lenge siden sist.

Denne gangen har jeg lyst til å ta for meg paranormale hendelser.

 

paranormal (av para-) som ikke kan forklares rasjonelt, overnaturlig p-e opplevelser, fenomener

Det være seg spøkelser, ut av kroppen opplevelser, telepati, ESP, UFO, vardøger... osv

 

 

Har dere, eller noen i nær familie opplevd noe som faller innenfor denne kategorien?

 

Jeg kan begynne med å fortelle at jeg alltid har trodd på "det mystiske". Mye fordi jeg har opplevd et par ting selv, og fordi at verden ville vært utrolig kjedelig om noe slikt ikke eksisterte.

 

Jeg begynner med å fortelle om en ut av kroppen opplevelse. Dette er lenge siden, og det synd jeg ikke har opplevd det senere. Tror jeg ville hatt større glede av det i dag.

 

Det hele begynte med at jeg og en lekekamerat (jeg var vel 5-6 år, han et år yngre) satt på trappa utenfor huset til foreldrene mine. Husker ikke hva vi drev med, men det innebar å kaste stein. Jeg husker at jeg snur meg litt mot ham, for så å kjenne et skikkelig dunk i hodet. Han hadde kasta en relativt stor stein midt i tinningen min. I følge muttern "datt jeg sammen som en potetsekk". Det neste jeg husker er at jeg står bak muttern og bestemuttern på badet. Muttern griner og bestemuttern prøver å roe henne ned samtidig som de gjør et eller annet ved servanten. På en eller annen måte blir jeg høy nok til å se over skuldrene dems. Og jeg husker at jeg ser meg selv bli holdt over vasken, og muttern har vann i hodet mitt.

Det neste jeg husker er at jeg våknet på sykehuset med hjernerystelse.

I og med at dette er såpass lenge siden husker jeg bare selve hendelsen, og ingen følelser jeg kunne hatt.

Men en ting er sikkert, jeg kommer aldri til å glemme det øyeblikket jeg så meg selv. Jeg husker til og med i detalj hva jeg hadde på meg... Ei svart/mørkblå snekkerbukse i kordstoff, og ei hvit t-skjorte. Snekkerbuksa hadde to røde store knapper....

 

 

Da sender jeg stafettpinnen videre. Og vær så snill, hold dere seriøse, forumet er allerede oversvømt av stengte tråder.

 

Edit: Og vær så snill, ikke lyv.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At du ser deg selv kan være fordi du har blitt fortalt om denne hendelsen i ettertid, og dermed "husker" du det.

Jeg skjønner hva du mener, men dette er faktisk tilfelle. Jeg kan ikke forklare det på noen god måte, men jeg vet hva jeg opplevde. Det er måten hendelsen "sitter i meg". Som sagt vanskelig å forklare.

Jeg har forresten spurt muttern om enkelte ting i ettertid. Blandt annet at hun var lettere hysterisk. Og jeg husker nesten ordrett hva bestemuttern sa til henne.

Det var noe jeg aldri hadde blitt fortalt.

 

Men for all del, jeg forstår skepsisen din.

Lenke til kommentar

Jeg er sanndrømt av og til. Det irriterende er at det er umulig for meg å se forskjell på sanne drømmer og vanlige drømmer der og da. Men plutselig kan jeg kjenne igjen hva som holder på å skje fra en drøm jeg har hatt. Da tenker jeg vanligvis tilbake på drømmen og kan huske hva som kommer til å skje. det funker hver gang....

Lenke til kommentar

Slike opplevelser kan jo bare være drømmer da, eller kan forklares på en rasjonell måte. Bare det at vi ikke har en forklaring på noe trenger ikke gjøre det unaturlig, men det blir noe vi ikke vet så mye om. Det vi vet lite om ser vi ofte på som mystisk. (sier ikke at du lyver, men sier at det som du opplevde kan kanskje forklares naturlig, eller at det er en illusjon)

Lenke til kommentar

Underbevisstheten er kompleks og veldig interesang. Hallusinasjoner etc oppstår jo i pshyken. JEg tror ikke slike fenomener er noe unaturlig. For jeg mener selv allt har sin naturlige forklaring. Men velger å forklare ved underbevisstheten som på mange måter er uforståelig.

 

HAr ofte selv tenkt tanken da merkelige ting skjer om at noe unaturlig har skjedd.

 

Bra tråd!

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Jeg er sanndrømt av og til. Det irriterende er at det er umulig for meg å se forskjell på sanne drømmer og vanlige drømmer der og da. Men plutselig kan jeg kjenne igjen hva som holder på å skje fra en drøm jeg har hatt. Da tenker jeg vanligvis tilbake på drømmen og kan huske hva som kommer til å skje. det funker hver gang....

Kan kanskje sammenlignes med Deja-Vu. Følelsen av å ha opplevd noe før, eller vært et sted uten at du egentlig har det.

Jeg har hatt det på samme måten et par ganger. Beggen gangene husker jeg veldig godt, da det er slike spesielle hendelser som virkelig huskes.

Lenke til kommentar

En gang, på ungdomsskolen, hadde jeg en drøm som jeg opplevde dagen etter. Jeg drømte at jeg gikk på en rett vei, en slags slette, plutselig kjører en rød ford sierra forbi meg, med sota ruter og effektanlegg. I det den passerer meg, ruser den ekstra med motoren, og så husker jeg ikke mer.

 

Dagen etter jeg hadde denne drømmen, (kan godt være et par dager etter og, husker ikke helt) skulle jeg til butikken, for å komme til den butikken jeg skulle til, må man gå på en lang, rett vei, jeg gikk på gangfeltet, og akkurat som i drømmen passerer bilen forbi meg. Prikk lik som den jeg drømte om, det som gjorde dette så spesielt var at den rusa med motoren, akkurat som jeg drømte.

 

Husker jeg stoppet opp, og bare: "WTF??!".

Lenke til kommentar

noen mener at deja vu egentlig er en type epilepsi anfall,alle mennesker skal visst ha en eller annen form for epilepsi,men de som er konstantert epileptikere har en mer aggressiv type epilepsi.

 

paranormale episoder? hmm, satt hos brodern og så på tv en gang,så plutselig følte det ut som jeg satt bak sofaen...jeg så bare meg og brodern bakfra....var ganske spæisa... fikk en god latterkrampe da ja :p

 

*Edit: må bare legge til,her for noen uker siden tok jeg taxi hjem fra en fuktig kveld på byen,og taxi sjåføren jeg fikk var helt opphengt i ufoer og aliens og de greiene der.... å kjøre hjem med han var en paranormal opplevelse i seg selv... karen var helt ute,snakka om masse kult lissom,men måten øya hans lyste opp når han snakka om detta,så lurte jeg på om han trippa på no dårlig syre :p ...hehe,sjuke greier :p

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Jeg er sanndrømt av og til. Det irriterende er at det er umulig for meg å se forskjell på sanne drømmer og vanlige drømmer der og da.

Det er eg også enkelte gongar, men det er som regel om svært, svært ubetydelege ting. Synd at eg ikkje kan skilje frå om det er ein draum eller røyndomm. :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg har en helt utrolig evne til å "lese fremtiden" uten å egentlig være klar over det.

 

Jeg kan helt ut av ingenting plutselig komme på noe skikkelig absurd, for eksempel en gummiand, og plutselig noen minutter senere kan noen sende meg en link til et bilde av en gummiand eller kanskje jeg ser en på TV. Skikkelig creepy noen ganger.

Lenke til kommentar

Loeve: Det minner litt om meg egentlig. Satt en gang og så på tv, også tenkt jeg på en tysk setning. Bestemte meg for at det kom til å være den neste setningen jeg kom til å høre. Dreiv og zappet gjennom kanaler og stoppa den litt på nrk. Ingen prata da, men det første noen sa var den setningen! Var helt sykt egentlig..

 

Får noen ganger sånn at jeg vet hva som skal skje eller hva noen skal si akkurat da. Litt rart, men også gøy :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Har drevet med spiritisme en del ganger, og har fått mange riktige svar som bare jeg vet om osv, selv om vi er flere rundt bordet som ikke vet. Da var det ikke jeg som dro glasset bortover, men de andre... Sykt!

Har aldri fattet gæget med spiritisme...ossen funker det? Hørt mange fortellinger om folk som har tatt drepen og blit drepen etter de har spillt etc.

 

Ellers er det mest freakye jeg kommer på atm, Lucid dreaming...klarte dette 1 gang...har ikke klart noe etter det, men får ofte slike "det ja, Wu" drømmer (Det, ja, Wu! tok du an? som i Wu- vietnameseren?)

Lenke til kommentar
Jeg har en helt utrolig evne til å "lese fremtiden" uten å egentlig være klar over det.

 

Jeg kan helt ut av ingenting plutselig komme på noe skikkelig absurd, for eksempel en gummiand, og plutselig noen minutter senere kan noen sende meg en link til et bilde av en gummiand eller kanskje jeg ser en på TV. Skikkelig creepy noen ganger.

Second that.

 

Skjer faktisk meg ganske ofte. Tenker på et ord, en setning etc, så plutselig dukker den opp. :ohmy::dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg er sanndrømt av og til. Det irriterende er at det er umulig for meg å se forskjell på sanne drømmer og vanlige drømmer der og da. Men plutselig kan jeg kjenne igjen hva som holder på å skje fra en drøm jeg har hatt. Da tenker jeg vanligvis tilbake på drømmen og kan huske hva som kommer til å skje. det funker hver gang....

Samme skjer ofte her også.

Det nærmeste jeg har vært spøkelser er vel en gang jeg satt her jeg sitter nå, på hytta. Var så bombesikker på at det satt noen i stolen foran meg, og når jeg ser så (innbiller?) jeg meg at jeg skimter noe. Var litt skremt den gangen..

 

Men som sagt, deja vu går det litt av her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...