Gå til innhold

Dine paranormale opplevelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke om det er paranormalt eller om det er normalt, men jeg lider av heftige deja vù. De forekommer i 1-2 mnders mellomrom, og akkuratt nå er det vanskelig å peke på noe, siden jeg ikke husker dem. Men det skjer ofte, og jeg blir overasket hver gang det skjer.

 

Kan hende jeg trenger psykolog angående dette, men i ettertid, etter lange deppetider, har jeg fått følelsen at alt som skjer rundt meg er ikke virkelig, eller virkelig til en viss grad. Og deja vu er noe som jeg syns er veldig rart. Det får meg til å atter en gang tvile på om ting er virkelig.

 

En annen ting som jeg føler er litt rart, er at jeg i 80-90% av tilfellene å "forutsi" fremtiden i 1 eller 2 "steg" fremover, hvis dere skjønner. Det værste er at det blir sant og. Det kan derimot forklares enkelt: tilfredstillende mengde av kvalitets informasjon og analytiske ferdigheter. Men det er litt rart da.....å vite hva personen kommer til å si/gjøre før han/hun gjør det. Gives me creeps.

Lenke til kommentar

Huset ligger i Narvik området en plass....

Mer vil jeg ikke si :thumbup:

 

Har fortalt historien videre, skremte et par jenter så de nesten begynte å sippe...

Og "gjengen" har bestemt seg for en siste tur til huset...

Det vil skje på sensommeren en gang.

 

Eneste kjipe er jo at det er konstant lyst i nordnorge om dagene, så særlig skummelt blir det neppe!

Lenke til kommentar

Av og til når noe skjer, altså sjeldent noe stort, så føles det som om akkuratt det samme har skjedd før, vet ikkke når dette "liksom" skjedde sist, eller hvordan de tkan ha seg, en er sånn at etter jeg har gjort noe så tror jeg det har skjedd før. Er litt merkelig, men tviler på det er at jeg er synsk, for det er bare etter at jeg har gjort det.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Jeg har aldri opplevd noe paranormalt, før en litt spesiell opplevelse for et par måneder siden som jeg ikke har noen forklaring på... :mellow:

 

Jeg flytta for litt over et år siden inn i et veldig gammelt hus, bygd i 1790-åra. I stua, over sofaen, har jeg mange bilder ganske tett sammen, gamle svart-hvitt bilder av slekt og familie. En dag jeg satt i sofaen hørte jeg plutselig en veldig dirre-lyd, og lurte på om det hadde begynt å regne ute...! Da jeg snudde meg mot veggen, så jeg at et av bildene - bare det ene - vibrerte veldig og slo mot veggen! Det var veldig mystisk - bare det ene bildet, de andre som hang rundt var helt stille... Jeg har en nabo på den andre siden av den veggen, men hvis de hadde holdt på med noe rart i sin leilighet, på den veggen, ville ikke flere bilder vibrert eller falt ned? Og det var ikke bare at det svingte litt på spikeren sin, det var virkelig risting!

 

Det var et bilde av min oldemor som ung jente, sammen med sine foreldre og søsken, hjemme på gården der hun kom fra. Det er også et originalt bilde, over 100 år gammelt.

 

Jeg fortalte det på jobben, og kollegene mine mente at min oldemor kanskje vil vise at hun passer på meg, men hun døde før jeg ble født, og hun har aldri bodd i huset mitt...

 

Noen som har opplevd noe lignende?

Endret av princeofithilien
Lenke til kommentar

Har hatt par opplevelser, men flere av de kunne det på en måte ha vært en logisk forklaring på, selv om det virker usannsynlig.

 

Like før jeg flytta sist, fra der jeg alltid har bodd, så begynte klokka i stua plutselig å tikke veldig høyt. Så "høyt" at jeg ikke klarte å fokusere, og da spesielt ikke på tv-en. Fikk en merkelig psykisk reaksjon. Når batteriet i en klokke blir svakere, så burde den jo tikke lavere.. men dette var intense, psykiske tikk som rotet til all konsentrasjon for meg. Måtte ta ut batteriene for at det skulle gi seg.

 

En liten stund etter hendelsen, så skal det sies at jeg fikk panikkangst, noe som snudde hverdagen min opp ned. De kognitive sansene ble ødelagt, eide hverken hukommelse eller konsentrasjon. Sliter til dels med det i dag også. I det jeg nevnte klokka nå, så fikk jeg opp en tynn teori om at tikke-situasjonen var en metafor. Måten det opplevdes på også var som en ettervirkning av panikkangst.

 

Der jeg bor nå, så har døra til soverommet en gammel lås, som det er umulig å vri om med skrutrekker eller dagens romnøkler. Var en nøkkel i døra da jeg flyttet inn, men plutselig forsvant den. Jeg er ganske ryddig og vet hvor ting hører hjemme vanligvis, men den ble sporløst borte uten videre. Den ble ikke bare borte, men låsen var vridd om, slik at det ikke går an å lukke døren ordentlig. Fant ut for litt siden at det er mugg i veggen på soverommet, noe som åpenbart er dårlig for helsen.. Nå nylig skjedde det samme igjen, med en annen dør. Låsen var som innsiden av en ytterdør. Jeg gikk igjennom døren og videre, og når jeg skal tilbake og lukke denne døren, så vil den ikke lukkes.. låsen var vridd om som den andre. Merkelig.

 

Har vært flere av sånne typer hendelser, som en først stusser på, også etterhvert vet en bare at det er noe rart.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg satt på rommet og røyket ut av vinduet på kveld/natten engang. Vi hadde markiser på verandaen og rommet mitt var ovenfor. I sprekken mellom markisen og veggen så jeg døra åpne seg og en dame kledd i hvitt kom ut. Hun ble borte under markisen. Jeg trodde det var mamma, men da jeg spurte henne dagen etterpå så sa hun at det ikke var henne.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Nå skal jeg dele en liten creepy historie

jeg var alene hjemme en dag fra morgen til kveld. Jeg hørte på musikk, rydda og så på film, men så hørte jeg plutselig noen snakke nede(keep in mind jeg var helt hjemme alene). Jeg var ganske forvirret så jeg skulle gå ned å sjekke. Men før jeg fikk åpnet døra hørte jeg et stort smell og venta litt for jeg gikk ned trappa fra rommet og ned til stua. Da jeg gikk ned var det helt mørkt i stua og lyset funker ikke. Jeg skrudde på lommelykten på telefonen for å få litt lys i stua. Jeg så meg rundt men ingen var der. Men så ser jeg mot vinduet og der står en mann på 2 meter, hvit/gjennomsiktig, rød/rosa glødene øyner. Jeg løp opp å låste døren min. Men etter en stund med stillhet hører jeg noen rope navnet mitt 3 ganger, jeg trodde først det var mamma som kom hjem så jeg ble lettet å skulle ned å si hei, men hun var ingen steder å finne. Jeg ringte henne å spurte når hun kom hjem og hun sa «om ca 3timer» akkurat da jeg sa hadet på telefonen så fikk jeg følelsen av at jeg ble kvelt og ikke fikk puste. Akkurat før alt sortnet klarte jeg å snu meg å se rød/rosa glødene øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...