Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen - ALLMENNFAG - Hva kom du opp i?


Anbefalte innlegg

5300.. høres ut som det jeg fikk:P De likningene var 2 ez, men hva fikk dere på den med det punktet som skulle være 5 unna B? Jeg fikk nemmlig to punkter..

X=6 og X=-2, tror jeg. Y=0 på begge.

Fikk akkurat samme.

 

Finnes det en tråd der man diskuterer 2MX-eksamen her et sted?
Niks. Fritt fram å lage. ;) Endret av nr.4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med mørkereaksjon og celleånding? Mener du oppbygging av glukose mot nedbryting (glykolysen), eller tenkte du på sitronsyresyklus? Jeg hørte forresten at dere som kom opp i 3KJ også fikk lære litt om sitronsyresyklus i dag.

Jeg skrev at glykolysen, sitronsyresyklusen og den oksidative fosforyleringen var en del av mørkereaksjonen av fotosyntesen, noe som er helt feil siden det er de tre delreaksjonene i celleåndingen! Skreiv så fort at jeg ikke la merke til det før etter jeg var ferdig og hadde levert :ermm: Faen! Så jeg skrev egentlig om ATP i oppgave m, men da blei jo hele oppgave m feil, og den var ganske stor egentlig.

 

Det som ville vært rett svar var jo at ATP ble dannet i lysreaksjonen, og ble brukt opp i mørkereaksjonen for å danne glukose! Dreit skikkelig på støvelen og det tror jeg sensor trekker stort for :( helt på tyttebærjordet på den oppgaven.

Lenke til kommentar
Jeg skrev at glykolysen, sitronsyresyklusen og den oksidative fosforyleringen var en del av mørkereaksjonen av fotosyntesen, noe som er helt feil siden det er de tre delreaksjonene i celleåndingen! Skreiv så fort at jeg ikke la merke til det før etter jeg var ferdig og hadde levert :ermm: Faen! Så jeg skrev egentlig om ATP i oppgave m, men da blei jo hele oppgave m feil, og den var ganske stor egentlig.

 

Det som ville vært rett svar var jo at ATP ble dannet i lysreaksjonen, og ble brukt opp i mørkereaksjonen for å danne glukose! Dreit skikkelig på støvelen og det tror jeg sensor trekker stort for :( helt på tyttebærjordet på den oppgaven.

Heh. Da så. Er vel bare én deloppgave av mange, men det er litt surt ja.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at man ikke får vitnemålet om man ikke har vært oppe i minst ett av studieretningsfagene. Er dette sant? Vet at det er slik på allmenn, men går selv påbygg.

Det hørtes merkelig ut. :dontgetit: Altså, de som da er uheldige og ikke blir trukket ut i ett av studieretningsfagene sine, kan glemme å få vitnemål? Nei det kan ikke stemme. Har du hørt det fra en sikker kilde? (Dvs. lærere o.l.)

Han har hørt det fra meg, som hørte det av rådgiver. Det er iallfall slik på allmenn.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Jeg har hørt at man ikke får vitnemålet om man ikke har vært oppe i minst ett av studieretningsfagene. Er dette sant? Vet at det er slik på allmenn, men går selv påbygg.

Det hørtes merkelig ut. :dontgetit: Altså, de som da er uheldige og ikke blir trukket ut i ett av studieretningsfagene sine, kan glemme å få vitnemål? Nei det kan ikke stemme. Har du hørt det fra en sikker kilde? (Dvs. lærere o.l.)

Han har hørt det fra meg, som hørte det av rådgiver. Det er iallfall slik på allmenn.

4293275[/snapback]

Hvordan kan du unngå det, egentlig? Det er vel ingen av de felles allmenne fagene i tredje klasse som har skriftlig eksamen, og da må du jo ty til studieretningsfag, siden du uansett må opp til skriftlig eksamen. Eller misforstår jeg noen nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...