Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen - ALLMENNFAG - Hva kom du opp i?


Anbefalte innlegg

Kom opp i 3KJ. Faen. Faen. Dobbeltfaen.

 

Jeg kan jo ikke kjemi... enda. Får "litt" å lære meg til uka. Har surfa på gode karakterer frem til februar, og etter det har jeg strategisk unngått alt som heter kjemi. Faen, faen, dobbeltfaen, jeg har litt å ta igjen nå.

Kjiipt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom opp i 3KJ. Faen. Faen. Dobbeltfaen.

 

Jeg kan jo ikke kjemi... enda. Får "litt" å lære meg til uka. Har surfa på gode karakterer frem til februar, og etter det har jeg strategisk unngått alt som heter kjemi. Faen, faen, dobbeltfaen, jeg har litt å ta igjen nå.

Akkurat derfor er jeg sjeleglad jeg kom opp i 3BI istedenfor 3KJ :)

Lenke til kommentar
Står du på eksamen, står du i faget. Standpunktkarakteren blir ikke påvirket av eksamenskarakteren eller omvendt.

Jo, har du 6 i standpunkt, men stryker på eksamen, så stryker du i faget, med mindre du tar eksamen om igjen. (Noe du kan, som privatist, vanligvis om høsten)

Lenke til kommentar

Sant det, skal litt til, men ei jeg kjenner gjorde det. Hun hadde 6 i standpunkt i norsk allmennfag, og hadde eksamen 3. året. Der misforstod hun oppgaven, og strøk.

Hun fikk ikke vitnemål, men tok eksamenen om igjen til høsten og fikk det da i steden :)

Lenke til kommentar
2MX... Er det slik at eksamenskarakteren min erstatter karaktern jeg får i boka? Eller kommer den i tillegg?

På vitnemålet står eksamenskarakteren som en egen karakter, men når konkurransepoengene regnes ut blir din karakter for 2MX gjennomsnittet av standpunkt- og eksamenskarakteren.

 

Karakterene blandes altså. Dermed er det i grunn kjipt å komme opp i et fag du har 6 i, for da kan du ikke forbedre vitnemålet ditt ved å gjøre det bra på eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...