Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - nye hastigheter/priser?


Anbefalte innlegg

SW-Update er hva da? hvor kan du få tak i det? Har problemer med modemet mitt fortsatt. Virker som dere får speeden uten problemer , her derimot restarter modemet hele tiden. Bare jeg surfer går nettet på tryne. =( Skjekket på itavisen for noen par dager siden og da hadde jeg 4000, nå: 290. (maxi-kunde her)

Merkelig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jippi!

 

Da jeg endelig blitt oppgradert her i Molde :D

 

 

Software Version 6.24

Maximum Downstream Bandwidth 1600000

Maximum Upstream Bandwidth 550000

 

 

Nedlastingshastighet:

1 527 kbit/s

(2 000 000 bytes på 10,475 sek)

 

Opplastingshastighet:

523 kbit/s

(1 000 000 bytes på 15,302 sek)

Endret av mhw357
Lenke til kommentar
Får faktisk bedre fart enn hva jeg betaler for ser det ut som...

 

Har Midi (1500/500), men på Surfometeret til DinSide får jeg faktisk (i gjennomsnitt) 2200/2300. Høyere uploadspeed en download må vel være feil?

Sjekk modemet ditt på kva hastigheit den er satt på:

http://192.168.100.1/diagnostics_page.html (rett etter modemet er plugga i strømmen)

 

passordet er icu4at!

Lenke til kommentar

Ringte canal digital i går... sa modemet mitt var ustabilt. Oppga at jeg hadde et terayon tj 720 og de sa at det var feil med modemet. Den takler rett og slett ikke oppgraderingen (bli for varm), og har du modemet på hele tiden uten at det får "roe" seg ned, begynner det oppføre seg veldig ustabilt som her.

Anyway, Canal Digital sa at de skulle skifte ut alle modemene når tiden kommer, men nå får jeg det tilsendt litt før...er bare å vente =)

Lenke til kommentar
Ringte canal digital i går... sa modemet mitt var ustabilt. Oppga at jeg hadde et terayon tj 720 og de sa at det var feil med modemet. Den takler rett og slett ikke oppgraderingen (bli for varm), og har du modemet på hele tiden uten at det får "roe" seg ned, begynner det oppføre seg veldig ustabilt som her.

Anyway, Canal Digital sa at de skulle skifte ut alle modemene når tiden kommer, men nå får jeg det tilsendt litt før...er bare å vente =)

Jeg har byttet modem 2 ganger pga feil. Det jeg har nå virker som er en nyere HW (versjon 10 iflg status siden) versjon en de 2 jeg hadde tidligere. Ser blant annet at ethernet port og coax har byttet plass på dette modemet, så jeg er sikker på at det et forskjellig.

 

Sa de om de skulle bytte merke eller om det var nyere versjoner av terayon de skulle bytte til?

Lenke til kommentar

Kanskje det er modemet det er noe feil med...Har:

 

CM Model: TJ720x

 

For meg har det trådløse nett ofte stoppet, så jeg måtte resette routeren. Dette skjer kanskje 10 ganger i uka.

 

Irriterende siden en gammel pc står et annet sted med en linksys wireless bridge, som igjen må konfigureres og restartes hver gang den trådløse roureren resettes.

 

Men når dette skjer har jeg prøvd å koble meg direkte til tj720, intet nett. Men et par minutter senere virker det igjen.

 

Kanskje det er modemet som gjør at det trådløse må resettes ,..hmm

 

her er mine signal:

Tx Power 39.7 dBmV

Rx Power -9.0 dBmV

Downstream SNR 34.9 dB

Downstream MER 32.5 dB

Tx Frequency 35000000 Hz

Rx Frequency 506000000 Hz

 

legg merke til:

 

Rx Power -9.0 dBmV

 

synes det så litt rart ut?

 

Bør en ringe for nytt modem, eller vente på en oppgradering av det senere?

Lenke til kommentar

legg merke til:

 

Rx Power -9.0 dBmV

 

synes det så litt rart ut?

 

Bør en ringe for nytt modem, eller vente på en oppgradering av det senere?

Ser fint ut det der. Alle signaler er innenfor docsis standard.

 

RX power skal være mellom -15 og +15dbmv

 

så -9.0 er helt greit

Endret av kulis
Lenke til kommentar

Jeg sjekket hastigheten min for 3-4 dager siden men den var fortsatt på gamle 131 kbit/s. Nå nettopp restartet jeg modemet og sjekket hastigheten til 172 kbit/s. Jeg vet ikke om hastighetsøkningen hadde noe å gjøre med restartinga av modemet men nå har den i hvertfall økt.

 

(Mini skal være 150 kbit/s men av en eller annen grunn måler jeg hastigheten til å være litt høyere enn det de oppgir. Kanskje de tar hensyn til overhead når de navngir hastigheten?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...