Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - nye hastigheter/priser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

sakset fra digi.no (http://digi.no/php/art.php?id=215916)

 

Mini 100/100 150/150 97,-

Midi 750/150 1500/250 eller 750/750 267,-

Maxi 1250/250 3000/500 eller 1500/1500 347,-

Mega 2050/250 6000/1000 eller 3000/3000 447,-

 

Dette er borettslags avtale priser, ser ut som mega beholder prisen der vi er nå, men man må velge 6000/1000 eller 3000/3000 :/. ikke helt fornøyd med at de gir seg med sym linja på 3000 da :/. hadde håpet på 5000/5000

Endret av kulis
Lenke til kommentar

venter selv på svar ang hastighet.

 

kommer til å sitte på midi linja, 750/150 en stund fremover.

 

Venter på svar om de oppgraderer de uten borettslags avtale til 1500\250 også.

 

fra 1.5 mbps til 750/150 var et tilbakeslag

 

edit.. valgte CD

 

fordi en sa opp fasttlf+gratis etablering og modem. Annen sak at de dukket opp plutselig på døra etter 10 uker, siden den første innstallatøren ikke fikk det til.

 

angrer litt, men prisen var da ok uten fasttlf.

 

nå ligger de en bit etter de andre

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Jeg har også sendt de mail om dette. Fikk samme svar som alle andre, Snart! sa de. Javel sier jeg, jeg synes det er latterlig at de ikke er mer agressiv når det gjelder internett. Sist det var oppgraderingsjippo blandt ispene i norgesland hang de også måneder etter. Jeg er på nippet til å pelme ut hele CD, kabel-tv innkludert.

Lenke til kommentar

Det er bra de kommer til å oppgradere hastighetene snart. Men jeg synes det var alt for lite på Mini som jeg har. 150/150 er jo bare en bagatell fra de 100/100 som jeg har nå (i praksis har jeg målt det til 128/128). Jeg synes de burde satt opp til 250/250. Jaja, hvis realiteten blir 150/150 så går jeg heller opp en prisklasse. 100/100 er rett og slett en plage å bruke. Selv surfing medfører venting og som regel 100% belastning på linja i lang tid. (unntatt når jeg skriver innlegg, eller leser veldig lange sider osv)

 

sweet... har nå 2050/2050.. karnsje de bumper den til 3?? :hmm:  :whistle: eller bare setter ned prisen... 644/mnd, mindre er bedre..

Jeg tviler på at de endrer prisene. Det vil gi lavere inntekter. Utgiftene deres vil være det samme som før og da blir det bare rent tap. Det å øke hastighetene vil derimot holde de samme inntektene som før. Undersøkelser viser at folk i praksis ikke belaster linjene mer etter en økning. Så da blir det samme inntekter og samme utgifter.

Lenke til kommentar

Synes de skulle fått ræva i gir nå.. lei av å vente... en ting har jeg merka meg med CD ... de er sykt treg til å følge etter andre... men når de først kommer med et tilbud.. så bruker det å være skikkelig... så om de ikke kommer med noe før 1 august.. så håper jeg hvertfall at det er skikkelig økning

Lenke til kommentar

sendte inn mail 2 juni, og ikke fått svar. Bare den auto mailen..

 

kundeservicen der er ikke helt topp,-

 

så regner med en bytter når bindingstida er over,- hvis ikke de da kommer med en god hastighet.

 

1 års utgifter er like konkuransedyktig,-siden gratis innst,-modem,-ikke bet. gebyr og fasttlf.

 

men etter 1 år,-så er de ikke det.

 

synes de burde gi en pr release hvor de annonserer om det er nye hastigheter eller ikke.

Lenke til kommentar
fikk mail fra kundeservicen i dag hvor det sto at prisene blir ikke endret, men at det kommer hastighetsøkning ETTER sommeren en gang...  :thumbdown:

Da er det saionara canal digital for min del, gidde rikke betale 8-10k i året til disse sinkene lengere.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg fikk gi litt informasjon jeg fikk fra CD Kabel TV idag. Ifølge kundebehandleren blir dette også annonsert i neste kundenytt som sendes kundene i disse dager:

 

Bredbåndslinjene til CD oppgraderes i August måned.

Oppgraderingene blir ifølge kundebehandleren som følger:

 

MINI 100/100 --> 150/150 (197,-)

MIDI 750/150 --> 1000/500 (347,-)

MAXI 1250/250 --> 4000/1000 (447,-)

MEGA 2050/250 --> 5000/1000 (547,-)

 

Ved UgmI avtale, gjelder også samme pris som før.

 

For dere som har sym, vil produktet endres til noe som kalles "dobbel retur".

Dette innebærer at man ved midi får symmetrisk linje (1/1 mbit), Maxi, og Mega får 2 mbit upload.

 

Håper da at alle dere som lurer blir fornøyde. Det ble jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...