Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - nye hastigheter/priser?


Anbefalte innlegg

Hastighetene er virkelig ustabile, det er bra sikkert.

 

Spesielt på dag tid da de fleste tenker jeg sitter på nett. Men så snart klokken nermer seg 01-02 på natten så får jeg plutserlig max hastihet (600KB/s+).

 

For min del så hopper og upload hastigheten veldig mye opp og ned.

 

Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=167ms TTL=248
Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=245ms TTL=248
Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=165ms TTL=248
Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=238ms TTL=248

 

Som dere ser så er pingen noe sjaber også, men så skal det sies at det er trafikk på linjen når pingen ble utført.

 

Sitter enda med Terrayon TJ720x. Sendte mail angående et eventuelt nytt modem, men det kan vell ta noen uker om de i det heletatt har planer om og svare på den mailen. <_<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, må vel være med her.

Har ei 5k/1k linje, og ligger mellom 3.500 og 4800. Har enda ikke vært oppe i 5000, og det synes jeg er for dårlig. Før var de ALDRI under det de hadde lovet.

Holder til i Bodø. at de har trøbbels med ping har jeg ikke lagt merke til.

 

Edit:

Har testa med tp-test-progget, og det måler at linja faktisk er hakket bedre enn hva den skal være. Så jeg går inn på itavisen og dinside, og de meiner hastigheta er 4200 og 4500. EN gang fikk jeg 4980. Jeg konkluderer derfor at det er DISSE som er upålitelige.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar
Ganske ustabilt her i Molde også. Sliter med ping/loss./hastighet. Noen som kan sjekke om hva "Received signal strength" står på hos dere ? Her er den på 1.7dbmv.

Her er hva docsis standarden sier om hvor signalene skal ligge:

 

Receive/Downstream: -15dbmV to +15dbmV

Transmit/Upstream: 30dbmV to 55dbmV

Signal to Noise Ratio (SNR): 30dB or Greater

 

så din verdi ser jo helt topp ut

Lenke til kommentar

Har vært syk og borte fra jobben i dag. Det har gitt meg mulighet til å teste min nye linje på dagtid. Jeg har 5000/2000, og den var sinnsykt stabil fra 11-tiden og et stykke ut på tidlig ettermiddag. Hadde mellom 5,5 og 6 mb/s i nedlasting på alle tester (Dinside, Itavisen, Tptest), og over 2,2/2,3 mb/s ved opplasting.

Nå når klokken er over 18.00 får jeg helt andre resultater. Opplasting er omtrent den samme, men har fått under 1 mb/s på de siste tre testene med tptest. Ringte CD og sa i fra. Alt tyder på at noden jeg bruker er overbelastet på ettermiddag/kveld.

 

Edit: Glemte å si at linjen har vært veldig ustabil siden oppgraderingen.

Endret av Spurs
Lenke til kommentar
Hvilke tester skal man stole på? Jeg får sinnsykt varierende resultater med dinside, flink og itavisen + (600kbit - 3mbit), mens tptest gir stabile resultater på rundt 4mbit ned og 1mbit opp.

samme her.

 

har 1500\500

 

tptest og www.auditmypc.com/internet-speed-test.asp gir like resultater som regel.

 

Men itavisen og dinside gir mellom 900 og 1450

Lenke til kommentar

hastigheta kan bli rimelig ustabil utover kvelden, men tidlig på dagen er den helt perfekt. problemet er at jeg får loss og choke (på kvelden), og pingen er iblandt helt elendig til utenlandske servere... iblandt har jeg 50 til nederland, andre ganger har jeg 100. jeg fatter ikke hvordan jeg kan få loss/choke med 4 mbit? hadde null choke/loss før @ 1250 kbits... er meget irriterende når man spiller clanspill (cs og call of duty)

 

tror dere at dette kan være fordi det er noe feil med kabelmodemet eller?

Endret av omgplz
Lenke til kommentar
problemet er at jeg får loss og choke (på kvelden), og pingen er iblandt helt elendig til utenlandske servere... iblandt har jeg 50 til nederland, andre ganger har jeg 100. jeg fatter ikke hvordan jeg kan få loss/choke med 4 mbit? hadde null choke/loss før @ 1250 kbits... er meget irriterende når man spiller clanspill (cs og call of duty)

 

tror dere at dette kan være fordi det er noe feil med kabelmodemet eller?

Har byttet kabelmodem, men har ennå problemer med loss og choke. Dette på en 5000/2000 linje. Hadde heller ikke disse problemene før oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...