Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - nye hastigheter/priser?


Anbefalte innlegg

Jaha, ringte og ville få oppgraderinga no, men det var ikkje mulig.

For det var det teknisk avdeling som hadde.

Kven i svarte granskauen har dykk ringt til som fekk oppgreaderingane?

 

Det einaste eg fekk som "positivt" svar var at Oslo-området var nok oppgradert innan 1.september.

 

me wants highspeed now :(

snakka med teknisk avdeling... ba hu første kjærringa om å sette meg over... 0 prob det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om kven som tar telefonen har mykje å sei for kva svar ein får.

1 linje har ikkje peiling og kjem med svadasvar nesten uansett kva ein spør om, mens er ein heldig å får teknisk så kan dei gjere alt, og ikkje minst svare rett på spørsmåla ein har av litt meir avansert kategori enn "glemt å putte kabelen i"-type sprøsmål.

Lenke til kommentar

Ringte jeg også nettopp (sitter i tr.heim) han på support (1.linje)var litt usikker hvordan han skulle gjøre det, men vips så hadde jeg også fått oppgradert.

 

Nedlastingshastighet:

5 070 kbit/s

(2 000 000 bytes på 3,156 sek)

 

Ser samtidig at jeg fikk oppgratert firmware på modemet fra versjon 6.24 til 6.25

 

Hardware Version 10.0

Software Version 6.25

 

Maximum Downstream Bandwidth 5500000 ;)

Maximum Upstream Bandwidth 2400000

Lenke til kommentar

ifølge cd var hastigheten lagt inn... men plugga av strømmen til modemet,- men hastigheten er akkurat den samme...

 

edit.

 

Software Version 6.24

 

Maximum Downstream Bandwidth 800000

Maximum Upstream Bandwidth 180000

 

trondheim

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Sendte dem en e-post nå. Synes godt at de kan gi meg de nye hastighetene NÅ. på grunn av en feil i nettet på mandagen var vi uten både tv og internett i tolv timer.

 

Får jeg ikke hastighetene vil jeg kreve avslag på regningene. Noe jeg sa klart fra om også.

 

Da får vi se hva de gjør :!:

Haha, ja særlig om de gir deg avslag på fakturaen. De vil vel si at da får du heller si opp :)

Lenke til kommentar

ja....

 

ny tlf til CD, 3 min i kø, 5 min etterpå ny hastighet:

 

Nedlastingshastighet:

1 502 kbit/s

(1 000 000 bytes på 5,328 sek)

 

Opplastingshastighet:

511 kbit/s

(1 000 000 bytes på 15,662 sek)

 

problemet var at på data hadde jeg denne hastigheten, men de har glemt å gjøre noe.

 

han fjernsøkte diverse etc, og alt i orden.

 

mitt råd.. glem email (de har svarprosent på 50% i mitt tilfelle) heller ring.

 

kaller dette god service klokken 20.00 fredag.

 

 

edit..

 

fra modem

Maximum Downstream Bandwidth 1600000

Maximum Upstream Bandwidth 550000

 

men 6.24 software version

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Noen som har fått testet hastigheten?

 

Har prøvd endel downloads og ser at hastigheten ned er utrolig ustabil. Ligger fra 180-680KB/s.

 

Virker så snart den passerer noe over 650KB/s så detter den rett ned til ~200KB/s for og så måtte bygge seg opp igjenn.

 

Prøvde noen tester fra statene også, en der var det enda værre.

 

Hadde faktisk talt mere stabile hastigheter med 2MBIT'en. Ligger over gjennomsnitlig så skal vell egentlig ikke klage.. Men er det 5mbit så skal det være 5mbit mener nå jeg..

Lenke til kommentar
Dersom mange nok viser sin missnøye med at symetrisk nå betyr 2 mbit upload framfor 1 mbit, så er jeg sikker på at de vil endre disse hastighetene sine etter hvert. Synes hvertfall at de burde satt upload hastigheten opp også, gjerne til 3 eller 4 mbit.

Enig der. Har sendt en klage til CD. De kan vel ikke lengre kalle det for symetrisk linje? Da skulle det del vel ha vært:

 

midi 1000/1000

maxi 4000/4000

mega 5000/5000

 

Eller tar jeg feil?

Canal Digital har valgt å kalle det "Aktiv" eller "Dobbel retur" i stedet for symmetri. Nettopp pga nettene har ikke kapasitet til å takle 4000 & 5000 i upload ennå. Men det kommer nok om ikke lenge, da CD stadig oppgraderer kabel-nettene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...