Gå til innhold

Den nye Siemensserien er på vei


Anbefalte innlegg

I fjor var CX65 og M65 helt like bortsett fra støtbeskyttelse. I år er CX75 og M75 det samme. Det er derfor rart om det var en annen mobil som var planlagt å være CX75.

Har nok endret litt på det da.

 

Er et firma i Tyskland som utvikler deler av programvaren til Siemensmobilene, blant annet bluetoothstøtten.

 

Gjnnom dem har jeg hørt at Siemens først hadde masse forskjellige prototyper og modeller på tegnebordet. De aller fleste blir aldri sluppet på markedet. Så også i dette tilfellet.

 

Var hele tiden meninga å lansere ca 5 nye modeller rundt CeBit-tider, men da den tiden kom var fremdeles kun 2 av de nye modellene ferdigutviklet, CX75 var en av disse.

 

Vet ikke hvilke andre som manglet, men S75 var iallefall ikke klar. Det ble så bestemt at CX75 skulle hete S75 og den ble senere sluppet som akkurat det.

 

Hvor de 3 siste modellene hr kommet fra er usikkert, da programvaren til Siemens opprinnelige 5 ikke er ferdigutviklet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shhhh:

Fin den ja. Får bare håpe at den blir presentert og ikke avlyst.

 

Crazysteps:

Jeg forstår fortsatt ikke heeelt.

Var hele tiden meninga å lansere ca 5 nye modeller rundt CeBit-tider, men da den tiden kom var fremdeles kun 2 av de nye modellene ferdigutviklet, CX75 var en av disse.

De lanserte jo 5 mobiler på Cebit. Vet ikke om jeg misforstår deg, men virker som du mente de ikke gjør det.

 

S75 var iallefall ikke klar. Det ble så bestemt at CX75 skulle hete S75 og den ble senere sluppet som akkurat det.

Nok en gang skjønner jeg ikke. Du skriver at S75 har blitt sluppet, men det har den jo ikke? Mobilen heter da stadig CX75 i alle prislister?

 

Mener du at en mobil som orginalt skulle hete CX75 ble utsatt og fått nytt navn, S75? Den er jo i så fall ikke sluppet enda?

 

Jeg skjønner i hvert fall ikke døyten, men håper mobilen Shhhh viser frem blir presentert, og er selv fornøyd med Siemens denne våren dog ikke på toppfronten.

Lenke til kommentar

Dette er S75. På tegnebrettet var den ment som CX75.

1073_0.jpg

 

Dette er CX75. Egentlig skulle den hete C75 eller noe sånt. (ikke helt sikker på hvilken modell som ble oppgradert)

siemens-cx75.gif

 

Crazysteps:

Jeg forstår fortsatt ikke heeelt.

 

QUOTE 

Var hele tiden meninga å lansere ca 5 nye modeller rundt CeBit-tider, men da den tiden kom var fremdeles kun 2 av de nye modellene ferdigutviklet, CX75 var en av disse.

 

 

De lanserte jo 5 mobiler på Cebit. Vet ikke om jeg misforstår deg, men virker som du mente de ikke gjør det.

 

Joda, de lanserte 5. Men det var ikke de 5 de originalt skulle presentere. Enkelte av modellene de presenterte skulle egentlig ikke komme på markedet, men da de ikke var ferdig med teknologien de skulle ha i S75 f.eks så oppgradrte de noen av de forkastede modellene (navnvis) og utga disse istedet.

 

Jævlig vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar
Shhhh:

Fin den ja. Får bare håpe at den blir presentert og ikke avlyst.

Lekkker telfon. Ikke at dette er sikre kilder men:

When will the C75 be presented?

 

It's already available (though not in stock, of course) on a Norwegian web shop for retailers, so when will the official launch be?

 

Siemens C75 Light Silver

Tft, Mms, Vga-kamera, java, gprs, Irda

Varenr.: L36880-N6970-A201 Pris eks.mva: 1 173,-

Volumpris u/mva: 2-4 1 173,- | 5-9 1 173,- | 10+ 1 173,-

Lagerstatus  Kan leveres om 2 til 6 uker.

Lagerstatus Trondheim(BETA): Kan leveres om 2 til 6 uker.

 

1 466 ,-

 

Lagerstatus: Ubekreftet 06.07.2005

Lenke til kommentar

Mange som ikke har peiling her :)

Og enda flere som ikke klarer holde seg til topic :)

 

K750i skal være en toppmobil, selv om den er litt billig bygd og oser plastikk. CX75 er en mellomklasse-mobil og kan dermed ikke sammenlignes. Men likevel, det er vel lett å se at CX75 er et mye bedre kjøp når man tar prisen til betraktning :)

 

SXG75 er en helt annen historie og _definitivt_ en slags revolusjon i forhold til GPS-støtten. Er endel på jobb som snuser på denne, nettopp pga GPS-støtten, så får håpe Siemens markedsfører den som den eneste mobilen med GPS :)

 

Shhh: det der er ikke C65.

S75, SL75 osv bygger på en annen plattform enn de andre 75-mobilene (M75 og CX75)

Lenke til kommentar

Om vi skal tro bildene har vi C75 her:

Siemens_C75_3_screen.jpg

 

VGA-Digitalcamera with flash

Display 132 x 176 Pixeln,65.536 colours

103 x 44 x 17 mm

3D-animated menue

10 MByte memory

GSM 900, 1.800 ,1.900 MHz

GPRS class 10.

WAP 2.0

Infrared

E-Mail-Client POP3- /IMAP4

Instant-Messaging-Client

Java-Engine

polyphonic ringtones

Organizer

90 g

August 2005

 

Kilde: http://www.mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=29538

Lenke til kommentar
Mange som ikke har peiling her :)

Og enda flere som ikke klarer holde seg til topic :)

 

K750i skal være en toppmobil, selv om den er litt billig bygd og oser plastikk. CX75 er en mellomklasse-mobil og kan dermed ikke sammenlignes. Men likevel, det er vel lett å se at CX75 er et mye bedre kjøp når man tar prisen til betraktning :)

 

SXG75 er en helt annen historie og _definitivt_ en slags revolusjon i forhold til GPS-støtten. Er endel på jobb som snuser på denne, nettopp pga GPS-støtten, så får håpe Siemens markedsfører den som den eneste mobilen med GPS :)

 

Shhh: det der er ikke C65.

S75, SL75 osv bygger på en annen plattform enn de andre 75-mobilene (M75 og CX75)

Må bare poengtere noe her.

 

Hvis K750 oser av plastikk, hva syntes du da om S65 som kom og var siemens toppmodell til over 3000,-? K500 er mindre plastikk enn konkurrenten CX65. K700 er mindre plastikk enn S65 som nå er direkte konkurrent på prisnivået der. K750i er forresten mindre plastikk enn noen modell jeg har sett det siste halvannet år fra Siemens.

 

Siemens har størst plastikkfølelse på alle prisnivåer, sånn er det med den saken.

 

Jeg har sagt det før og jeg kan si det mange ganger igjen, den eneste måten å få ting på rett kjøl igjen hos siemens er å lage telefoner som faktisk føles bra, og ikke sier klikk klakk og føles som kun plastikk og lite annet, med trege taster og trøtt design.

 

En samsungdesign med siemens-innmat hadde feks vært en klassetelefon.

 

Er du ikke enig molna?

Lenke til kommentar

Helt fram til i dag så hadde jeg lyst på k750i, men blir nok siemens på meg denne gangen også. (har m65 nå). Liker tanken på at telefonen tåler littegranne. Så kanskje det blir m75 eller en av de andre nye modellene. Eneste kravet jeg setter er bra batteri, avspilling av mp3 (både musikk og ringetoner) samt at menyene er raske, og en skjerm som liker sollys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...