Crazysteps Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2005 I fjor var CX65 og M65 helt like bortsett fra støtbeskyttelse. I år er CX75 og M75 det samme. Det er derfor rart om det var en annen mobil som var planlagt å være CX75. Har nok endret litt på det da. Er et firma i Tyskland som utvikler deler av programvaren til Siemensmobilene, blant annet bluetoothstøtten. Gjnnom dem har jeg hørt at Siemens først hadde masse forskjellige prototyper og modeller på tegnebordet. De aller fleste blir aldri sluppet på markedet. Så også i dette tilfellet. Var hele tiden meninga å lansere ca 5 nye modeller rundt CeBit-tider, men da den tiden kom var fremdeles kun 2 av de nye modellene ferdigutviklet, CX75 var en av disse. Vet ikke hvilke andre som manglet, men S75 var iallefall ikke klar. Det ble så bestemt at CX75 skulle hete S75 og den ble senere sluppet som akkurat det. Hvor de 3 siste modellene hr kommet fra er usikkert, da programvaren til Siemens opprinnelige 5 ikke er ferdigutviklet. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 21. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2005 C75 TFT, 65K 128 x 160 pixels 100 g 110 x 44 x 12 mm 3MB Pris ca 1600 kr Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2005 Endelig beveger de seg bort fra de avrundede hjørnene. Denne mobilen så litt mer mannfolkaktig ut. Litt mer SE-design. I like! Lenke til kommentar
genser Skrevet 21. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2005 Shhhh: Fin den ja. Får bare håpe at den blir presentert og ikke avlyst. Crazysteps: Jeg forstår fortsatt ikke heeelt. Var hele tiden meninga å lansere ca 5 nye modeller rundt CeBit-tider, men da den tiden kom var fremdeles kun 2 av de nye modellene ferdigutviklet, CX75 var en av disse. De lanserte jo 5 mobiler på Cebit. Vet ikke om jeg misforstår deg, men virker som du mente de ikke gjør det. S75 var iallefall ikke klar. Det ble så bestemt at CX75 skulle hete S75 og den ble senere sluppet som akkurat det. Nok en gang skjønner jeg ikke. Du skriver at S75 har blitt sluppet, men det har den jo ikke? Mobilen heter da stadig CX75 i alle prislister? Mener du at en mobil som orginalt skulle hete CX75 ble utsatt og fått nytt navn, S75? Den er jo i så fall ikke sluppet enda? Jeg skjønner i hvert fall ikke døyten, men håper mobilen Shhhh viser frem blir presentert, og er selv fornøyd med Siemens denne våren dog ikke på toppfronten. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2005 Dette er S75. På tegnebrettet var den ment som CX75. Dette er CX75. Egentlig skulle den hete C75 eller noe sånt. (ikke helt sikker på hvilken modell som ble oppgradert) Crazysteps:Jeg forstår fortsatt ikke heeelt. QUOTE Var hele tiden meninga å lansere ca 5 nye modeller rundt CeBit-tider, men da den tiden kom var fremdeles kun 2 av de nye modellene ferdigutviklet, CX75 var en av disse. De lanserte jo 5 mobiler på Cebit. Vet ikke om jeg misforstår deg, men virker som du mente de ikke gjør det. Joda, de lanserte 5. Men det var ikke de 5 de originalt skulle presentere. Enkelte av modellene de presenterte skulle egentlig ikke komme på markedet, men da de ikke var ferdig med teknologien de skulle ha i S75 f.eks så oppgradrte de noen av de forkastede modellene (navnvis) og utga disse istedet. Jævlig vanskelig å forklare. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 22. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2005 Shhhh:Fin den ja. Får bare håpe at den blir presentert og ikke avlyst. Lekkker telfon. Ikke at dette er sikre kilder men: When will the C75 be presented? It's already available (though not in stock, of course) on a Norwegian web shop for retailers, so when will the official launch be? Siemens C75 Light Silver Tft, Mms, Vga-kamera, java, gprs, Irda Varenr.: L36880-N6970-A201 Pris eks.mva: 1 173,- Volumpris u/mva: 2-4 1 173,- | 5-9 1 173,- | 10+ 1 173,- Lagerstatus Kan leveres om 2 til 6 uker. Lagerstatus Trondheim(BETA): Kan leveres om 2 til 6 uker. 1 466 ,- Lagerstatus: Ubekreftet 06.07.2005 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2005 har sett de bildene på softpedia.com men har ikke ansett dem som noen troverdige kilder for sånt. Lenke til kommentar
ct Skrevet 23. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2005 Da har det kommet en test av CX75: http://www.gsmarena.com/siemens_cx75-review-39.php Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 23. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2005 Ligger noen tester av m75 og ute på nettet på en rusiisk side (hentet disse linkene fra club-siemens sitt forum). m75 review M75 crash test Sidene er oversatt fra russisk, for å si det sånn det er noen ord her og der som mangler men tror man fatter det meste... Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 Mange som ikke har peiling her Og enda flere som ikke klarer holde seg til topic K750i skal være en toppmobil, selv om den er litt billig bygd og oser plastikk. CX75 er en mellomklasse-mobil og kan dermed ikke sammenlignes. Men likevel, det er vel lett å se at CX75 er et mye bedre kjøp når man tar prisen til betraktning SXG75 er en helt annen historie og _definitivt_ en slags revolusjon i forhold til GPS-støtten. Er endel på jobb som snuser på denne, nettopp pga GPS-støtten, så får håpe Siemens markedsfører den som den eneste mobilen med GPS Shhh: det der er ikke C65. S75, SL75 osv bygger på en annen plattform enn de andre 75-mobilene (M75 og CX75) Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 K750i skal være en toppmobil, selv om den er litt billig bygd og oser plastikk. CX75 er en mellomklasse-mobil og kan dermed ikke sammenlignes. Er det noen som har sammenliknet disse direkte da? Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 28. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2005 Shhh: det der er ikke C65. På bildet eller det fra mamoz? Det var nettopp det bilde jeg fikk tilsendt fra dem når jeg etterlyste bilde i annonsen deres. Molna: kommer det en C75 snart? Er det telefonen på bildet jeg postet tidligere? Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2005 Om vi skal tro bildene har vi C75 her: VGA-Digitalcamera with flash Display 132 x 176 Pixeln,65.536 colours 103 x 44 x 17 mm 3D-animated menue 10 MByte memory GSM 900, 1.800 ,1.900 MHz GPRS class 10. WAP 2.0 Infrared E-Mail-Client POP3- /IMAP4 Instant-Messaging-Client Java-Engine polyphonic ringtones Organizer 90 g August 2005 Kilde: http://www.mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=29538 Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 30. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2005 Men kommer det en S75, og er det noen som har spesifikasjoner? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2005 Mange som ikke har peiling her Og enda flere som ikke klarer holde seg til topic K750i skal være en toppmobil, selv om den er litt billig bygd og oser plastikk. CX75 er en mellomklasse-mobil og kan dermed ikke sammenlignes. Men likevel, det er vel lett å se at CX75 er et mye bedre kjøp når man tar prisen til betraktning SXG75 er en helt annen historie og _definitivt_ en slags revolusjon i forhold til GPS-støtten. Er endel på jobb som snuser på denne, nettopp pga GPS-støtten, så får håpe Siemens markedsfører den som den eneste mobilen med GPS Shhh: det der er ikke C65. S75, SL75 osv bygger på en annen plattform enn de andre 75-mobilene (M75 og CX75) Må bare poengtere noe her. Hvis K750 oser av plastikk, hva syntes du da om S65 som kom og var siemens toppmodell til over 3000,-? K500 er mindre plastikk enn konkurrenten CX65. K700 er mindre plastikk enn S65 som nå er direkte konkurrent på prisnivået der. K750i er forresten mindre plastikk enn noen modell jeg har sett det siste halvannet år fra Siemens. Siemens har størst plastikkfølelse på alle prisnivåer, sånn er det med den saken. Jeg har sagt det før og jeg kan si det mange ganger igjen, den eneste måten å få ting på rett kjøl igjen hos siemens er å lage telefoner som faktisk føles bra, og ikke sier klikk klakk og føles som kun plastikk og lite annet, med trege taster og trøtt design. En samsungdesign med siemens-innmat hadde feks vært en klassetelefon. Er du ikke enig molna? Lenke til kommentar
molna Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 S65 er mer solid og har bedre material-følelse. Men hold deg til topic nå. arehei: C75 ble offisielt presentert igår, http://communications.siemens.com/cds/fron...253A146,00.html Blir nok en skikkelig hit denne. Ser bra ut, er mindre enn de andre Siemens-modellene, har bra specs i forhold til prisen osv S75 kommer noe senere. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 Ikke så værst bak heller Jeg syns det var en fin telefon. Kommer S75 og SL75 samtidig? Lenke til kommentar
molna Skrevet 31. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2005 Vent å se En av dem blir presentert i juni.. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 1. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2005 Helt fram til i dag så hadde jeg lyst på k750i, men blir nok siemens på meg denne gangen også. (har m65 nå). Liker tanken på at telefonen tåler littegranne. Så kanskje det blir m75 eller en av de andre nye modellene. Eneste kravet jeg setter er bra batteri, avspilling av mp3 (både musikk og ringetoner) samt at menyene er raske, og en skjerm som liker sollys. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 3. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2005 Bildene er hentet fra siemensmania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå