Gå til innhold

Velkommen til nye Gamer.no!


Anbefalte innlegg

Ikke skriv grafikk: 7 av 10, lyd: 8 av 10 osv hver gang. Blir rotete og det hadde passet mye bedre med kun grafikk: 8.

 

Bortsett fra dette likte jeg det jeg så.

Men da veit vi ikkje kva slags skala den går etter.

For det første: Hvis man har sett en anmeldelse på gamer.no før, så vet man at skalaen er fra 1-10.

 

For det andre: Skalaer pleier som oftest og gå etter følgende; 1-10, terningkast eller 1-100. Hvis man leser anmeldelsen og ikke bare ser på tallene skjønner man fort om "Grafikk: 6" betyr full pott eller litt over middels.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg savner framleis det gamle designet. det er flott at ting som prisguiden endeleg har komt på plass. men det er og blir for rotete for min del. eg trur nok eg kjem til å skifte startside frå http://gamer.no/index.html til http://forum.gamer.no/index.php?showforum=75 , då er det i det minste mogleg å få med seg kva som skjer på gamer.no.

 

men kanskje eg klarer å vende meg til rotet til neste år. i mellomtida så venter eg spent på neste versjon av gamer.no.

 

 

Mulighetene for LAN/Online er heller ikke særlig store :grin::p .

men vist du laster ned den gratis tilleggspakka "forum", får du garantert mange timer med morosame online opplevelser.

Lenke til kommentar

Tanken bak det nye designet virker i utgangspunktet bedre enn det forrige designet, men det fungerer i mine øyne ikke slik det er nå. For å gå gjennom forsiden slik den ser ut i skrivende stund:

 

Venstredelen av siden fungerer bra.

 

Midtdelen av siden har et problem med rekkefølgen på hva som vises. Øverst kommer en "sniktitt" som fungerer utmerket, etterfulgt av 4 ulike saker (omtale og sniktitt). Under "Xbox-kveld i Los Angeles" burde det kommet en slik rad til med 4 ulike saker før reklamen for amobil følger etter.

 

Evt. så burde omtaler, sniktitter osv. vært samlet i grupper for å enklere få oversikt. Slik som det er nå er det ganske håpløst å finne fram.

 

Høyredelen fungerer også veldig bra.

 

Kort sagt: Bedre strukturering av innholdet på forsiden ville gjort mye.

Endret av Ponduss
Lenke til kommentar

Har nye gamer.no blitt betatestet? :)

 

Forsiden

- Alt for mange artikler og scroll-lengden på siden er alt for lang. Halver innholdsmengden, legg en "shortlist" på bunn av forsiden som oppsummerer de artiklene som ikke får egen artikkelboks (fordi de ikke er viktige nok, eller fordi de ikke lenger er like aktuelle som de artiklene som ligger der nå)

 

- Høyrekolonnen får ufortjent mye plass, og dominerer alt for mye på grunn av tildelt bredde, reklame og bilder.

 

- Kutt ut topp-banneret og førsteinntrykket heves betraktelig.

 

- Under hver overskrift i artikkelboksene får man se publiseringsdato og forfatter - er dette virkelig nødvendig? Dette får man jo uansett se når man går inn på artikkelen. Forsiden oppleves som mindre rotete om disse tas bort.

 

Generelt

- Det nye designet virker det kanskje litt lite gjennomført, og har en del webmessige og praktiske mangler. Her er et eksempel: hvorfor har noen lenker underline, mens andre ikke? Når jeg er inne på en omtale, ser jeg at lenken "Mer om dette spillet" i høyrekolonnen har linje under teksten, mens lenker i selve artikkelen bare har vanlig linkfarge.

 

- Ikonene foran hvert punkt i menyen på toppen av siden (... etter det alt for store web-banneret for amobil) virker helt umotivert og tar alt for mye plass. Hva skjer om dere skal ha inn tre-fire nye punkter i menyen?

 

- Hva med alt-tekster? Funksjonshemmede, dvs. svaksynte eller blinde kommer aldri til å bruke gamer.no slik den er nå. Kanskje har de ikke samme glede av spillene som vi har - men om dette hadde vært en amerikansk site hadde dere fått gjennomgå ;) Spesialtilpasning gir dessuten svært god gevinst på søkemotoroptimalisering.

 

Omtaler

- Søstersider og søstersaker? Ser på omtale av Full Spectrum Warrior - innholdet i venstrekolonnen er totalt urelatert og lite interessant.

 

- Er forøvrig enig med andre, om at den gamle karaktergivningen var mye bedre.

 

- Dessuten er det mye umotiverte bilder i omtalene - gi meg billedtekster som forklarer hva jeg ser, og gir verdi til artiklen - og en serie med screenshots helt sist i artikkelen.

 

- Relaterte artikler og relaterte lenker, som faktisk hører til omtalen jeg leser, "drukner" i høyrekolonnen - legg det i selve artikkelen, på slutten av omtalen sammen med screenshots-seksjonen jeg ønsker meg :)

 

edit: skriveleif

Endret av agalate
Lenke til kommentar
Førsteinntrykket mitt er at nye gamer.no virker utrolig rotete.

Savner også å kunne skille ut artikler m.m. for hver enkelt konsoll.

Er for øyeblikket, og i nærmeste framtid, bare interesser i PC-spill.

Synes det bli så mye unødvendig info som kommer i øynene når Xbox, PS2, PC osv. er stokket om hverandre. Dere burde ha en hovedside for hver konsoll, slik som gamespot.com.

 

Er så utrolig enig med deg her. Dette er en funksjonalitet som absolutt bør være på en slik side. Hvorfor i all verden har dere tatt bort denne muligheten. For meg sank brukbarheten på siden mange hakk nå. Greit det går å filtrere artikler - men dette etter mange unødige klikk. Og, når dere nå allerede legger inn hvilken konsoll hver artikkel går under, så hvorfor ikke bruke denne informasjonen på en ordentlig måte (slik dere gjorde før).

 

Inntil dere har fått fikset opp i dette blir det her min nye bookmark av gamer.no : http://gamer.no/search.php?stringQuery=&fi...ilterSiteLast=2.

 

 

Når det gjelder layouten ellers er jeg enig med de fleste her, - det er litt vel rotete. Likte den gamle designen bedre. Reklamen øverst er veldig stor, og når logoen er under og tar nesten like mye plass er det utrolig mye som går bort av siden - og fører til mye unødvendig skrolling. Reklamen bør replaseres til høyre for logoen slik som før!

 

En annen ting er hva dere har gjort med visning av bilder i fullstørrelse. Utrolig irriterende å må skrolle (både ned og til høyre) for hvert eneste bilde. Jeg har 1600x1200 og likevel begynner ikke bildet før nesten halvveis ned på siden. Skjerpings! Skjerpings!

 

Karaktersettingen er ikke bra - her bør dere gå tilbake til den gamle måten. Den var oversiktlig og fin.

 

Mest populære spill bør være nederst! - Og filtrert etter hvilken konsoll du har valgt. (Default er alle.)

 

Og hvor har det blitt av bildene i de gamle artiklene??

 

 

Ellers må jeg si at jeg er veldig fornøyd med innholdet på gamer.no. Absolutt den beste spillsiden i Norge. Gemespot er best i verden. Og selv om dere er bra, går det alltids an å bli litt bedre. Dere bør bl.a. ta litt lærdom av måten de gjør personalisering (Konsollvalg, Track game, My Collection, Wish List, osv), downloads (patcher, mods o.l. til spill), game guides til de beste spillene, samt mulighet for brukerne å gi karakter til hvert av spillene.

 

Spilloversikten (produktinfo) på nye gamer.no er forøvrig blitt veldig bra! MEN, på oversikten bør 'våre siste artikler' komme øverst (etter ingressen), deretter _en_ remse med de 'siste skjermbildene', så først 'laveste pris'. Folk er intersessert i å lese om spillet før de vil kjøpe det.. Laveste pris er en bra feature, men langt fra den viktigste. Innhold er viktig og bør som før få høyetse prioritet.

 

Men for å få folk til å lese innholdet er faktisk brukervenlighet og lesbarhet det aller viktigste. Det er ikke nok med bare fancy grafikk. Dere er langt på vei, og med noen små justeringer her og der kan dette bli veldig så bra!!! Stå på!

Lenke til kommentar

Liker designet bedre og bedre. Har brukt den nye siden en del i det siste, og jeg er imponert. Synes det er mer oversiktlig og ryddig nå. Føler at dere har truffet spikeren på hodet. Ser at det er en del forskjellige meninger, og sånn vil det nok være også. Men for min del, så er jeg mer enn fornøyd. Vet at gamer.no gjør dette for at vi brukerne skal ha glede av det. Setter pris på det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket var vel greit. Ikke veldig fornøyd, men heller ikke misfornøyd. Det jeg synes er verst, er reklamen. Jeg har selvfølgelig forståelse for at reklamen er nødvendig for ekistensen deres, men for eksmpel forholdet mellom gamer.no-logoen og reklamebanneret på toppen er etter min mening uakseptabelt. Jeg trodde først at jeg var på feil side.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for all tilbakemelding. Jeg skal ta for meg en del av innvendingene og kommentarene her. :)

 

Når det gjelder reklamen:

 

For det første: Den er nødvendig, av opplagte årsaker. For det andre: Ja, vi har mer reklame enn en del av våre konkurrenter. Anse det som en nødvendighet for at vi skal kunne bringe dere stadig mer eksklusivt og spennende innhold, og for at vi f.eks. skal kunne dekke begivenheter som E3 så profesjonelt som mulig.

 

For det tredje: På dagens forside er det ikke en tøddel mer reklame enn det var på den gamle, og det samme gjelder naturligvis undersider. I førsteoppslaget er det heller ikke mindre plass som brukes til vårt eget innhold, så denne kritikken må, for å være berettiget, anses å gjelde at reklameplasseringen oppleves som mer intrusiv nå enn før. Og ja, når det gjelder to av reklamene, den øvre og den til venstre, er det en grunn til dette - de vil etterhvert bli byttet ut med noe bredere varianter, slik at man unngår den antydningen til rotethet som spesielt det øvre høyre grå feltet formidler for noen.

 

Dette er også årsaken til at den store reklamen øverst er plassert der den er - dere vil se at det blir mer naturlig når vi får opp det nye formatet. For øvrig er det også et ønske å sørge for at logoen visuelt henger sammen med innholdet/ingressene ellers, og det oppnås også lettere ved å plassere reklamen mer "for seg".

 

Når det gjelder forumet:

 

Vi skal over på en ny versjon av forumet. For å unngå unødvendig dobbeltarbeid avventer vi dette enn så lenge.

 

Og så, til deres øvrige kommentarer:

 

I tillegg ser font-typen dere bruker VELDIG kantene og ufin ut i oversikrifter og med bold. Hva med å bruke en annen akkurat der, slik at den blir mer glatt og behagelig? Nå skurrer den skikkelig føler jeg

Vi bruker Arial i det meste vi gjør av overskrifter. Dette er en av de vanligste skrifttypene i verden, og jeg klarer ikke se problemer med kantete tekst. Eventuelt kan det være du opplever disse problemene fordi du ikke har slått på kantutjevning i operativsystemet? Hva slags OS/nettleser bruker du?

 

Edit: I tillegg, se på bildet under. Skal faktisk bildekvaliteten være så dårlig?

Bildet benytter seg av dithering med vilje, ja.

 

Men hvorfor forandre noe som fungerer så bra? Før kunne jeg bare gå rett inn på gamer.no, og uten å scrolle ned kunne jeg lese om de nyeste artiklene og omtalene.

Fordi vi visste at det kunne gjøres bedre. Noe økt scrolling er en lav pris å betale for å gjøre innholdet mer tilgjengelig og variert - vi tror nemlig at den tidligere ordningen, med pop-up-ingresser, rett og slett var mindre brukervennlig og lettforståelig for folk som aldri har besøkt oss før enn dagens. I tillegg bør det være opplagt at dagens løsning også muliggjør mer spennende og variert ingressdesign.

 

"Artikler fra forsiden" fungerer ikke!

Dette ble fikset for noen dager siden. :)

 

får vi en egen samleside for E3 nyheter i år?

Beklager, dette rekker vi ikke i år. Se for øvrig artikkeloversikten for E3-artikler http://gamer.no/search.php?sa=1&filterHub%5B4%5D=618

 

Mest populære spill tingen burde flyttes til bunnen av siden. Ikke ha den midt på.

Absolutt, det ville den nok også ha blitt hvis ikke tiden var knapp før lansering. Nå er det uansett endret. :)

 

[Masse kommentarer om den nye karakterboksen

Når det gjelder den nye karakterboksen, skal vi kikke på den etterhvert.

 

Er det ikke litt arrogant å tro at ingen klarer å gjette seg fram til at den nye sidens adresse var "index.php", når den var nede?

Arrogant? Heller en smule korttenkt, skråstrek stresset, ville nå jeg si. :)

 

Synes ting virket litt usammenhengende. "Nyheter" bør det stå over alle nyhetspostene deres på høyre side. Ok, folk flest som er vant med gamer.no skjønner vel kanskje at dette er nyheter, men ikke alle de som nettopp besøkte siden eller de som ikke har vært her noe særlig lenge.

Dette har vi vært inne på, men min foreløpige vurdering er at det ikke ble spesielt pent slik. Hvilken artikkeltype en sak er, er for øvrig også ikke det viktigste når det gjelder presentasjon av innhold - det er selvsagt overskriften, sekundært ingressen. Men ja, vi skal tenke på det.

 

Et annet tips er å poste en link til omtale-seksjonen under karakterboksen i en spillomtale.

God ide. Notert.

 

og kvifor har dere tatt vekk "besøk spillet" funksjonen?

Dette kommer på plass igjen.

 

Dere kunne kanskje kutte ned på antall nyhetssaker til høyre i den listen til 5 istedet for 9. Da slipper leserene å skrolle så alftfor langt ned for å se siste skjermbilder osv.

Med tanke på at vi i hektiske perioder fort skriver ni nyheter bare på en dag, faller dette på sin egen urimelighet. Ferske nyheter er en viktig del av hva vi vil Gamer.no skal være; å gjemme dem er derfor ikke noe vi ønsker å gjøre. :)

 

Hvor har dere gjort av bildene som var i omtaler osv?

I eldre saker er bildene nå ikke synlige. Vi går over til en annen bildestruktur, men vil få opp støtte for bilder i eldre artikler igjen etter hvert. Enn så lenge vil de være uten.

 

Finnes det noen regler for at reklamen SKAL være øverst?

Selvfølgelig. Hvis ikke en reklame blir sett, har den ingen verdi. Vi putter dem ikke inn for moro skyld.

 

Oppriktig talt syns jeg det dere hadde gjort med bildene var dårlige greier.

Greit, det er en veldig god ide, men nå må man scrolle ned og noen ganger litt bort, for å se bildene i sin helhet, noe man ikke trengte før

Vi er klar over denne ulempen, men slik må det være - av årsaker som først og fremst utspringer fra at vi skal tilby de samme annonseplassene over hele nettstedet.

 

Dere burde ha en hovedside for hver konsoll, slik som gamespot.com.
Før så hadde dere knapper til å velge platform. Hvor ligger det? eller har dere tatt det vekk?

Det kan lønne seg å lese artikkelen før man kommenterer den. :) Som jeg fortalte i den, er dette kun midlertidig. Det kommer tilbake.

 

Jeg syns dere kunne lagt til konsollene i prisguiden.

Vi skal naturligvis ha på plass dette også - støtte for konsoller, spillutstyr og musematter og slikt. Det burde jeg nok nevnt i artikkelen.

 

Her er et eksempel: hvorfor har noen lenker underline, mens andre ikke? Når jeg er inne på en omtale, ser jeg at lenken "Mer om dette spillet" i høyrekolonnen har linje under teksten, mens lenker i selve artikkelen bare har vanlig linkfarge.

Årsaken til dette er rett og slett at det kommuniserer bedre. Jeg er enig i at det ikke er helt konsekvent, men i de tilfellene hvor det er valgt å bruke understreking, er det altså fordi det gjør siden en tjeneste, slik jeg ser det.

 

Ikonene foran hvert punkt i menyen på toppen av siden (... etter det alt for store web-banneret for amobil) virker helt umotivert og tar alt for mye plass. Hva skjer om dere skal ha inn tre-fire nye punkter i menyen?

De er der av dekorative årsaker. Trenger vi flere punkter, lager vi plass til flere. Ikke verre. :)

 

Hva med alt-tekster? Funksjonshemmede, dvs. svaksynte eller blinde kommer aldri til å bruke gamer.no slik den er nå. Kanskje har de ikke samme glede av spillene som vi har - men om dette hadde vært en amerikansk site hadde dere fått gjennomgå  Spesialtilpasning gir dessuten svært god gevinst på søkemotoroptimalisering.

Alt dette er jeg enig med deg i. I det virkelige liv hender det imidlertid at noen kanter må kuttes for å komme i mål i tide. :) Vi vil se nærmere på dette når vi får tid. Når det er sagt, er sidens layout utelukkende CSS-basert, slik at den i teorien faktisk skal være ganske grei å navigere også med ikke-grafiske nettlesere. Men ja, alt-tagger mangler en del steder.

 

Søstersider og søstersaker? Ser på omtale av Full Spectrum Warrior - innholdet i venstrekolonnen er totalt urelatert og lite interessant.

Korrekt. Søstersaker er utelukkende en kjapp heads-up på hva som foregår andre steder i nettverket, og har ingen direkte funksjon ut over det.

 

Dessuten er det mye umotiverte bilder i omtalene - gi meg billedtekster som forklarer hva jeg ser, og gir verdi til artiklen - og en serie med screenshots helt sist i artikkelen.

God ide, men dette må i så fall ha grunnlag i det nye bildesystemet vi jobber med for hardware-nettverket, og som altså ikke er ferdigstilt.

 

Relaterte artikler og relaterte lenker, som faktisk hører til omtalen jeg leser, "drukner" i høyrekolonnen - legg det i selve artikkelen, på slutten av omtalen sammen med screenshots-seksjonen jeg ønsker meg

Dette skal vi se nærmere på.

Lenke til kommentar
Oppriktig talt syns jeg det dere hadde gjort med bildene var dårlige greier.

Greit, det er en veldig god ide, men nå må man scrolle ned og noen ganger litt bort, for å se bildene i sin helhet, noe man ikke trengte før

 

Vi er klar over denne ulempen, men slik må det være - av årsaker som først og fremst utspringer fra at vi skal tilby de samme annonseplassene over hele nettstedet.

Går det ikke ann å plassere bildet på en annen måte da hvertfall?

Og hvorfor ikke fikse en mulighet til å gå inn i "det lukkede rommet" som vi hadde før som en ekstra mulighet?

 

Relaterte artikler og relaterte lenker, som faktisk hører til omtalen jeg leser, "drukner" i høyrekolonnen - legg det i selve artikkelen, på slutten av omtalen sammen med screenshots-seksjonen jeg ønsker meg

Dette skal vi se nærmere på.

Syns det faktisk ble litt fint at dere hadde det på høyre siden der og likte faktisk den høyre siden der eldig godt, men er helt enig med at det også må være linker som før på slutten av artikkelen. Skader jo ikke å ha det to steder ;) .

 

TSP

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Forresten, ikke så viktig, men syns det var så greit å ha det, før når jeg gikk inn på siden i Opera, kom jo opp det ikonet med den G-en, men nå er det ikke der lenger... (Det er det ikonet man får i favorittermappene dine når man legger det til).

 

Bilde vedlagt:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...