Gå til innhold

Velkommen til nye Gamer.no!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket mitt er at nye gamer.no virker utrolig rotete.

Savner også å kunne skille ut artikler m.m. for hver enkelt konsoll.

Er for øyeblikket, og i nærmeste framtid, bare interesser i PC-spill.

Synes det bli så mye unødvendig info som kommer i øynene når Xbox, PS2, PC osv. er stokket om hverandre. Dere burde ha en hovedside for hver konsoll, slik som gamespot.com.

 

Lesbarhet LESBARHET LeSbArHeT

 

Økt lesbarhet bør være det viktigste argument for å gjøre omfattende forandringer på en nettside - viktigere enn økt reklameplass - ellers mister dere lesere.

Selv om dere bruker oransje farge i logoen til Gamer, synes jeg ikke samme farge passer i overskrifter m.m. Mørk blå (e.l.) er mye mer behagelig å lese, og skiller seg likevel tilstrekkelig ut fra teksten ellers.

 

Vil si meg enig med de som har kritisert hvordan dere nå skriver poengene i slutten av spillomtaler. Det er ikke særlig lesbart når dere skriver:

Spillbarhet: 6 av 10 Grafikk: 7 av 10 Lyd: 7 av 10 Flerspiller: 7 av 10 Varighet: 7 av 10

Elendig lesbarhet!

Først burde dere fjernet "av 10".

Deretter burde dere skrevet kategoriene og poengene i to kolonner:

Spillbarhet: 6

Grafikk: 7

Lyd: 7

Flerspiller: 7

Varighet: 7

 

At maksimalt poeng er 10, skjønner man når totalkarakteren angis som 6/10.

 

Litt annet småtteri:

Synes dere kan fjerne bildet dere bruker under "Avstemning". Det gir ingen mening, ingen reklameinntekt, og blir bare et unødvendig bilde som bidrar til et rotete inntrykk. Håper likeledes at hodet (med snakkeboblen) ikke er kommet for å bli.

Det er også et totalt unødvendig bilde.

 

Reklamebanneret på toppen kan godt strekkes helt til høyre, så det fyller hele bredden til siden. Da blir førsteinntrykket litt mer strømlinjeformet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Uten å orke å lese alle de tidligere innleggene vil jeg bare si at jeg er helt enig med at dette ble for rottete!

 

Forsiden er et mylder av dårlig avskilte emne. Jeg må virkelig kikke nøye for å se hva som er hva. I tillegg må jeg scrolle opp og ned i mente. Gamer.no hadde en meget god forside før, men den har nå dessverre falt ned på en roteforside, slik som de fleste nyhetsleverandører på nett har.

 

Alt i alt må jeg si meg meget misfornøyd med fornyelsen til tross for noen nye fine funksjoner. Håper dere tar kritikken til etterretning og fikser opp.

Lenke til kommentar

Det var jo så fint før!

Greit, nytt design er sikkert vel og bra, men må dere gjøre det så "stort"?

Siden deres er nå blitt en mye mindre brukervennlig "ryddig" side, før visste man med en gang hva som var hva, men nå....

 

Som sagt man må scrolle opp og ned for å lete seg fram til alle artikler osv.

Greit ellers ser det bra ut, dere har fått en bra prisguide, fin søkefunskjon på de forskjellige stedene og alt er for det meste fryd og gammen.

 

Se på Gamer.no sidene som et spill.

 

Det forrige spillet i denne serien, var et fint spill, man likte å spille det, ikke på grunn av at det var god grafikk, for det var ikke så veldig god grafikk, hvis du skal se på det sånn, men det var et brukervennlig,enkelt og likendes spill, sånn som fenger ofte.

 

I dette nye spillet har utviklerne (dere) pøst ut, masse ressurser på all grafikken, og det at man får en

vanskelig, krevendes og rotete innledning gjør at dette nye "spillet" ikke scorer så høyt, og mange kan komme til å forlate det så alt for tidlig. For man går glipp av veldig mange fine ting som ikke er skuffendes og kanskje man får bruk for mange av de tingene for å drive handlingen videre fremover, men de tingene gjemmer seg altså bort bak alt rotet. Men dette gjelder forsovet bare innledningen, på de andre sidene er det veldig bra gjennomført.

Mulighetene for LAN/Online er heller ikke særlig store :grin::p .

 

Allikevel er dette et spill som jeg vil anbefale til alle de som var en evig tilhenger av det forrige spillet, for det er mye av det samme, men så lenge man advarer dem mot den vanskelige og ubrukervennlige starten.

Nye brukere vil jeg be pent om å styre unna faktisk, jeg må hvertfall bruke lang tid på å sette dem inn i innledningen før jeg ville anbefalt dem siden.

Men de vil jo allikevel syns innledningen/handlingen er temmelig håpløs,

og den kommer hele tiden tilbake på en eller annen måte. Noen ganger kommer den

usammenhengende handlingen tilbake på slutten av høydepunktene som kommer (mener Omtaler osv.).

 

Jeg ville anbefalt dem om å ta en titt på det forrige spillet, men det er beklageligvis stoppet all produksjon, og den gamle versjonen har på mystisk vis forsvunnet fra flertallige hjem.

 

Dette var min lille "spillomtale", dere skriver omtaler ofte, tester nye spill, og kanskje slår det dere at det i min lille omtale er sagt mye som dere pleier å si om spill selv?

 

Hmm må roe ned på skrivinga nå, mulig det kommer enda et nytt innlegg senere i dag. Skal passe på at det ikke blir så langt :D .

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Unnskyld å si det, men dette var grusomt...

Kom innom Gamer, hadde ikke vært her på en stund og skulle se hva som hadde skjedd på spillfronten i det siste og blir sterkt overrasket av en suppe meg reklame noen artikler og annet rot, var noe så sinnsykt rotete og vanskelig å finne ting her, få tilbake gamle designet eller lag noe nytt!

Lenke til kommentar

Uff.. Dette er det mest rotete designet jeg har sett på lenge! Det er alt for mye uroelementer i designet. Artiklene drukner.

 

Det forrige designet rakk egentlig ikke å bli gammelt, og jeg synes det var langt mer oversiktlig, selv om også det hadde visse svakheter.

 

--NOXiC

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...