Gå til innhold

Ny lydbrikke fra Creative


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor dyre høyttalere må jeg ha for å merke forksjell på denne brikken og brikken på ASUS A8N SLI Deluxe?

Umulig å si, før man har hørt brikken, men som hovedregel trenger man sjelden spesielt bra utstyr for å høre at det er en forskjell, men forskjellen har ikke så mye å si om lyden er dårlig fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvor dyre høyttalere må jeg ha for å merke forksjell på denne brikken og brikken på ASUS A8N SLI Deluxe?

Umulig å si, før man har hørt brikken, men som hovedregel trenger man sjelden spesielt bra utstyr for å høre at det er en forskjell, men forskjellen har ikke så mye å si om lyden er dårlig fra før.

 

AtW

Tror du at jeg må ha høyttalere til over 2000 kr for høre forskjell?

Lenke til kommentar
Hvor dyre høyttalere må jeg ha for å merke forksjell på denne brikken og brikken på ASUS A8N SLI Deluxe?

Umulig å si, før man har hørt brikken, men som hovedregel trenger man sjelden spesielt bra utstyr for å høre at det er en forskjell, men forskjellen har ikke så mye å si om lyden er dårlig fra før.

 

AtW

Tror du at jeg må ha høyttalere til over 2000 kr for høre forskjell?

Som sagt, umulig å si uten å høre brikken, men får å gjette villt, jeg tror ikke du trenger høyttalere til over 2k for å høre en forskjell, men det er ikke dermed sagt du vil synes den ene er bedre enn den andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal jeg kjøpe et nytt lydkort så er det tre ting det skal ha:

 

-PCIe

-Hvertfall optisk utgang og helst også inngang som overfører digitallyden bitperfect uten noen oppsampling. Og nei Creative, jeg vil ikke ha dette på en 5.25 bay, ta heller to PCI plasser.

-Støtte for gode 3D lyd teknologier som A3D 2.0, A3D 3.0, EAX4 og EAX5 i HW.

 

Og før de nevnte 3D lyd systemene blir tatt i bruk i mange spill ser jeg egentlig ingen fordel dette har over mitt C-media innebygde med optisk ut til forsterker.

Lenke til kommentar
Hvor dyre høyttalere må jeg ha for å merke forksjell på denne brikken og brikken på ASUS A8N SLI Deluxe?

Umulig å si, før man har hørt brikken, men som hovedregel trenger man sjelden spesielt bra utstyr for å høre at det er en forskjell, men forskjellen har ikke så mye å si om lyden er dårlig fra før.

 

AtW

Tror du at jeg må ha høyttalere til over 2000 kr for høre forskjell?

jeg kan i hvertfall garantere at du må ha høytellere som koster mer enn 200,-

Lenke til kommentar

altså, jeg sitter på et logtech z-2200, et pc anlegg til litt over tusenlappen, og jeg merka stor forskjell på og bytte fra det integrete lydkortet til Audigy 2 ZS til knappe 500 lappen.

 

bakgrunnstøy'n ble kraftig redusert, lyden virker "rundere" og mer balansert samt at bassen ble mye strammere. hører tilogmed forskjell når jeg spiller av mp3'er i 192 kbs

Lenke til kommentar
Det eneste skikkelige salgsargumentet for dette er seff for seriøse spillere som vil ha den beste sanseopplevelsen. Vil nok som vanlig ta 1-1.5 år før det dukker opp spill som virkelig tar i bruk mulighetene her.

Joda,men det blir med dette som "argumentet" med A64, hvor lang tid har det ikke tatt før en virkelig kan utnytte dette?? Men alikevel bare "må" vi alle ha det, slik blir det nok her og :)

Lenke til kommentar

Nå er det bare 2 dager, 5 timer, 3 min og 15 sek igjen :w00t:

 

Counting down på www.soundblaster.com

 

Edit: oops ser at det bare er til enda mer info kommer :cry: Ikke til det blir lansert

Edit2: Håper vi får se noen bilder av kortet det hadde jo vært fint

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det eneste skikkelige salgsargumentet for dette er seff for seriøse spillere som vil ha den beste sanseopplevelsen. Vil nok som vanlig ta 1-1.5 år før det dukker opp spill som virkelig tar i bruk mulighetene her.

BF2 har allerede støtte for X-Fi (128 voices, EAX4, CMSS3D osv) så du trenger ikke vente spesielt lenge..

 

Skjønner ikke hvorfor folk henger seg så utrolig opp i prisen på høyttalersettet sitt. Lydopplevelse er subjektivt og noen er tonedøve mens andre fanger opp mengder av detaljer og nyanser. Enten så mener du det er verdt pengene eller så driter du i det. Det er i alle fall ingen tvil om at denne nye prosessoren fra Creative gjør et stort sprang i lydbehandling. Hvis du tror du må ha Hi-fi høyttalere til 10k+ for å høre forskjell så har du like mye greie på lyd som en dregg har om flyteevne.. :tease:

 

Det eneste jeg frykter er at dette kortet kommer til å koste det hvite i øyet..

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...