Gå til innhold

G70 lanseres ved månedsskiftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror dere denne kommer på AGP? Kanskje ikke med en gang men etterhvert.

Det kommer nok, spørsmålet blir heller om det blir "native" AGP eller en omformer.

Nvidia har jo allerede en "omformer" de bruker på 6xxx-serien så jeg tror nok de går for samme løsning på den nye generasjonen.

 

Søren klype! Jeg som akkurat hadde bestillt Geforce 6800 Ultra

Ikke si "søren" før du hører prisen. Den nye kjernen blir sikkert en god del dyrere i starten enn det 6800 Ultra koster nå.

 

Jeg tviler egentlig på at Nvidia åpner for SLI med to ulike kort.

 

Malvado  Skrevet 13/05/2005 : 15:06]Noen som vet om det kommer en AGP til PCI-E bro som kan benyttes med agp skjermkort på et hvilket som helst pci-e hovedkort?

Jeg tror ikke det. Det kan vel bli høydeproblemer av det. Adapteren på nørvendigvis ta noe plass i høyden så da kan det hende man ikke får brukt den skjermutgangen som står lengst fra hovedkortet og kanskje får problemer med plassering i enkelte kabinetter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvis kortet er dobbelt så raskt som 6800U, er det ikke da en fair mulighet for at de MÅ bruke PCI-e? Iom at AGP 8x overfører en viss mengde info og PCI-e 16x dobbelt så mye eller noe i den dur??

 

Og hva er egentlig vitsen med å ha et agp system og skjermkort, etter at de har lansert? Koster sikkert det samme for et agpbasert skjemkort, som det gjør for et pci-e kort og HK. :p

 

Mvh Daniel

 

Edit: Leif stakk en tur.

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Kilden er trolig lite troverdig siden det er The Inquirer som kommer med den,

internett's svar på Se & Hør.

Vil si meg uenig der. The INQ pleier å temmelig troverdige kilder og det er skjeldent/aldri de skriver noe som det ikke er fnugg av sannhet i. The INQ har mange gode kontakter på innsiden av industrien og det har skjedd mer enn en gang at de har kommet med saker lenge før alle andre.

 

Se & Hør finner på halvparten av saken, det gjør ikke the INQUIRER.

helt enig. the inq. bommer kanskje på noen stories, men de aller fleste er det en kjerne av sannhet i.

Lenke til kommentar
Hvis kortet er dobbelt så raskt som 6800U, er det ikke da en fair mulighet for at de MÅ bruke PCI-e? Iom at AGP 8x overfører en viss mengde info og PCI-e 16x dobbelt så mye eller noe i den dur??

 

Og hva er egentlig vitsen med å ha et agp system og skjermkort, etter at de har lansert? Koster sikkert det samme for et agpbasert skjemkort, som det gjør for et pci-e kort og HK. :p

 

Mvh Daniel

 

Edit: Leif stakk en tur.

nope.

 

Ja, PCIe 16x er teoretisk sett 2x så raskt som AGP 8X elns...men det betyr ikke at skjermkortene i dag (eller "imårra") bruker hele den tilgjengelige båndbredden...langt ifra...

 

tror AGP 8X holder i baner så lenge man ikke kjører SLI eller no slikt...

Lenke til kommentar
According to HKEPC web-site, NVIDIA would offer three versions of its G70 graphics processor: G70 GTX, G70 GT and G70 (plain-vanilla). DigiTimes claims that the G70 would be two times faster compared to the current flagship NVIDIA GeForce 6800 Ultra and would be made using 0.11 micron process technology at TSMC. Pricing for the top-of-the-range NVIDIA G70 version is expected to be $549 with volume production beginning in the latter half of Q3, 2005.

 

Mener de her at det er G70 som er dobbelt så raskt som 6800Ultra eller G70GTX?

Hvis det er G70 vanilla så tror jeg hvertfall G70GTX kommer til å bli urimelig heftig

Lenke til kommentar
Hvis kortet er dobbelt så raskt som 6800U, er det ikke da en fair mulighet for at de MÅ bruke PCI-e? Iom at AGP 8x overfører en viss mengde info og PCI-e 16x dobbelt så mye eller noe i den dur??

 

Og hva er egentlig vitsen med å ha et agp system og skjermkort, etter at de har lansert? Koster sikkert det samme for et agpbasert skjemkort, som det gjør for et pci-e kort og HK. :p

 

Mvh Daniel

 

Edit: Leif stakk en tur.

nope.

 

Ja, PCIe 16x er teoretisk sett 2x så raskt som AGP 8X elns...men det betyr ikke at skjermkortene i dag (eller "imårra") bruker hele den tilgjengelige båndbredden...langt ifra...

 

tror AGP 8X holder i baner så lenge man ikke kjører SLI eller no slikt...

Bare sånn...litt mer spesifikt, for de som måtte lure:

AGP8X er opptil 2,1GB/sec - kun en vei om gangen (altså enten fra grafikkortet til cpu, eller omvendt), mens PCI-e 16x tilbyr opptil 4GB/sec begge veier samtidig! :)

Har vel god bruk for PCI-e for grafikkort som kommer i de nærmeste år, og til dagens HDTV? (har jeg hørt...).

 

"Man trenger bare 640K harddisk" ? hehe :)

Lenke til kommentar
,14/05/2005 : 23:08] "Man trenger bare 640K harddisk" ? hehe  :)

640kB ram, ikke harddisk. Ingen harddisker har forøvrig vært så små. Kun disketter og magnettape har rommet så små mengder. De minste harddiskene startet på ca 5MB.

 

Dessuten så var det utsagnet Bill sa, sant en god stund etter at han sa det. (Ja, jeg hinter til det MrLee sier om unødvendigheten av PCIe i nærmeste fremtid)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
According to HKEPC web-site, NVIDIA would offer three versions of its G70 graphics processor: G70 GTX, G70 GT and G70 (plain-vanilla). DigiTimes claims that the G70 would be two times faster compared to the current flagship NVIDIA GeForce 6800 Ultra and would be made using 0.11 micron process technology at TSMC. Pricing for the top-of-the-range NVIDIA G70 version is expected to be $549 with volume production beginning in the latter half of Q3, 2005.

 

Mener de her at det er G70 som er dobbelt så raskt som 6800Ultra eller G70GTX?

Hvis det er G70 vanilla så tror jeg hvertfall G70GTX kommer til å bli urimelig heftig

Jeg ville tatt utsagnet om "dobbelt så raskt" med en klype salt, PR-avdelingene som kommer med disse "estimatene" er somregel flinkere til å gå på klessalg enn i matematikk. "Dobbelt så raskt" har svært ofte vist seg å være 50%høyere i snitt(dersom man er heldig).

 

Det ser forøvrig ut til å være en papirlansering, volum produksjon starter i slutten av Q3.. Det betyr vel i praksis at de dukket opp omtrent likt med R520.

Lenke til kommentar
' date='14/05/2005 : 22:08']
... det jeg sa...

Bare sånn...litt mer spesifikt, for de som måtte lure:

AGP8X er opptil 2,1GB/sec - kun en vei om gangen (altså enten fra grafikkortet til cpu, eller omvendt), mens PCI-e 16x tilbyr opptil 4GB/sec begge veier samtidig! :)

Har vel god bruk for PCI-e for grafikkort som kommer i de nærmeste år, og til dagens HDTV? (har jeg hørt...).

 

"Man trenger bare 640K harddisk" ? hehe :)

joda, selvfølgelig kommer det til å trenges i fremtida (er jo derfor de introduserer en ny standard da ;) (er ikke helt tett i pappen)

 

men til dags dato, yter PCIe utgaven av noen Gfx kort merkbart bedre enn AGP utgavene?

Lenke til kommentar
,14/05/2005 : 23:08] "Man trenger bare 640K harddisk" ? hehe  :)

640kB ram, ikke harddisk. Ingen harddisker har forøvrig vært så små. Kun disketter og magnettape har rommet så små mengder. De minste harddiskene startet på ca 5MB.

Jeg refererte til Bill Gates' utsagn...var ikke det harddisk da? *hm*

 

Mr. Lee: nei, PCI-e yter vel ikke spesielt mye bedre enn AGP - spillmessig i alle fall...

Lenke til kommentar
,15/05/2005 : 01:49] Jeg refererte til Bill Gates' utsagn...var ikke det harddisk da? *hm*

 

Mr. Lee: nei, PCI-e yter vel ikke spesielt mye bedre enn AGP - spillmessig i alle fall...

Det var Bill Gates sitt utsagn jeg refererte til også. Jeg husker godt minnebegrensningen på 640kB i DOS som og etter hvert teknikkene som ble brukt for å omgås den begrensningen. (Extended memory area og Expanded memory area)

 

Hva annet bruker man vel skjermkort til? :p (Oki, 2D, men der holder det jo strengt tatt med den gamle PCI-standarden, og 3D-rendering noe som har tilsvarende ytelsegevinst av PCIe som spill, dvs. ingen merkbare forskjeller) Jeg tror heller ikke neste generasjon skjermkort vil få noen merkbar ytelsegevinst av PCIe. (Bortsett fra integrerte skjermkort og de som bruker TurboCache-teknikken.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...