Gå til innhold

StarWars episode 3


NightWolfie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål nr. 1 ble besvart på en utilfredsstillende måte. Anakin blir ikke virkelig mørk før han *spoiler warning* tar livet av Trade Federation-folka, enda de trygler om nåde. Men da har han allerede *sjokk* tatt livet av "the younglings" - jedispeiderguttene. Det er noe som ikke er helt lineært her... :no:

Synes dette kvalifiserer veldig til "the dark side" jeg ;)

Lenke til kommentar
"Luke, I am your father", det må være den største filmreplikken noensinne :D

Du heter Dark Knight, du har Vader som avatar, og likevel påstår du at en replikk som aldri er blitt ytret er "den største"?

 

 

Darth Vader: If you only knew the power of the Dark Side. Obi-Wan never told you what happened to your father.

Luke: He told me enough. He told me you killed him.

Darth Vader: No. I am your father.

Lenke til kommentar
"Luke, I am your father", det må være den største filmreplikken noensinne :D

Du heter Dark Knight, du har Vader som avatar, og likevel påstår du at en replikk som aldri er blitt ytret er "den største"?

 

 

Darth Vader: If you only knew the power of the Dark Side. Obi-Wan never told you what happened to your father.

Luke: He told me enough. He told me you killed him.

Darth Vader: No. I am your father.

Sorry at jeg huska litt feil da....

Lenge siden jeg har sett det der nå... :blush:

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg synes synd på Plo Koon, som hadde fortjent bedre enn å bli skutt ned. Jeg synes også synd på Ki-Adi-Mundi, genialt da vi ser ann deflekte de første boltsene, han var skillet så det ut som. Mace Windu imponerte meg, så jeg nesten ut som han greide seg bedre mot Palpatine enn Yoda. Han skulle tatt med seg Anakin så kunne de fikset Lord Sidious lett alene, eller yoda for den saks skyld. Synes Keiseren var relativt heldig, med tanke på at anakin kom f.eks i siste øyeblikk før Windu skulle fikse ham.

 

Samuel L. Jackson er genial skuespiller, og her gjør han kanskje en av de beste rollene sine noensinne synes jeg. Eneste han er slått av i denne filmen er Frank Oz som Yoda. Selv om ILM også må få mye credit pga. Yoda sin store sjarm :)

Lenke til kommentar
"Luke, I am your father", det må være den største filmreplikken noensinne :D

Du heter Dark Knight, du har Vader som avatar, og likevel påstår du at en replikk som aldri er blitt ytret er "den største"?

 

 

Ah, endelig flere som faktisk har hørt mekre til det, har irritert meg over at alle tar feil på den der.

 

Men hvorfor må vi se twi'leken dø :cry: ?

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Så denne filmen idag, og jeg må si jeg er imponert over Hayden's prestasjon. Han greide seg fint, slutten var genial. Yoda var utrolig morsom & tøff(Salen lo godt da han smasha de røde vaktene.) Fint gjennsyn med Chewbacca, han var venner med Yoda :love:

 

Hadde vært gøy og sett hvordan Chewie & Han solo kom sammen da!

 

 

Tok Jedi testen

 

You are a Jedi Master.

 

You are the best the Jedi have to offer. You have great wisdom and your combat abilities are hard to match. The Force is your ally, and it is useful to solve difficult problems, to help you push yourself to your limits and to accomplish seemingly impossible feats. Patience and inner strength have made you the person you are now.

 

You are the pinnacle of the Jedi Order.

Lenke til kommentar

Så filmen i kveld. Fremdeles en merkbar premierestemning i Ullmann-salen på Nova i Trondheim, ja. Applaus både før og etter filmen, blant annet.

 

Hva kan jeg si? Jeg er storfornøyd. Synes denne filmen stort sett er fullt på høyde med det beste fra de tidligere Star Wars-filmene. Spørsmålet er vel om det kunne ha lønnet seg å kutte ut General Grievous, og heller få en litt mer avslappet og mer tradisjonell Star Wars-film. Men nå fører jo selvsagt Grievous-delen av filmen til en del heftige scener òg, da, så jeg skal absolutt ikke klage.

 

Men hvorfor må vi se twi'leken dø :cry: ?

George Lucas skal visstnok ha sagt at Aayla Secura, som hun heter, faktisk overlever. Jeg synes imidlertid det virker ganske usannsynlig etter den scenen vi så i filmen ... Det er jo trist med alle jediene, da, egentlig. Kit Fisto, Ki-Adi-Mundi, Mace Windu - fryktelig å se dem bli utryddet.

Lenke til kommentar
denne filmen mangler dybde, tror rett og slett det er for mye action som ødelegger filmen.

Noe som igjen får meg til å tenke på forslaget om å kutte ut Grievous. Tror man kunne fått en litt mer avslappet film (men selvsagt fremdeles med mye action) dersom man hadde gjort dette.

Lenke til kommentar
denne filmen mangler dybde, tror rett og slett det er for mye action som ødelegger filmen.

Noe som igjen får meg til å tenke på forslaget om å kutte ut Grievous. Tror man kunne fått en litt mer avslappet film (men selvsagt fremdeles med mye action) dersom man hadde gjort dette.

Kunne hatt en annen droidegeneral, eller bare latt dokuu leve litt lenger....

Enig at mye action hadde blitt borte, men det kunne sikkert det vært på andre måter også... :hmm:

 

Men det er teit at han bruker lightsabere når han verken er Jedi eller Sith...

Kunne heller hatt et par sånne pinner som dissa vakta hans har...

Lenke til kommentar
denne filmen mangler dybde, tror rett og slett det er for mye action som ødelegger filmen.

Noe som igjen får meg til å tenke på forslaget om å kutte ut Grievous. Tror man kunne fått en litt mer avslappet film (men selvsagt fremdeles med mye action) dersom man hadde gjort dette.

Kunne hatt en annen droidegeneral, eller bare latt dokuu leve litt lenger....

Enig at mye action hadde blitt borte, men det kunne sikkert det vært på andre måter også... :hmm:

 

Men det er teit at han bruker lightsabere når han verken er Jedi eller Sith...

Kunne heller hatt et par sånne pinner som dissa vakta hans har...

Godt poeng. Det er liksom ikke meningen at man skal kunne håndtere en lyssabel når man ikke er jedi eller sith. Men nå bruker han dem jo heller ikke som en jedi eller sith, da - sikter til den rotorteknikken han innleder kampen med. Tåpelig.

Lenke til kommentar
Noe som igjen får meg til å tenke på forslaget om å kutte ut Grievous. Tror man kunne fått en litt mer avslappet film (men selvsagt fremdeles med mye action) dersom man hadde gjort dette.

kan si meg enig i det. samtiding som historien for den nye trilogien kulminerer betyr det ikke at alt trenger å "besvares" på kortest mulig tid (og på bekostning av fortellingen, den gode historien). rett etter å ha sett fimen føler jeg at både 1'ern og 2'ern hadde mer å fortelle enn denne fimen (for ikke å snakke om 4,5 og 6ern)

Lenke til kommentar
Synes det var ganske tøft jeg den "rotorteknikken", men obi-wan eier ham uansett.

Til fordel for Grievious kunne vi hatt mer jedi saker, som nedslaktningen og flere linjer på forskjellige jedier. Evt. se dem slåss på remote planets.

Jepp. "Order 66" går liksom så alt for enkelt. Jeg syns det bør kreves mer enn noen få, usle stormtropper/klonekrigere for å ta Ki-Adi-Mundi, for eksempel.

Lenke til kommentar

Nå må vi sette disse hendelsene i sammenheng og bruke logikk, da. Jediridderne slåss med det de trodde var allierte. Det er mulig at de burde ha merka noe truende gjennom Kraften, men mtp at det er følelsesløse klonesoldater de kjemper med, så velger jeg å tro at de dermed ikke kjente aromaen på slike "onde" strømninger. Soldatene fulgte bare ordre, akkurat som de gjorde i sekundet før de fikk ordre 66, da de istedet skjøt i filler droider.

 

Yoda, derimot, som er et av vesnene som er mest Kraft-sensitive, merket at buddysene hans ble drept og ante dermed ugler i mosen og hadde alt av sanser på stilk når angrepet på ham ble utført.

 

Hva store krigere fortjener, har intet å si i krig. Krig er meningsløst og brutalt. Det illustrerer denne filmen, og det er MEGET bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...