Gå til innhold

StarWars episode 3


NightWolfie

Anbefalte innlegg

Enig, han satt vel ved siden av Yoda vis jeg ikke husker helt feil i Jedi rådet.

F.eks en så stor kriger som Plo Koon fortjener å slå ifra seg endel isteden for å bli skutt rett ned når han flyr.

Synes det var fett at Mace Windu(Som jeg digger) nesten slo den store Sidous! Han døde i en 2 mot 1 fight, mot to av de mektigste sithene! Dette var en utrolig bra og verdig slutt for Mace!

 

Jeg har helt glemt den Darth'en i Episode 1, episode 1 sugde egentlig! Episode 3 var en utrolig gøy opplevelse, minna meg om 4,5 og 6! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vise ord, cun.

Det må jeg virkelig si.

Men jeg hadde virkelig sett store jedier som plutselig forsvant, hadde slått litt mer ifra seg.

 

Den jedien som imponerte meg mest i denne filmen er nok Mace Windu. Hadde vært så fett og sett at han hadde slått i hjel den selvgode keiseren.

Lenke til kommentar
Mace Windu imponerte meg, så jeg nesten ut som han greide seg  bedre mot Palpatine enn Yoda. Han skulle tatt med seg Anakin så kunne de fikset Lord Sidious lett alene, eller yoda for den saks skyld. Synes Keiseren var relativt heldig, med tanke på at anakin kom f.eks i siste øyeblikk før Windu skulle fikse ham.

 

Ikke at jeg vet svaret, men tror alt dette var skuespill fra Darth Sidious sin side... Han holdt igjen, for å se hjelpesløs ut, slik at Anakin ville hjelpe ham... Det var slik jeg tolket det i hvertfall...

Hvis ikke så hadde jo Yoda bare lekt med ham, han er jo mye sterkere enn Master Windu...

Dessuten måtte jo Sidious ha samlet en god del krefter for å sende Windu ut av vindu (:p) på den måten han gjorde, hvis han liksom var så sliten og hjelpesløs... =)

Lenke til kommentar
Mace Windu imponerte meg, så jeg nesten ut som han greide seg  bedre mot Palpatine enn Yoda. Han skulle tatt med seg Anakin så kunne de fikset Lord Sidious lett alene, eller yoda for den saks skyld. Synes Keiseren var relativt heldig, med tanke på at anakin kom f.eks i siste øyeblikk før Windu skulle fikse ham.

 

Ikke at jeg vet svaret, men tror alt dette var skuespill fra Darth Sidious sin side... Han holdt igjen, for å se hjelpesløs ut, slik at Anakin ville hjelpe ham... Det var slik jeg tolket det i hvertfall...

Hvis ikke så hadde jo Yoda bare lekt med ham, han er jo mye sterkere enn Master Windu...

Dessuten måtte jo Sidious ha samlet en god del krefter for å sende Windu ut av vindu (:p) på den måten han gjorde, hvis han liksom var så sliten og hjelpesløs... =)

Yoda spillte mot Sidous, Mace var en utrolig Jedi, større enn Kenobi på den tiden der. Så Sidious spillte ikke!

Lenke til kommentar

Husker hjertet mitt var oppi halsen da jeg så Mace Windu deflekterte lynene til Sidious og Anakin kom og kuttet av armen hans. Så utrolig mektig.

 

Noe annet som også var ekstremt bra gjort var da keiseren fikk alt lynet han sendte mot Mester Windu imot seg igjen slik at han ble arrete og vansiret i fjeset.

Lenke til kommentar

Det var ganske artig, ja. Jeg lurte alltid på i forkant av filmen hvorfor Darth Sidious var så jævla ugly bugly i forhold til Kansler Palpatine (dette var i henhold til trailerne, i tidligere tider trodde jeg keiseren (altså, sånn som han fremstår i Episode V og VI) bare var gammel og sliten).

Lenke til kommentar

Yoda spillte mot Sidous, Mace var en utrolig Jedi, større enn Kenobi på den tiden der. Så Sidious spillte ikke!

Hvorfor i alle dager skulle Yoda spille mot Sidious? Hva oppnår han med det? At episode 4, 5 og 6 også skal få komme? :p

Klar over at Windu var en sterk Jedi, og Jedi Master.. Men han kan umulig ha vært like sterk som en Sith Lord, det nekter jeg å tro.. :p At Yoda mulig er det, kan jeg forstå... Vil si meg enig i at Yoda var uheldig, men at han "spilte" tviler jeg på...

Lenke til kommentar
Sith-lorder er sterkere enn jediriddere fordi de bruker dirty tricks som jedier ikke gidder å bruke, men de er samtidig svakere fordi de er moralsk forkastelige, noe som til slutt ødelegger dem alle.

Sithlorder har kanskje sterkere rå-offensiv kraft, men til slutt er den bare selv destruktiv.

 

I episode 5 sier jo Yoda at ikke den mørke siden er kraftigere. Bare lettere, mer forførisk.

Lenke til kommentar
Sith-lorder er sterkere enn jediriddere fordi de bruker dirty tricks som jedier ikke gidder å bruke, men de er samtidig svakere fordi de er moralsk forkastelige, noe som til slutt ødelegger dem alle.

Sithlorder har kanskje sterkere rå-offensiv kraft, men til slutt er den bare selv destruktiv.

 

I episode 5 sier jo Yoda at ikke den mørke siden er kraftigere. Bare lettere, mer forførisk.

men hvorfor sier han det?

 

er det fordi det er sant eller fordi han ikke skal tro at den mørke siden er kraftigere og dermed tro at han er sterkere enn de på den mørke siden

Lenke til kommentar

Og det ble jo litt bevist i både Episode 1 og 2 at Sither er litt kraftigere en Jedier, for Darth Maul klarte jo å duelere Qui-Gon og Obi-Wan en god stund, for man må jo tru at Qui-Gon har holdt på lenger med Jedi kunster en Darth Maul, enda klarte jo Darth Maul å ta han......

 

Og i episode 2 tar Count Duko opp kampen med Anakin og Obi-Wan, og senere Yoda, og likevel klarer å holde kampen opp med de, og stikke av...

 

Synes det er et bevis på at Sith Lorder er kraftige... :)

Lenke til kommentar
Sith-lorder er sterkere enn jediriddere fordi de bruker dirty tricks som jedier ikke gidder å bruke, men de er samtidig svakere fordi de er moralsk forkastelige, noe som til slutt ødelegger dem alle.

Sithlorder har kanskje sterkere rå-offensiv kraft, men til slutt er den bare selv destruktiv.

 

I episode 5 sier jo Yoda at ikke den mørke siden er kraftigere. Bare lettere, mer forførisk.

men hvorfor sier han det?

 

er det fordi det er sant eller fordi han ikke skal tro at den mørke siden er kraftigere og dermed tro at han er sterkere enn de på den mørke siden

SPOILER WARNING

 

Fordi det koster mer å "komme langt" i "the light side of the force". Du ser jo at Yoda klarer å hamle opp med de værste Baddies, selv Palpatine. (Pluss at Mace Windu klarte jo også å ta rotta på Palpatine/Darth Sidious, hadde det ikke vært for en viss manipulert padawan...)

 

Det at Sidious sin læremester hadde lært seg å skape liv, var (såvidt jeg kan forstå) bare en løgn for å narre Anakin over til den mørke siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...