Gå til innhold

StarWars episode 3


NightWolfie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen spørsmål som jeg og en kompis har diskutert over:

 

1. Hvem drepte Padmè? Jeg mener at Sidious gjorde det, "med-boten" sa jo at hu egentlig var frisk, men de mista henne likevel. Virka jo nesten som om Sidious glemte å få liv i henne igjen, eller så har han aldri kunne forhindret folk i å dø? Kompisen min mener det var Vader, når han kvelte henne, men det høres ikke helt riktig ut, som sagt sa jo "med-boten" at hu var frisk.

 

Dette spør jeg om fordi jeg har totalt glemt det, og både VHS og DVD-spilleren min fungerer ikke:

 

2. Hvem bestilte klonene? (Var det Dooku?)

 

3. Hvorfor kunne Darth Sidious gi kommandoer til klonene? (Fordi det var Dooku sine kloner, og da fikk Sidious dem?)

Lenke til kommentar
Noen spørsmål som jeg og en kompis har diskutert over:

 

1. Hvem drepte Padmè? Jeg mener at Sidious gjorde det, "med-boten" sa jo at hu egentlig var frisk, men de mista henne likevel. Virka jo nesten som om Sidious glemte å få liv i henne igjen, eller så har han aldri kunne forhindret folk i å dø? Kompisen min mener det var Vader, når han kvelte henne, men det høres ikke helt riktig ut, som sagt sa jo "med-boten" at hu var frisk.

Teorien min var at hun drepte seg selv, på den måten at hun bare ga opp. Hun var så knust pga Anakin sitt valg at hun ikke orket mer...

Lenke til kommentar
Noen spørsmål som jeg og en kompis har diskutert over:

 

1. Hvem drepte Padmè? Jeg mener at Sidious gjorde det, "med-boten" sa jo at hu egentlig var frisk, men de mista henne likevel. Virka jo nesten som om Sidious glemte å få liv i henne igjen, eller så har han aldri kunne forhindret folk i å dø? Kompisen min mener det var Vader, når han kvelte henne, men det høres ikke helt riktig ut, som sagt sa jo "med-boten" at hu var frisk.

Teorien min var at hun drepte seg selv, på den måten at hun bare ga opp. Hun var så knust pga Anakin sitt valg at hun ikke orket mer...

Det er nok dette som er forklaringen, ja. Tipper Sidious aldri hadde evnen til å forhindre folk fra å dø - han brukte det bare som lokkemiddel for Anakin.

Lenke til kommentar
2. Hvem bestilte klonene? (Var det Dooku?)

 

3. Hvorfor kunne Darth Sidious gi kommandoer til klonene? (Fordi det var Dooku sine kloner, og da fikk Sidious dem?)

2. En Jedi jeg ikke husker navnet på, som døde 10 år før episode 2... Sikkert en padawan av Sidious...

 

3. Sidious sto bak hele krigen, han kontrollerte begge sider, hele tiden. Både klonene og droidene... Han lurte alle..

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
2. Hvem bestilte klonene? (Var det Dooku?)

3. Hvorfor kunne Darth Sidious gi kommandoer til klonene? (Fordi det var Dooku sine kloner, og da fikk Sidious dem?)

2.Nei, det var mester Sifo Dyas, en kamoaner som ble drept ti årt før handlingen i episode to fant sted.

 

3. Det var ikke Dooku sine kloner, og Darth Sidious var kansler Palpatine.

 

Og de sa meget tydelig at det virket som om Padme ikke ville leve lenger.

Endret av Icedude
Lenke til kommentar
Noen spørsmål som jeg og en kompis har diskutert over:

 

1. Hvem drepte Padmè? Jeg mener at Sidious gjorde det, "med-boten" sa jo at hu egentlig var frisk, men de mista henne likevel. Virka jo nesten som om Sidious glemte å få liv i henne igjen, eller så har han aldri kunne forhindret folk i å dø? Kompisen min mener det var Vader, når han kvelte henne, men det høres ikke helt riktig ut, som sagt sa jo "med-boten" at hu var frisk.

Teorien min var at hun drepte seg selv, på den måten at hun bare ga opp. Hun var så knust pga Anakin sitt valg at hun ikke orket mer...

Det er nok dette som er forklaringen, ja. Tipper Sidious aldri hadde evnen til å forhindre folk fra å dø - han brukte det bare som lokkemiddel for Anakin.

Bekreftes det at Sidious var Darth Plagueis the Wise sin apprentice?

Lenke til kommentar

Det er noe jeg alltid har lurt på... Som går mer på episode IV, V og VI.. Hvorfor dreper ikke Vader, Sidious? I absolutt alle andre tilfeller hvor "sith-eleven" har vært sterkere enn master'n, så har eleven tatt livet av masteren.. Det er jo sith sin vei, på en måte... Vi får jo bevis på at han får det til, uten store problemer..

Er det fordi han ikke er 100% ond enda, at'n faktisk fortsatt bare følger Sidious?? Alltid lurt på..for hvis jeg var ond, og så mektig som Vader, skulle ingen ha vært over meg! :D

Lenke til kommentar
Bekreftes det at Sidious var Darth Plagueis the Wise sin apprentice?

Nei, men det må da kunne sies å være ganske åpenbart?

 

Det er noe jeg alltid har lurt på... Som går mer på episode IV, V og VI.. Hvorfor dreper ikke Vader, Sidious? I absolutt alle andre tilfeller hvor "sith-eleven" har vært sterkere enn master'n, så har eleven tatt livet av masteren.. Det er jo sith sin vei, på en måte... Vi får jo bevis på at han får det til, uten store problemer..

Tror George Lucas har sagt at Vader, på grunn av drakten og skadene fra Mustafar, kun er omtrent 80 % så mektig som Palpy. Hadde det ikke vært for at han ble skadet på Mustafar, hadde han trolig vært omtrent dobbelt så mektig (noe som trolig hadde vært farlig for Palpy).

Lenke til kommentar

Ah så filmen damn den var bra. Likte den kampen mellom Obi One og Anakin. Viste bare at Anakin måtte tape :D

 

EDIT: så at en spurte hvordan Padmè døde. Hun døde rett og slett pga at hun var blitt knust og hadde ikke lysten til å leve etter at hun fant ut at Anakin vendte seg til den mørke siden.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Kom bare til å tenke på noe, kan det ikke vært det følelsesbåndet mellom Anakin og Padme som drepte henne? når Anakin "dør" og Vader bil født liksom?

 

En Sith kan ikke lære seg å hindre mennesker fra å dø, det kan bare opnåes gjennom medlidenhet, noe en Sith IKKE har ;)

 

Tingen med Syfo Dias er vel at han ble drept før han bestilte klonene, var det ikke sånn? Jeg tror det var Sidious som bestilte de, mens han utga seg for å være Dias. Men dette stemmer sikkert ikke, er vel heller bare en teori jeg liker :D

 

Viste bare at Anakin måtte tape
Hadde han noe valg? Obi skal jo overleve og Anakin skal bli alvorlig skadet ;) Endret av Imposter
Lenke til kommentar
Bekreftes det at Sidious var Darth Plagueis the Wise sin apprentice?

Nei, men det må da kunne sies å være ganske åpenbart?

Vel, hvis det er bekreftet at Plag. kunne påvirke midichlorians, og at Sid. var hans apprentice, er det ikke like åpenbart at Sid ikke hadde drept Plag før Plag hadde vist ham hvordan man påvirker midichlorians?

 

Og vil det ikke da være åpenbart at Sid faktisk har evne til å påvirke midichlorians?

Lenke til kommentar
Vel, hvis det er bekreftet at Plag. kunne påvirke midichlorians, og at Sid. var hans apprentice, er det ikke like åpenbart at Sid ikke hadde drept Plag før Plag hadde vist ham hvordan man påvirker midichlorians?

 

Og vil det ikke da være åpenbart at Sid faktisk har evne til å påvirke midichlorians?

Tingen er at Qui-Gon Jinn lærer seg dette, og dør ikke, men bli ett med kraften. dette er noe han senere lærer Obi og Yoda. Når Yoda kommer ombord i opprørsbasen, den på Astroiden, tar Qui-Gon kontakt med han gjennom kraften.

Lenke til kommentar

Synd vi ikke fikk se Qui-Gon i spiritual form, slik som gode gamle ben ifra den originale trilogien.

 

Jeg synes det er dumt at Anakin før alle de skadene.

Skulle ønske han ble, som sagt, dobbelt så kraftig som Palpatine. Det hadde vært tøft å se i de orginale filmene xD

Lenke til kommentar

Denne filmen ga ikke svar på hvem som egentlig bestilte klonene og hvorfor. Ei heller hvem som sletta Kamino fra databasen til jediene.

 

Selv om vi egentlig veit hvorfor klonene ble bestilt (pga manipulasjonskrigen), veit vi ikke under hvilke omstendigheter eller hvem som var involvert.

Lenke til kommentar

Mener å huske at Mace Windu skal være bedre enn Yoda med lightsabern, men at Yoda tar igjen dette på visdom osv.

Utrolig sterk scene av Windu og Palpatine, det var mektig spesielt ansiktsuttrykka til Windu.

 

Det som er litt rart er at det virker som om Sidious visste hele tiden alt om Anakin. At han drømte om at Padme dør osv. Det er jo en stooooor fordel!

Endret av Holmgr3N
Lenke til kommentar
Filmen var bra. Det skulle ha vært mer ondskap. Mer Vader.

Syntes det var perfekt balansert jeg da.

 

Edit: Eller, syntes vi kunne se Vader i en lyssverdduell, denne gangen med nåtidens spesialeffekter. Det hadde vært interessant.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...