Gå til innhold

Post din UI-config (med screenshot)


Anbefalte innlegg

Nå er det jo både en World of Warcraf-screenshot-tråd, samt en egen UI-tråd her på WoW-forumet, men jeg synes ikke det er så mye interessant som blir postet der.

 

Nå vet jeg ikke om det bare er meg, eller om det gjelder flere andre, men jeg ønsker å se hvordan WoW-folket her på forumet har konfigurert UI'et sitt. Ved siden av screenshottet kan det jo være en idé å skrive ned hvilket UI-compilations en bruker, samt andre addons.

 

Selv bruker jeg for tiden Cosmos, med endel andre små addons. Siden Burning Blade ikke er oppe at the moment, vil jeg poste et screenshot senere.

 

Håper moderatorene ikke mener denne er for lik de andre trådene, for meningen er at det er UI'et som står i fokus her.

 

Med vennlig hilsen

Complexion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet viser:

 

Bank statement - sjekk innhold i bank til alle characters du har, på alle servere, hvorsomhelst... (du kan seff. ikke ta ut og inn ting fra banken da..)

 

EquipCompare - viser stats på item som er equippet sammen med mousover på det du ser på

 

Quest lvls - Viser lvls på quests i loggen

 

Atlas - maps over instances...

 

Titan bar - rimelig selvforklarende

post-172-1115754488_thumb.jpg

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

andre

 

Lootlink - samler database over alle items jeg "ser" samt vendor pris

 

EquipManager - du kan lage "sets" med items du kan skifte mellom med ett tastetrykk.. fint for å equippe +% på speed ved mount trinket o.l. :)

 

Bruker ellers følgende:

 

Gatherer - markerer herbs/containers/mineral deposits o.l. på kartet

 

AvailableOnly - setter automatisk view hos trainers o.l. til å ikke vise de utilgjengelige skills...

 

Bufftimers - liker bedre Telo's implementasjon enn blizzards...

 

CT_Mailmod - send massemails til characters... enklere å adminsiterer alts og slikt :)

 

Enchantrix - viser hva items disenchanter til

 

OpenBags - åpner og lukker alle bags automatisk ved vendor besøk, istedet for bare backpack

 

Telo's quickloot - flytter loot vindu direkte under cursor ved åpning..

 

Restreminder - gir en visuel/audiel advarsel hvis jeg logger ut utenfor enhanced rest soner...

 

Tacklebox - forenklet fisking...

 

Account logon - ikke en UI mod direkte, men en måte å få wow til å huske login/pass når du starter spillet..

post-172-1115754510_thumb.jpg

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Nå er det kanskje ikke så veldig mange av disse som vises i selve screenshottet, men jeg bruker altså følgende addons;

- AltSelfCast (Flott når man skal buffe seg selv)

- Atlas (Uvurderlig instance-map - du ser knappen oppe til høyre på bildet)

- ChatScroll (Slik at man scroller chatten istedet for main-baren med mousewheel)

- Cosmos (Hele pakken er installert, men over halvparten av mappene er slettet)

- EasyMail (Raskere og bedre måte å få sendt unna mailen på)

- EquipCompare (Super liten addon som viser stats for både equippet og markert item - se screenshot)

- GroupFinder (Kjekk liten sak som man lager en liten macro ut av for å få funksjonell)

- Gymnast (Slik at du kan 'customize' tooltippet ditt (fjerne PvP, legge til guild etc.))

- MapNotes (Kjekk liten sak slik at du kan sette notes på kartet)

- QuestLevels (Hvordan kan man klare seg uten?)

- QuickLoot (Det blir mye raskere å loote med denne installert)

- ReagentHelper (Viser hva de forskjellige råvarene brukes til)

- MapCoords (Uvurderlig addon som gir deg koordinater på kartet - kjekk hvis man bruker Thottbot innimellom)

 

Det er vel de viktigste addonene som er installert hos meg. Som dere ser har jeg ikke foretatt store forandringer på selve utseendet hos meg, men jeg regner med at det er mange som har noen snaxy UI'er ved hjelp av Nurfed f.eks?

Lenke til kommentar

MrLee.. hva heter den "baren" du har på toppen av bilde (over hue til char osv..)

syntes den så interisant ut, og siden jeg ikke gidder å ha hele cosmos pakka, har jeg heller luket ut dem som er unødvenige. (noe flere burde gjøre siden det er ting der man trolig aldri kommer til å få brukt, hvertfall ikke jeg).

 

Er det ikke sånn at med moder som f.eks cosmos bruker wow mer ressurser enn det wow vanligvis ville gjordt?

Endret av AnVli..p4
Lenke til kommentar

Bruker Ulimate UI, som er en compilation av mange kjekke add-ons:

 

wowscrnshot0511050306483ra.th.jpg

 

All in One Inventory

- One big bag instead of 5 smaller bags.

AlphaMap

- Shows you the game map on the screen that has variable alpha and doesn't impair game control.

AltSelfCast

- Allows you to cast spells on yourself by simply holding alt and clicking the spell. The selfcast key (in this case "alt") can be changed.

AvailableOnly

- When you go to a trainer, it only shows you can can learn at the moment, so you don't have to unselect "Unavailable" every time.

AvgXP

- Calculates various xp based statistics, allowing you to know exactly how much xp and approximately how many kills til you level.

BankStatement

- Allows you to view the contents of your bank from anywhere in the world, even the bank statements from other characters on other servers.

BetterKeyBinding

- It's a better key binding interface!

Bufftimers

- Shows small timers under your buffs. Blizzard has a feature that can do this, but buff timers is better imo. Small, more compact, easier to read, always 4 digits.

ChatScroll

- Allows you to scroll the chat box with the mousewheel.

ChatTimeStamps

- Adds Chattimestamps to the chatframe.

CombatCaller

- Calls out you need health/mana whenever you are low on either, automatically.

CombatStats

- Shows various combat statistics about your abilities and combat moves.

CoolDown Count

- Shows the Cooldown with a large number on your icons so it's much easier to note.

CoolDown Count (flexbar)

- Allows cooldown count (above) to work with flexbar.

CT_MailMod

- Allows you to mass mail a lot easier.

CT_RaidAssist

- An incredibly helpful raid assist feature that lets you view the health and mana/rage of all the people in your raid, and easily target them as if they were in your party.

DefendYourself

- Automatically performs combat actions such as attack when you are attacked, etc.

DynamicData

- All you need to know is that its needed for All In One Inventory

DynamicData (item)

- Same as above

Equip Compare

- Adds a comparison tooltip like that which you see at the AH when browsing items you are wearing, but with stuff in your inventory as well.

Fetch

- Required for DefendYourself, basically helps acquiring a characters real name.

Flexbar

- A huge addon for creating ANY type of action bar. Hugely flexible. Words cannot describe the power this provides each user.

Gatherer

- Shows the locations of plants/mineral veins/chests on the minimap after you loot them once.

GoodInspect

- Allows you to inspect from a much greater distance, and also allows you to inspect members of the opposite faction. (You have to use a key binding for the latter part, simply right clicking there name will not bring up any options)

Gypsy_BuffBar

- Adds a moveable, detailed buffbar instead of the standard one.

Gypsy_General

- Adds various options such as tooltip placement, lagmeter display, etc.

Gypsy_Hotbar

- Removes all the artwork from the normal WoW action bar, adds an extra row of buttons, and makes it moveable.

Gypsy_Shell

- Creates a nice little Gypsy Menu for all the Gypsy addons.

Gypsy_Unitbars

- Makes the target frame/character frame/party frame moveable and adds various other anchoring options.

ItemBuff

- Allows you to see the buffs on your items without viewing your character.

Karma

- A player tracking system. Keey track of ninjas, or nice people, and rate them!

Lootlink

- An in-game, searchable item database with the caveat that it starts out empty. Items are added to it as you see them in game. You can scan the entire auction house by going to the auction house dude and typing "/lootlink scan" while the auction window is open.

MapNotes

- Allows you to add notes to the main map.

MobilesFrames

- Allows you to move many of the games frames around anywhere on the screen.

Notepad

- An in-game notepad!

Popbar

- A cool, easy-to-configure set of bars that can "pop up" when you mouseover them, hence "popbar".

QuickLoot

- Auto close the loot frame if there's no loot, and will put the loot frame under your mouse when looting.

Reagent Helper

- View what classes/professions use reagents with an extra line added to the tooltip of all reagents.

Relinker

- Allows you to Shift-click items people linked already in the chat, thus "re-linking" the item.

Reputation

- Shows detailed Reputation numbers

Sea

- A Sea of information - "An organized WoW Function Library".

SimpleMail

- Puts the name of the last person you sent an item to into the mail sender section, and other things to make mailing... more simple!

SocialSendMessage

- Adds various Social frame modifications, like edit notes, send message, etc.

TackleBox

- Makes fishing a WHOLE lot easier.

Titan

- A nifty bar at the top of the screen that shows tons of very useful information.

Tooltips et all

- Tooltip options galore!

UltimateUI

- The base of the UUI menu and spellbook.

WeaponButtons

-  Gives you a little window that contains your main hand weapon and your off hand weapon for easy weapon switching.

WeaponQuickSwap

- Function for quickly swapping between 2 weapon sets

ZoomMap

- Makes the Minimap a whole lot bigger and easier to see.

 

Kan leses mer om og lastes ned her:

Curse Gaming

 

PS: Det følger også med en mappe med "OptionalAddons" der det ligger spesielle add-ons for hver klasse, i mitt tilfelle har jeg lagt til RogueAgent, GaugeHelper og RogueWeaponSwap. Det finnes enda flere for min klasse, men jeg bruker ikke alle.

For å nevne klassene, det finnes ekstra add-ons for: Druid, Priest, Rogue, Shaman og Warlock.

Lenke til kommentar

Bruker en lett blanding av Cosmos og GypsyMod og:

 

*Gather (genial til å finne minerals osv)

*Book of dead (ser hvor mange jeg har drept og har blitt drept i pvp)

*ICU (genialt for hunters, ser hvordan classe/type og lvl mob players er på minimap når jeg tracker humanoids)

 

 

En del av de Complexion ligger inne på Cosmos så bruker de oxo..

 

Edit: skrivefeil, Complexion hvem er det bilde av? har sett det en plass før..

post-172-1115775479_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
her ser dere hvordan kartene mine ser ut..

Og da ser du tin, copper ol? Hva slags mod er det?

gatherer....viser bare items du kan plukke...i.e. en herbalist ser urter han har plukka, en miner ser mineraler.... vil ikke se begge deler...med mindre han er både herb. og miner da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...