Gå til innhold

Hva ligger din Cpu og system temp på?


le_state

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gikk in på bios og pc health...

 

pcu- 60 graer :ohmy:

sytem- 41 grader :nei:

 

dette er vel ikke under full load.. syns dette var veldig høyt.. har amd athlon xp 2600+ og en "standar" kjøler tror jeg... netopp "rensa" kjøleribbe for støv og greier.. ehh er ikke sikker på om det er kjølepasta på(komplett.no satte på cpu vifta og har ikke tatt den av siden(har bytta "alt" annet en cpu og hovedkort hehe)

 

får vel prøve med "speedfan" og...

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
gikk in på bios og pc health...

 

pcu- 60 graer :ohmy:

sytem- 41 grader :nei:

 

dette er vel ikke under full load.. syns dette var veldig høyt.. har amd athlon xp 2600+ og en "standar" kjøler tror jeg... netopp "rensa" kjøleribbe for støv og greier.. ehh er ikke sikker på om det er kjølepasta på(komplett.no satte på cpu vifta og har ikke tatt den av siden(har bytta "alt" annet en cpu og hovedkort hehe)

 

får vel prøve med "speedfan" og...

speedfan leser det fra hk eller biosen ,so du vil få samme resultat der , fordi det e de samme målerne

 

(eg har ikkje so mykje peiling på ditta då menn )

Endret av lasus
Lenke til kommentar
gikk in på bios og pc health...

 

pcu- 60 graer :ohmy:

sytem- 41 grader :nei:

 

dette er vel ikke under full load.. syns dette var veldig høyt.. har amd athlon xp 2600+ og en "standar" kjøler tror jeg... netopp "rensa" kjøleribbe for støv og greier.. ehh er ikke sikker på om det er kjølepasta på(komplett.no satte på cpu vifta og har ikke tatt den av siden(har bytta "alt" annet en cpu og hovedkort hehe)

 

får vel prøve med "speedfan" og...

speedfan leser det fra hk eller biosen ,so du vil få samme resultat der , fordi det e de samme målerne

 

(eg har ikkje so mykje peiling på ditta då menn )

hmm joa men da kan man vel sjekk under load og sånt.. ca hvor sor er varme forskjellen under full load og ikke noe?? litt dumt sagt men..

Lenke til kommentar
gikk in på bios og pc health...

 

pcu- 60 graer :ohmy:

sytem- 41 grader :nei:

 

dette er vel ikke under full load.. syns dette var veldig høyt.. har amd athlon xp 2600+ og en "standar" kjøler tror jeg... netopp "rensa" kjøleribbe for støv og greier.. ehh er ikke sikker på om det er kjølepasta på(komplett.no satte på cpu vifta og har ikke tatt den av siden(har bytta "alt" annet en cpu og hovedkort hehe)

 

får vel prøve med "speedfan" og...

speedfan leser det fra hk eller biosen ,so du vil få samme resultat der , fordi det e de samme målerne

 

(eg har ikkje so mykje peiling på ditta då menn )

hmm joa men da kan man vel sjekk under load og sånt.. ca hvor sor er varme forskjellen under full load og ikke noe?? litt dumt sagt men..

ja det kan du

Lenke til kommentar

sjekka en gang til..

 

cpu: den starter på 40 grader og stiger helt til 60 -65grader.dette er i bios under oppstart så regner med at den ikke jobber noe.. er ikke dette litt vel varmt?

 

system: varier veldig den og.. prøvde å ta av side døra, da lå den på 41 grader.

satte på døra igjen(med 92mm vifte som blåser inn) og tempen ble plutselig 31 :)

 

gpu- 65 grader.. men 6600gt korta skal vist tåle opptil 145 grader(der alarmen er satt på som standar)

 

spes:

 

amd athlon xp 2600+ 2,01ghz(ikke klokka) med en GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II

 

kabinett:tt tsunami dream med de viftene som følger med..

 

gpu: xfx geforce 6600gt.. 500/1000mhz med standar kjøler.

 

så lurer på noen ting:

 

1. burde jeg bytte cpu vifta?? og til vilken.. budsjett: 200-300kr..

 

2. i følge tt ligger viftene i kabinette på 21dba.. syns de bråker en god del og har tenkt til å bytte til misc vifter som ligger på 16,5 dba.. vil jeg høre noen forskjell?

 

3. skal flytte lyd kortet et pci spor lengre ned, slik at det blir mer luft vifta kan trekke inn på en måte(hørt det kan lønne seg).. kjøleren bråker foresten ganske fælt og så vurderer kanskje å bytte den og.. noen tips om vilken kjøer jeg kunne byttet til??

 

ble litt oftopic kanskje men prøver forde.. er litt desperat :p

Lenke til kommentar

HK: 28c / P4C800 I875P

CPU: 28c / P4 2.8 NW (Thermaltake XP120 w/Silverstone 120mm)

GPU: 44c / POV 6800 Ultra (Arctic Cooling NV5)

HDD1: 33c / Seagate ST3160023A

HDD2: 29c / SAMSUNG SP1614C

Thermaltake Silent 420W (Strømforsyning)

Vifter, 120mmBAK / 80mmFORAN

Cooler Master Cavalier 3 :love: (Kabinett)

Lenke til kommentar

hardware: kabinett: tt tsunami dream med standar vifter :love:

hk: msi kt6v

cpu: amd athlon xp 2600+ 2.01 ghz

cpu kjører:GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II :no:

 

 

 

da blir det vel:

 

system: 35

 

cpu: 56 grader(full load) (55 på ikke noe load?

 

hdd 1: 18 grader :)

 

hdd 2: 29 grader.

 

pc en har stått på i 5-6 timer, hvis det har noe med saken å gjøre

:p

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Idle, med rom.temp på ca. 22-24 grader

CPU: 36

System: 34

GPU: 40

HD1: 29

HD2: 27

 

Load, med rom.temp på ca. 22-24 grader

 

CPU: 44-46

System: 39-41

HD1: ca. 40

HD2: ca. 38

 

A64 3000+ m/standard kjøler

6600GT m/standar kjøler

Asus A8N SLI-Deluxe

2x 80x80mm i front

1x 80x80mm bak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...