Gå til innhold

Athlon 64 "Venice" i butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pr0xy H4xx0r:

 

Syns du 1400 kroner for en A64 3000+ er mye? Syns det er rimelig jeg...!

nei, men det har ikkje eg råd til, for da må eg jo bytte ut ram, skjermkort, hk og cpu, og da blir det litt penger da

Om det er min post du peiker på, så har jeg nå:

 

A643000+ med hovedkort (754)

X800pro Vivo (AGP)

PQI 1024MiB Dual Pack (512MIBx2) 2-2-2-5 minne fra netshop

 

Jeg har planer om å kjøpe mer minne, men de selger bare dual kit av den typen jeg har og hovedkortet har totalt 3 slots. Derfor skal jeg ha socket 939 med 4 minneslotter.

Jeg skifter samtidig ut skjermkortet med et PCI-e.

 

Jeg kjøpte det jeg har nå litt før jul. Så det blir en tidlig oppgradering.

Blir sikkert ikke før sommer. :)

 

Har du PC3200 minne fra før trenger du ikke skifte de ut.

Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r:

 

Syns du 1400 kroner for en A64 3000+ er mye? Syns det er rimelig jeg...!

nei, men det har ikkje eg råd til, for da må eg jo bytte ut ram, skjermkort, hk og cpu, og da blir det litt penger da

Om det er min post du peiker på, så har jeg nå:

 

A643000+ med hovedkort (754)

X800pro Vivo (AGP)

PQI 1024MiB Dual Pack (512MIBx2) 2-2-2-5 minne fra netshop

 

Jeg har planer om å kjøpe mer minne, men de selger bare dual kit av den typen jeg har og hovedkortet har totalt 3 slots. Derfor skal jeg ha socket 939 med 4 minneslotter.

Jeg skifter samtidig ut skjermkortet med et PCI-e.

 

Jeg kjøpte det jeg har nå litt før jul. Så det blir en tidlig oppgradering.

Blir sikkert ikke før sommer. :)

 

Har du PC3200 minne fra før trenger du ikke skifte de ut.

Du tremger ikke nytt skjermkort, du kjøper bare et HK med AGP :) Voila, så har du 2gig med ram og ny CPU, men jeg er ikke sikker på hvor overklokkevennlig en maskin er med alle 4 RAM slots i bruk, bare så du er klar over det :)

Lenke til kommentar
Du tremger ikke nytt skjermkort, du kjøper bare et HK med AGP :) Voila, så har du 2gig med ram og ny CPU, men jeg er ikke sikker på hvor overklokkevennlig en maskin er med alle 4 RAM slots i bruk, bare så du er klar over det :)

Ser ikke ut som det er så mange Socket 939 hovedkort som har AGP (Nforce 4) :(

Er du sikker på det med minnet? De blir jo av samme typen og hastighet.

 

Kjører minnet på 480MHz (2.5-3-3-6) 1.7V som er max på hovedkortet, leste en test der de greide 520MHz med 1.8V. Men blir det mindre overklokkingsvennlig med 4 rambrikker, noen andre som mener det samme? :cry:

Lenke til kommentar
Er nok ikke det nei (hvis de ikke har bomma i artikkelen).

 

Blir nok en Venice 3200+ på meg når jeg kvitter meg med mitt digre, støyende system (Chieftec bigtower, masse vifter) og går over til Shuttle. Tenkte på å vente på dobbeltkjerne, men utskiftningen kommer til å skje før august.

Monterte Bigwater i et slikt kabinett i går og hivde ut 4 støyende vifter... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hadde vært hyggelig om Venice eller San-Diego kjerne kom for Socket 754 også. :roll:

AMD has officially informed European resellers about the end of socket 754 Athlon 64. According to the chart published today at AMDboard.com, orders will still be accepted until March 25 and June 15 for final deliveries before September 25. AMD also encouraged resellers to push socket 939 Athlon 64 instead, insisting on the larger bandwidth, lower consumption and dual-core compatibility of the latter. Finally, Athlon 64 in 2800+ and 3400+ flavor will not be replaced with socket 939 equivalent, while socket 754 Athlon 64 3700+ will be available in new Socket 939 version during second quarter of 2005.

 

Venice på 754 kan du nok bare glemme. Lurer på hva 754-fanatikerne som var så skråsikre på at den plattformen var det beste kjøpet osv sier nå....

Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r:

 

Syns du 1400 kroner for en A64 3000+ er mye? Syns det er rimelig jeg...!

nei, men det har ikkje eg råd til, for da må eg jo bytte ut ram, skjermkort, hk og cpu, og da blir det litt penger da

1400 er ikke så mye egentlig nei, men det er litt hvis man skal punge ut med det hele tiden da, jeg har f.eks kjøpt meg 3200+ winnie for 2 uker siden, så skal man liksom punge ut nye 1400 for venice, og så kommer det en nye kjerne om litt, for å ikke snakke om dual core. venter helelr til de er blitt litt billige, men etter min mening, har man winnie, så har man lite å hente på å kjøpe venice, er i hvertfall ikke verdt 1400 spenn.

Lenke til kommentar
Hørte snakk om at med Venice så skal man kunne kjøre 4 minnebrikker på 400mhz? stemmer dette, trodde sånt lå i hovedkortet egentlig jeg.. :blush:

 

hadde isåfall vært veldig kjekt for meg og mine 4x512mb ram..

nei fordi minne kontrolleren ligger i cpuen nå vettu :p men har jo lite å si, hvem trenger å ha 4 brikker nå, kansje om 1 år eller noe, men da er det nye hk og cpuer uannsett...har ikke så mye bruk for 2 gb ram i dag.

Lenke til kommentar

har ikke lite og si for meg som allerede har 4 minnebrikker og 2gb minne ;) og ja jeg har god bruk for 2gb ram idag.

 

men så det stemmer altså, minnekontrollen ligger i cpu'n så når jeg oppgraderer cpu'n min så vil ram'n også få seg en ekstra spark bak?

Lenke til kommentar
med 4 brikker er at du kan kjøre T1 på rev e cpuene

Vencie'en min vil ihvertfall ikke kjøre 1t med 4 minnebrikker. Er nødt til å kjøre 2t. Men 400MHz går. En annen ting. Får mye dårligere OC på CPU også med 4x512MB med RAM. Prøvde derfor å slenge i 2x1GB brikker. Da gikk selvsagt 1t uten problemer, men CPU ville fredeles ikke klokke så bra som med 2x512MB med RAM. Hjalp meg heller ikke å kjøre devidere. Veldig rart egentlig. Prøvde ikke med mange forskjellige bioser, for jeg har egentlig nok med 1GB RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...